תל אביב-יפו עלתה למקום הרביעי בדו"ח האקו-סיסטם הבינלאומי

דו"ח 2024 GSER - המופק בידי סטארט-אפ גנום ו-Global Entrepreneurship Network - יושק בכנס Tech Week בלונדון היום (ב') ● ת"א-יפו טיפסה מקום אחד מאשתקד וכעת מתמקמת כרביעית מבין ערי העולם המובילות ברשימה

עיר ללא הפסקה - שנמצאת במקום הרביעי בדו"ח האקוסיסטם הבינלאומי. תל אביב.

דו"ח 2024 Global Startup Ecosystem Report (ר"ת GSER) – המופק על ידי סטארט-אפ גנום (Startup Genome) ו-Global Entrepreneurship Network – יושק היום (ב') בכנס Tech Week בלונדון.

ממצאי הדו"ח מראים כי תל אביב-יפו עלתה למקום הרביעי בין ערי העולם המובילות ברשימה הגלובלית של האקו-סיסטם – עלייה של מקום אחד משנת 2023.

הדו"ח החדש מדגיש את תל אביב-יפו כהאב מוביל למרכזי חדשנות בינלאומיים ומקומיים, הכולל למעלה מ-164 חברות רב לאומיות, ביניהן: פולקסווגן, Citi, יונדאי וויזה. זאת בנוסף, למספר מרכזי הפיתוח החדשים העתידים להיפתח במהלך השנה הקרובה.

עוד צוין בדו"ח כי במאי 2023 השיקה אוניברסיטת תל אביב מרכז לחדשנות ובדצמבר 2023 הכריזה ממשלת ישראל על השקעה של 27.6 מיליון דולר להקמת תשעה מרכזי חדשנות.

"הוכחה לחוסן שלנו גם בזמן משבר עולמי בהיי-טק ובמלחמה"

'תל-אביב טק' היא יוזמה של עיריית תל אביב-יפו, המופעלת על ידי מנהלת עיר עולם ותיירות. מטרתה, חיזוק הקשר בין תעשיית הטק התל אביבית לעיר ולתושביה. הארגון פועל באמצעות קידום הכשרות מקצועיות לתושבים ולתושבות לשילובם בתעשייה, קידום שיתופי פעולה בין שחקנים שונים בתעשייה, סיוע בפתרון אתגרים מוניציפאליים, משיכת משקיעים וחברות רב לאומיות לתל אביב-יפו וטיפוח המותג 'סטארט-אפ סיטי' בזירה הבין-לאומית.

ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי. צילום: צילום ארכיון: נועה גוטמן

עקב ממצאי הדו"ח אמר ראש עיריית תל־אביב-יפו, רון חולדאי כי "ההישג בדו"ח האקו-סיסטם הבינלאומי לשנת 2024 הוא ההוכחה לחוסן שלנו גם בזמן של משבר עולמי בזירת ההיי-טק וגם בתקופה מאד מאתגרת בה ישראל נמצאת במלחמה. על אף המכשולים שאנו מתמודדים איתם, אנו עומדים בשורה אחת עם מוקדי טכנולוגיה גלובליים דוגמת ניו יורק ולונדון, זאת בזכות ערכיה הדמוקרטיים והליברליים של עירנו והרוח החדשנית של תושביה. תל אביב מחויבת להמשיך ולטפח סביבה יצירתית ולהעניק כלים, סיוע ותמיכה לקהילת ההיי-טק, ובכך לבסס את מעמדה של תל-אביב כבית לחברות טכנולוגיה בישראל".

מארק פנזל, מייסד ונשיא סטארט-אפ גנום, מסר: "יזמים מתל-אביב מתמודדים עם אתגרים חסרי תקדים, ובכל זאת ממשיכים לבנות טכנולוגיות ללא דופי וחברות צומחות במהירות המצליחות לכבוש את השווקים הגלובליים".

בין ממצאי הדו"ח: צמיחה שנתית של 47%

יצוין כי תל-אביב טק מציגה את הדירוג של Startup Genome, המדגיש את הישגי האקו-סיסטם היזמי של תל אביב-יפו ב-GSER2024: מלבד היות תל אביב-יפו ממוקמת במקום הרביעי בין ערי העולם המובילות ברשימה הגלובלית של האקו-סיסטם היא גם הוגדרה כ- 

  • עיר במקום הראשון ב-in Performance MENA Ecosystem (המזה"ת וצפון אפריקה) בביצועים – המודד את הגודל והביצועים של האקו-סיסטם בהתבסס על ערך הסטארט-אפ הטכנולוגי המצטבר שנוצר מאקזיטים ומגיוסי הון.
  • כעיר שגם נכללת בין עשרת ערי הטק המובילות בעולם ומס' 1 ב-MENA Ecosystem במזה"ת וצפון אפריקה, בכישרונות וניסיון (Top 10 Global Ecosystem #1 MENA Ecosystem in Talent & Experience) – במדד הבוחן את המגמות ארוכות הטווח על גורמי הביצועים המשמעותיים ביותר והיכולת ליצור ולשמר כישרונות באקו-סיסטם.
  • מה-1.7.2021 ועד ה-31.12.2023, יצר האקו-סיסטם התל-אביבי ערך של 253 מיליארד דולר, המהווים צמיחה שנתית של 47% בהשוואה לתקופה מקבילה בין 1.7.2019-31.12.2021. שווי האקו-סיסטם נמדד על פי השפעה כלכלית, המחושבת בהתבסס על ערך האקזיטים והערכות השווי של סטארט-אפים.

הסקטורים הבולטים בתל אביב-יפו הם: בינה המלאכותית, ביג דאטה, אנליטיקה, אבטחת סייבר ומדעי החיים. זאת בשל ריבוי טאלנטים, משאבי תמיכה והפעילות שהם מייצרים.

יצוין כי הדו"ח נוצר על ידי קונסורציום של נציגים מכ-40 מדינות, ובוחן את המצב הנוכחי של פעילות סטארט-אפים והשקעות נלוות, ומספק תובנות והכוונה למנהיגים בזירות הציבורית והפרטית כיצד לטפח קהילות סטארט-אפ משגשגות – המנוע מספר אחת ליצירת מקומות עבודה וצמיחה כלכלית.

לכתיבת הדו"ח תרמו גם מומחים, ומנהיגים עסקיים מקומיים, שהעשירו את הממצאים הנרחבים, מבוססי הנתונים של הדו"ח, תוצר של למעלה מעשור של מחקר עצמאי ועבודת מדיניות של סטארט-אפ גנום.

הדו"ח מנתח נתונים של למעלה מ-4.5 מיליון חברות על פני 300+ אקו-סיסטמות ברחבי העולם. כמו כן, מספק תובנות חדשות וידע בנוגע למגמות הסטארט-אפים. בנוסף, הוא מדרג את 40 האקו-סיסטמות המובילות בעולם, האקו-סיסטמות הפורצות ודירוג אזורי מעמיק.

לצפייה בדו"ח המלא – https://startupgenome.com/gser2024

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אזרח

    מדהים אבל לצערי מרגיש זמני אלא אם כן נבצע את השינויים הדרושים במדינה!

אירועים קרובים