מכללת אשקלון הקימה אתר גיבוי ו-DR בענן של נוטניקס

עלות הפרויקט מוערכת בכ-700 אלף ש' ● שי כהן, מנמ"ר המכללה: "אירועי השנה האחרונה בישראל והתגברות איומי הסייבר חידדו עוד יותר את חשיבות הקמת אתר DR מרוחק, לשם המשכיות עסקית כמעט מיידית במצבי משבר שונים"

שי כהן, מנמ"ר המכללה האקדמית אשקלון.

המכללה האקדמית אשקלון השלימה פרויקט להקמת מערך גיבוי והתאוששות מאסון (DR) בענן, במטרה לאפשר רציפות עסקית והמשך לימודים במקרים של כשל או אסון. אתר ה-DR של מכללת אשקלון הוקם כענן בחוות השרתים של חברת פתרונות הענן KMT, כאשר טכנולוגיות הענן ההיברידי של נוטניקס משמשות כתשתית HCI – Hyperconverged, המאחדת את השרתים, הגיבוי והתקשורת תחת מערכת אחת אחודה. בנוסף, תפעל בענן הפרטי מערכת אקרופוליס, לניהול למעלה מ-100 השרתים הווירטואליים. הפרויקט בוצע על ידי צוות מערכות המידע של מכללת אשקלון, בסיוע מומחי נוטניקס.

אתר הגיבוי של מכללת אשקלון הוקם כענן פרטי, בענן שמספקת חברת ,KMT והוא מחובר לאתר הראשי של המכללה באמצעות קו תקשורת מהיר. מטרת הפרויקט היא לייצר המשכיות עסקית, כך שהסטודנטים והמרצים ימשיכו להיות מחוברים למערכות המכללה במקרה של פגיעה בדאטה סנטר הראשי, בזכות אתר ה- DR, בו פועלות באופן מלא כל המערכות האקדמיות והתפעוליות של המכללה ומערכות ההתחברות מרחוק (VDI).

הפלטפורמה של נוטניקס משמשת את מכללת אשקלון מזה מספר שנים באתר הראשי במכללה, עם מערכת HCI עליה פועלות המערכות התפעוליות במכללה וכן מערכת ה-VDI. באתר הראשי פועל פתרון האקרופוליס לניהול כ-200 שרתים וירטואליים.

הפרויקט הנוכחי החל בנובמבר והסתיים במאי 2024, ועלותו מוערכת על ידי גורמים בשוק בכ-700 אלף שקלים.

"בחרנו ב-נוטניקס על סמך היכרות קודמת מצויינת עם החברה ופתרונותיה"

לדברי שי כהן, מנמ"ר המכללה האקדמית אשקלון, "אירועי השנה האחרונה בישראל, לצד התגברות איומי הסייבר, מחדדים עוד יותר את חשיבות הקמת אתר DR מרוחק, אשר יאפשר המשכיות עסקית כמעט מיידית במצבי משבר שונים, כגון פגיעה באתר הראשי, מתקפת סייבר או כשל טכני. בחרנו להקים את מערך ה-DR שלנו בענן הפרטי שהקמנו בחוות השרתים של חברת KMT עם פלטפורמת הענן ההיברידי של נוטניקס, הכוללת מערכת HCI ומערכת לניהול השרתים הווירטואליים".

לדבריו, "באמצעות מערך ה-DR מתאפשרת רציפות באספקת שירותי המחשוב הקריטיים ורציפות לימודית במידה שיש כשל בקמפוס המכללה. הפלטפורמה של נוטניקס מהווה את תשתית אתר ה-DR, הן ליישומים התפעוליים של המכללה והן של מערכת ה-VDI, המאפשרת לאלפי המשתמשים של המכללה להתחבר מרחוק בקלות. הפלטפורמה מאפשרת לבצע רפליקציה של הנתונים באופן מהיר מאוד, ושוטף".

כהן הוסיף: "במודל הענן הפרטי חיפשנו מינימום משאבי תפעול וניהול שוטף של המערכות. בחרנו ב-נוטניקס על סמך היכרות קודמת מצויינת עם החברה ופתרונותיה, הפועלים באתר הראשי שלנו. לא היינו צריכים לבצע המרות, ללמוד מערכת חדשה, וזה הכי יעיל מבחינה תפעולית. המערכות של נוטניקס מותאמות לעידן הענן, הן אינטואיטיביות, עם ביצועים ברמה גבוהה, יכולת גידול פשוט ונוח, עלויות אטרקטיביות ביחס למתחרים ועם יכולות אבטחת מידע המתאימות לסיכונים של ימינו".

אור סטון, מנהלת אזורית, מגזר מסחרי ב-נוטניקס.

אור סטון, מנהלת אזורית, מגזר מסחרי ב-נוטניקס. צילום: ניב קנטור

לדברי אור סטון, מנהלת אזורית, מגזר מסחרי ב-נוטניקס, "פלטפורמת הענן ההיברידי של נוטניקס היא אידיאלית והותאמה במיוחד עבור ניהול ותפעול ענן פרטי, כפי שעושה מכללת אשקלון. היא חוסכת לצוות ה-IT של המכללה משאבים רבים בניהול ותפעול בשל איחוד השרתים, האחסון והתקשורת לפלטפורמה אחת, לצד ניהול השרתים הווירטואליים. היא מספקת ביצועים גבוהים, יציבות ואבטחת מידע. אנו שמחים על המשך האמון שצוות מכללת אשקלון נותנים בפתרונות נוטניקס ואנשי הצוות שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים