"אנשי הדאטה וה-BI חייבים לקפוץ למים של ה-AI"

כך אמר עמית סיון, מנכ''ל קליק ישראל מבית חילן, שהבהיר: "ארגונים כבר יכולים לעשות זאת כיום: יש להם את הדאטה הארגוני וטיפול מעמיק בו יכול להביא תועלת גדולה, ובעלויות לא גבוהות"

עמית סיון, מנכ''ל קליק ישראל מבית חילן.

"כולם מדברים על AI, בשל העלייה המטאורית של בינה מלאכותית יוצרת (GenAI), אבל ארגונים רבים עדיין לא ערוכים לרתום אותה להצלחה ולהשיא ממנה ערך. הטכנולוגיה מבוססת על נתוני העבר, לומדת ומנתחת אותם – ויוצרת תובנות והמלצות המניעות לפעולה. חיבור הדאטה הארגוני ו-AI יביא למצב של 'השלם גדול מסכום חלקיו', ימנף את הארגון קדימה ויניב לו תובנות עם ערכים עסקיים ויתרון תחרותי. התחום מתקדם במהירות, ולכן, אנשי ה-BI חייבים לקפוץ למים של ה-AI, והבשורות הטובות הן שזה לא כל כך מסובך", כך אמר עמית סיון, מנכ"ל קליק ישראל (Qlik) מבית חילן.

"שנים כבר ברור שהארגונים המצליחים ביותר – משקיעים בנתונים שלהם כדי להפיק תובנות מהכמויות וממגוון הנתונים מהמקורות השונים", ציין סיון. "האתגר הוא לשלב, לנתח ולתפעל ביעילות את מערך הנתונים. כעת, עם ה-AI, צריך להתמקד באיכות הדאטה. לימוד ה-AI מנתונים שגויים עלול ליצור תגובת שרשרת של מסקנות לא נכונות, ופוטנציאל לתוצאות חמורות".

לדברי סיון, "ארגונים כבר יכולים לעשות זאת כיום: יש להם את הדאטה הארגוני וטיפול מעמיק בו יכול להביא תועלת גדולה, ובעלויות לא גבוהות. אנו מציעים ללקוחות הארגוניים יכולות שכאלה כבר יותר משנתיים: הפתרונות שלנו מאפשרים לחבר את הנתונים הפנים-ארגוניים למנועי AI, שלנו או של אחרים – ועל בסיס הנתונים הללו לחלץ מהם תחזיות ותובנות מושכלות".

"רתימת יכולות ה-AI", הסביר, "יכולה להתבצע במגוון אופנים. בין השאר, למשל: שאלה חופשית על הדאטה שלנו במקום לחפש את המידע בטבלאות. ניתן גם לבקש מהמערכת לספר מה היא רואה, בלא שנכוון אותה לשאלה ספציפית. עוד ניתן לערוך חיזוי מתקדם על סמך ביצועי העבר, ליצור מסכי תחקור מאפס באופן אוטומטי, לכתוב קוד אוטומטית, ועוד".

יכולה למנף את ה-BI הקיים. GenAI.

יכולה למנף את ה-BI הקיים. GenAI. צילום: Shutterstock

"הנתונים תמיד היו היהלום שבכתר הארגוני – וכעת חשיבותם גדלה"

"העובדים העוסקים בנתונים", אמר סיון, "תמיד היו חשובים בארגון, אולם כעת, הם מקבלים משנה תוקף והופכים לחשובים ביותר בו. הנתונים תמיד היו היהלום שבכתר הארגוני – וכעת חשיבותם גדלה, בשל היכולת להפיק מהם יותר תובנות".

"ה-AI מביטה על הדאטה בצורה חכמה, עם כוח עיבוד 'מטורף'. כיום, יותר מתמיד, ניתן לעשות עם הנתונים יותר: לקבל תובנות עסקיות מעמיקות, עם חיזויים מדויקים, במהירות גדולה, פעולה שבני אדם לא יכולים לבצע או שהייתה אורכת להם ימים ושבועות, במקום שניות".

"עם זאת", הוסיף סיון, "AI היא כלי מוגבל, וככזה, הוא לא יחליף עובדים אנושיים, אלא רק ייקח מהם את המטלות החזרתיות ויהפוך את העבודה לפחות סיזיפית ויותר חכמה".

"כיוון שאיכות הנתונים הופכת לקריטית", אמר סיון, "לפני כשנה קליק רכשה את טלנד (Talend), הפועלת בעולם האינטגרציה ואיכות הנתונים. אנו כיום מייצגים את טלנד בלעדית בישראל. הרכישה הוסיפה לנו יכולות בתחום והופכת את הנתונים לנגישים כחלק מהפלטפורמה. החיבור בין שתי החברות הוא יותר מהגיוני: קליק עוסקת בניתוח הנתונים, AI ולמידת מכונה. טלנד מספקת פתרונות אינטגרציה ואיכות נתונים. כך, ארגונים יוכלו להפיק תועלת לאורך מחזור החיים של הנתונים והניתוח שלהם, בלא קשר למקום הימצאם".

"חשים בצמא של ארגונים לפתרונות המשולבים"

"הלקוחות הארגוניים", הסביר סיון, "מחפשים ורוצים פלטפורמת טיפול בנתונים אחת, אחודה ומוכללת, עם יכולת לדעת מהיכן הגיע המדד העסקי (Lineage). עם טלנד אנו מספקים נתונים אמינים, ומציעים מערך שלם של פתרונות לעולם הדאטה. אנו חשים בצמא של ארגונים לפתרונות המשולבים ואני מעריך שב-2025 נגדיל את נתח השוק שלנו בעשרות אחוזים".

"באחרונה", סיפר סיון, "נגשנו לרובד 5 במכרז נימבוס, הענן הממשלתי. נעניק מענה טכנולוגי למגזר הציבורי, שיביא לשיפורים של השירות לאזרחים. השירות יינתן עם כלל הפלטפורמה העננית של קליק, לרבות טלנד באזור הענן הישראלי של AWS".

סיון סיים באומרו כי "הטמענו בשני העשורים האחרונים את פתרונות הבינה העסקית והאנליטיקה של קליק ביותר מ-1,500 בישראל. ביצענו כמה פרויקטי BI בשילוב AI, וזה מוכיח את עצמו, פשוט יחסית – ועובד. אני ממליץ לכל ארגון להתחיל את המסע המרתק הזה, כי העסק לא יתקדם בלעדיו. אסור לשבת בצד ולחכות".

אם אתם מתעניינים בתחום – הירשמו כעת ל-Qlik Day – שייתקיים ב-19 ביוני במתחם האירועים גבריאל בנס ציונה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים