הסטארט-אפ פיינלאופ גייס 35 מיליון דולר

כספי הגיוס מסבב A זה ישמשו כדי לקדם את המו"פ של החברה - המפתחת פלטפורמת הנהלת חשבונות מבוססת בינה מלאכותית לחברות שעוסקות בסחר אלקטרוני - וכן להעמקת מערך השיווק

צוות פיינלופ.

חברת הסטארט-אפ פיינלופ (Finaloop) – המפתחת פלטפורמת הנהלת חשבונות מבוססת בינה מלאכותית לחברות שעוסקות בסחר אלקטרוני – הודיעה היום (ג') על סבב גיוס הון A בסך כולל של 35 מיליון דולר.

הגיוס בוצע בהובלת קרן לייטספיד (Lightspeed Venture Partners), ובהשתתפות המשקיעים הקיימים Accel ו-Aleph, ומביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-55 מיליון דולר.

פיינלופ היא פלטפורמת הנהלת החשבונות הראשונה שפותחה כדי לענות על הצרכים הייחודיים של חברות איקומרס בארה"ב – תחום שהתנהל עד כה על ידי שילוב של תוכנות הנהלת חשבונות מיושנות עם פעולות ידניות רבות של מנהלי חשבונות ורואי חשבון.

הפלטפורמה של פיינלופ, אשר נבנתה, לדבריה, על סמך ידע רב שנצבר בתחום הפיננסים והמסחר האלקטרוני, מחליפה את מגוון הפעולות שנעשו בעבר על ידי מנהלי חשבונות ב'אוטומציה אינטליגנטית'. לשם כך, המערכת עושה שימוש נרחב ומתקדם בטכנולוגיות AI ו-Machine Learning ומבצעת עבודה מקצועית מלאה, במקום זו שנעשית על ידי רואי חשבון ומנהלי חשבונות.

בנוסף, המערכת מספקת נתונים ומדדים פיננסיים מלאים בזמן אמת, ללא צורך בפקודות יומן או עבודת הנהלת חשבונות ידנית, ומאפשרת דיוק בניהול ספרי החשבונות והדו"חות התקופתיים, דיווחי מס אופטימליים ותובנות פרקטיות לשיפור הניהול הפיננסי. בכך היא חוסכת ללקוחותיה משאבי כסף וזמן רבים, מסירה נקודות עיוורון פיננסי ומאפשרת להם להתמקד בפעולות להגדלת הצמיחה והרווחיות, לקבל החלטות חכמות יותר על בסיס על דאטה מלא ועדכני, ולנהל את תזרים המזומנים באופן הטוב ביותר.

בלב יכולות האוטומציה של פיינלופ ניצב Ricoⓒ – מנוע הזיהוי והתאמה הפיננסי הראשון המונע על ידי בינה מלאכותית. מתוך למעלה מ-70 מיליון תנועות עסקיות, פיינלופ הצליחה לזהות, להתאים ולעבד מעל ל-94% בהצלחה באופן אוטומטי – פעולה שבעבר הייתה כולה ידנית עבור בעלי עסקים ומנהלי חשבונות.

גידול של 400% במספר הלקוחות

החברה הוקמה בשנת 2020 על ידי ליאור פינצ'בסקי, בעברו שותף ב-PwC, עם התמחות בתחום המיסוי האמריקני והבינלאומי, ומרצה בתחומים אלו באוניברסיטת תל אביב. פינצ'בסקי חווה את הפער הטכנולוגי כשהקים מותג איקומרס משל עצמו, כשהתוצאה הייתה החלטות תמחור שגויות וקושי לייצר דיווח כספי אמין.

בשנה האחרונה פיינלופ רשמה גידול של 400% במספר הלקוחות. החברה משרתת כיום אלפי מותגים בתחום המסחר האלקטרוני, המנהלים היקף מכירות מצרפי של 13 מיליארד דולר, בהם Heart & Soil, Duradry ,Netririon, Crossnet ו-Marcella New York. החברה מעסיקה 65 עובדים, מרביתם בתל אביב והשאר בניו יורק.

כספי הגיוס ישמשו בעיקר להרחבת הפריסה בשוק ולהרחבת צוות הפיתוח הטכנולוגי, בדגש על שיפור יכולות האוטומציה, הלמידה והתובנות העסקיות של המערכת.

"תעשיית האיקומרס בנויה על טכנולוגיה מתקדמת, אבל הפתרונות החשבונאיים ששימשו את החברות הפועלות בתחום נמצאים שנות אור מאחורי כל כלי אחר בארסנל שלהם", הסביר פינצ'בסקי. "אין שום סיבה שהחברות הפועלות בתחום ימשיכו להשתמש בטכנולוגיית הנהלת חשבונות שפותחה לפני עשרות שנים, ובעבודה מאומצת וידנית של מנהלי חשבונות, בעוד שאר היבטי הפעילות שלהם מתנהלים באמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר שיש כיום. סבב הגיוס מגיע לאחר שהוכח ששוק האיקומרס משתוקק לפתרון טוב יותר לניהול הפעילות הפיננסית. אנחנו נרגשים לאחד כוחות עם לייטספיד, שחולקים עימנו את החזון להוביל מהפיכה בתחום הניהול הפיננסי של חברות איקומרס".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים