אורקל משנה גישה: החלה לשתף פעולה עם עננים אחרים

החברה חתמה על הסכמים עם OpenAI וגוגל קלאוד ● לארי אליסון, המייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות של אורקל: "אנחנו צריכים להיות מחוברים לכולם"

לארי אליסון, מייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות של אורקל.

תפנית בעלילה: אורקל, שהיא ענקית IT, אבל בענן – פחות, משנה כיוון, ופצחה בסדרת שיתופי פעולה עם ספקיות ענן מובילות. זאת, על אף הגישה השלילית שהפגין כלפי הרעיון בעבר מייסד החברה וסמנכ"ל הטכנולוגיות שלה, לארי אליסון.

אחד משיתופי הפעולה החדשים הללו הוא עם OpenAI, שעומדת מאחורי כלי ה-ChatGPT. החברה, שנתמכת חזק על ידי מיקרוסופט, תפעיל למידה עמוקה וזרימות עבודה מבוססות בינה מלאכותית בתשתית הענן של אורקל. כמו כן, אורקל חתמה על שותפות מרובת עננים עם גוגל קלאוד.

בדאטה סנטר שאורקל בונה עבור OpenAI יש שבבים של אנבידיה. אליסון אמר כי שיתוף הפעולה יעזור באימוני בינה מלאכותית לא רק עם שפות, אלא גם עם תמונות. OpenAI תשתמש בתשתית הבינה המלאכותית מבוססת הענן של אורקל, OCI, לטובת פיתוח מודלי שפה גדולים (LLMs). במסגרת זו יפותחו מודלים יישומיים ויסופקו שירותי בינה מלאכותית יוצרת ליותר מ-100 מיליון משתמשים חודשיים בעולם – על תשתית הענן של אורקל. החברות יעבדו גם על הרחבת יכולות ה-AI בענן של מיקרוסופט, Azure.

סם אלטמן, מייסד ומנכ"ל OpenAI.

סם אלטמן, מייסד ומנכ"ל OpenAI. צילום: ShutterStock

ברבעון הרביעי של שנתה הכספית החולפת, אורקל חתמה על יותר מ-30 חוזים בתחום הבינה המלאכותית, בשווי כולל של מעל 12.5 מיליארד דולר, כולל זה עם OpenAI – לאימון ChatGPT על תשתית הענן של אורקל.

השותפות עם גוגל מבוססת על קישוריות חוצת עננים, והיא כבר זמינה ב-11 אזורי ענן של אורקל. היא תורחב בספטמבר עם שירות משותף לשתי החברות, Oracle Database@Google Cloud, שאז יהיה זמין בתשתית של אורקל, ברמת קישוריות גבוהה. חיבור בין הענן של גוגל ושירות בסיס הנתונים של אורקל יאפשר ללקוחות האצת העברה של בסיסי נתונים ושיפור הניהול שלהם.

אליסון "פתוח לשיתופי פעולה" – גם עם AWS

אליסון ידוע זה שנים בעקיצות שלו את החברה המובילה בענן, AWS. כאשר נשאל על ידי משקיעים האם תיתכן שותפות בין אורקל לבינה, כמו שיש לה עם מיקרוסופט וגוגל, הוא השיב שהוא "פתוח לכך", בשם מזעור עלויות הרשת וצמצום זמן ההשהייה ברשת עבור המשתמשים.

"אנחנו צריכים להיות מחוברים לכולם", אמר אליסון. "זה מה שאנחנו מנסים לעשות במסגרת האסטרטגיה הרב-עננית שלנו. אני חושב שזה מה שהלקוחות רוצים. אני אופטימי, זאת הדרך שבה העולם יסתדר. ניפטר מהעלויות הכרוכות בהעברת נתונים מענן לענן. לקוחות רוצים את הגמישות שיש בשימוש בכמה סוגי עננים".

איך שגלגל מסתובב

אנליסטים ציינו כי מדובר בשינוי כיוון מעניין מצידה של אורקל. הם הזכירו שב-2018, תומס קוריאן, מספר 4 בחברה ונשיא לפיתוח מוצר שלה, עזב את אורקל בשל סכסוך עסקי-טכנולוגי רווי יצרים ורגשות עם אליסון.

תומס קוריאן, מנכ"ל גוגל קלאוד.

תומס קוריאן, מנכ"ל גוגל קלאוד. צילום: ShutterStock

הסכסוך והעזיבה המתוקשרת בעקבותיו נבעו מהבדלים תהומיים בהשקפות שלו ושל אליסון לגבי עסקי הענן של אורקל. קוריאן ואליסון נכנסו לסדרת עימותים, שהלכה ותפחה. זאת, כי קוריאן רצה שתוכנות אורקל ירוצו לא רק על הענן של החברה, אלא גם על עננים ציבוריים של יריבותיה – ובראשן AWS ומיקרוסופט. זאת, כדי להרחיב ולגוון את עסקי התוכנה, כך שירוצו לא רק על התשתיות של אורקל. קוריאן האמין שהגעה למצב שבו תוכנות רבות יותר של אורקל ירוצו בעננים של מתחרותיה תיצור הזדמנויות למכור את התוכנות הללו ללקוחות ארגוניים שכבר נמצאים על הפלטפורמות של אמזון או מיקרוסופט, ששולטות בשוק תשתיות הענן. אליסון התנגד לעמדה זו.

בחלוף פחות מחודשיים, קוריאן מונה למנכ"ל גוגל קלאוד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גולש

    יש Oracle בכל ענן מזמן. זה צעד של הרחבת שתפ בלבד

אירועים קרובים