ההבטחה של שרת המדע: "נגבש תוכנית להשקעה בהיי-טק ובחדשנות"

רשות החדשנות אמורה להגיש את התוכנית הרב שנתית בתוך שבועיים לשרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל, וזו תביא אותה לאישור הממשלה ● לדבריה, "כל שקל שמושקע בהיי-טק הוא השקעה אסטרטגית"

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל.

בתוך שבועיים עתידה רשות החדשנות להגיש תוכנית רב שנתית להשקעה בהיי-טק ובחדשנות, שתובא לאישור הממשלה – כך החליטה היום (א') ועדת השרים למדע ולטכנולוגיה, שבראשה עומדת שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל. לדברי גמליאל, "כל שקל שמושקע בהיי-טק הוא השקעה אסטרטגית, שמניבה תשואה משמעותית לכלכלה ולחברה בישראל".

במהלך הדיון הוצג לשרים חברי הוועדה הדו"ח שרשות החדשנות פרסמה בשבוע שעבר, שמראה את הנתונים העגומים של ההיי-טק ומזהיר כי הוא עלול לחוות בקרוב מצב דומה להתפוצצות בועת הדוט קום "או, חלילה, לעבור למצב של צמצום". בדיון נדונו הצעדים המיידיים שיש לעשות והתוכניות שיש לגבש על מנת לשמר את מעמדו של הענף, על רקע הנתונים המדאיגים.

מלבד השרים חברי הוועדה השתתפו בדיון נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, נציגי משרד האוצר, ראש המועצה הלאומית לכלכלה ויועץ כלכלי לראש הממשלה, פרופ' אבי שמחון, ובכירים בחברות היי-טק.

גמליאל אמרה כי "התלות של המשק בתעשיית ההיי טק מחייבת צעדים מהירים כדי להתמודד עם התופעות שעלו בדו"ח הרשות, בהן חרם המשקיעים, העברת עובדים לחו"ל והשלכות האנטישמיות על גיוסי ההון". היא הדגישה כי "קיים צורך בהגדלה משמעותית של תקציב ההשקעות הממשלתי השנתי בהיי-טק ובהתאמתו לגידול השוטף בתקציב המדינה, מעבר לתוספת התקציב שניתנה השנה. כמו כן, נדרש ליצור מנגנונים חדשים לעידוד השקעות של גופים מוסדיים ישראליים בחברות היי-טק מקומיות". יצוין כי לרשות החדשנות כבר יש קרן לעידוד המוסדיים הישראליים להשקיע בהיי-טק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים