ממשלת ארה"ב תבעה את אדובי: גובה דמי סיום נסתרים בביטול מנוי

החברה מואשמת בכך שהכריחה מנויים "לנווט בתהליך ביטול מורכב ומאתגר שנועד להרתיע אותם מביטול מנויים שהם כבר לא רצו"

נתבעת בארה"ב. אדובי.

משרד המשפטים האמריקני, בשיתוף פעולה עם ועדת הסחר הפדרלית, ה-FTC, הגישו תביעה נגד אדובי (Adobe) בגין הפרה, לכאורה, של החוק 'החזרת הביטחון לקונים באופן מקוון', חוק שמכונה ROSCA ושמטרתו להגן על רוכשים מפני הטעיות וניסיונות להוציא מהם כספים באופן לא ראוי בחנויות מקוונות.

לטענת התביעה, אדובי נקטה לאורך השנים בצעדים של שימוש באותיות קטנות ובהיפר-קישורים לא בולטים כדי להסתיר מידע על עמלת סיום מוקדם של מי שמצטרף כמנוי לשירותים המקוונים שלה, כולל הסתרת עובדה על ההפרש בעלות בין מנוי חודשי אמיתי לבין מנוי שנתי שביטולו באמצע גורם לתשלום קנס יחסית גדול.

בוחרת בכוונה להציג את התשלומים למנוי אצלה באופן מבלבל

בתביעה טוענים שאדובי בכוונה תחילה בוחרת להציג את התשלומים למנוי אצלה באופן מבלבל, כשהיא מציעה את המנוי השנתי כמנוי בו משלמים 60 דולר בחודש עבור גישה מלאה לאפליקציות שלה, וזאת לעומת 90 דולר של מנוי חודשי. אבל, רק במנוי במחיר הגבוה יותר אכן ניתן להפסיק את המנוי בכל חודש. במנוי הזול יותר, למרות התשלום החודשי, הלקוחות נדרשים לשלם 50% מיתרת החוזה השנתי כדי להפסיקו. בנוסף, אם משלמים עבור שנה מראש, לא מקבלים כסף בחזרה אם מבטלים לאחר תקופה של 14 יום.

"התביעה טוענת כי במשך שנים אדובי הרוויחה מהעמלה הנסתרת הזו, הטעתה את הצרכנים לגבי העלויות האמיתיות של המנוי, וארבה להם עם העמלה כאשר הם מנסים לבטל, תוך שימוש בעמלה ככלי שמירת מנויים רב עוצמה. אדובי הפרה עוד יותר את ROSCA בכך שלא סיפקה לצרכנים מנגנון פשוט לביטול המנויים החוזרים והמקוונים שלהם. במקום זאת, אדובי מגינה לכאורה על הכנסות המנויים שלה על ידי סיכול ניסיונות של מנויים לבטלם, ותוך הכפפתם לתהליך ביטול מפותל ובלתי יעיל מלא בצעדים מיותרים, עיכובים, הצעות ואזהרות לא רצויות", נכתב בכתב התביעה.

מדובר בתביעה ייצוגית, עבור סכום שלא הוגדר עדיין כפיצוי לצרכנים, וכן בבקשת צו מניעה קבוע נגד אדובי, כך שהיא לא תוכל להמשיך ולהשתמש, לכאורה, בעמלות נסתרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים