"יש לקדם עולם שבו כל פרויקט מספק ערך מרבי"

"ארגונים ברחבי העולם מעודדים עבודת צוות הרמונית, חזקה ותקשורתית - זו הדרך להביא להצלחת הפרויקט והארגון כולו", אמר משה יונה, נשיא ומנכ"ל העמותה לניהול פרויקטים, PMI ישראל

משה יונה, נשיא ומנכ"ל העמותה לניהול פרויקטים, PMI ישראל.

"עילת הקיום והמטרה שלנו היא למקסם את הצלחת הפרויקט, כדי לשדרג ולטייב את עולמנו. המשימה היא לספק אנשי מקצוע, פלטפורמות ומשאבים, בצד למידה ופיתוח לאורך קריירה, עם הסמכות מקצועיות בתקן איכותי. כך, נממש את החזון שלנו – להיות המובילים להצלחת הפרויקט, לקדם עולם שבו כל פרויקט מספק ערך מרבי", כך אמר משה יונה, נשיא ומנכ"ל העמותה לניהול פרויקטים, PMI ישראל.

יונה דיבר בפתח הכנס השנתי של העמותה. האירוע נערך היום (ג'), בהפקת אנשים ומחשבים, באולם האירועים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצוענים.יות מהתחום. הוא התקיים זו הפעם ה-28 ונשא את הכותרת "יחד מצליחים יותר".

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

בדבריו הרחיב יונה על אותו יחד: "צוותי הפרויקט צריכים להכיר היטב את המטרות והיעדים של הפרויקט כולו. צוות מעורב ואיכותי הוא גם המפתח להצלחה בניהול פרויקטים. ניהול פרויקטים ועבודת צוות הם נושאים שלובים. ככל שעולה המודעות לחשיבות הנעת העובדים והגדלת מעורבותם בהצלחה הארגונית, כך ארגונים פועלים במרץ רב ליישום מהלכים שיעצימו ויגדילו את מעורבות הצוותים שלהם".

"בעידן הנוכחי, שבו שינויים הם חלק אינהרנטי בעסקים, גם מעורבות הצוותים משתנה ומשתפרת כל הזמן. נדרשת עבודה מתמדת על מעורבותם ומקצועיותם של הצוותים. ארגונים ברחבי העולם מעודדים עבודת צוות הרמונית, חזקה ותקשורתית – זו הדרך להביא להצלחת הפרויקט והארגון כולו", הוסיף.

"תזמורת מתוזמנת היטב"

"הדבר הראשון שצוותי הפרויקט צריכים לעשות הוא לזהות היטב את היעדים של הפרויקט כולו, ואז לרדת לרזולוציה של התפקיד שלהם עצמם כחלק מתזמורת מתוזמנת היטב", אמר יונה. "לכל גורם בצוות יש משימות משלו, כאשר כל משימה קשורה ותלויה באחרת, והכול צריך לעבוד כמו מנוע משומן. תפקיד מנהל הפרויקט הוא גם מנהיגותי, ועליו להעצים, להעריך ולחזק את הצוות. מנהל.ת הפרויקט צריך.ה להבין שבעבודת צוות אין 'אני' – יש 'אנחנו'. זה מה שתורם באמת להצלחה".

לדבריו, "מנהל הפרויקט צריך להיות קשוב לצוות, להיות זמין עבורו ולסייע לו כשהצוות 'אובד' במשימות. עליו לפרגן לביצועים הטובים של חברי הצוות, כי העלאת המוטיבציה היא חלק חשוב מהעצמת העובדים. כמו כן, עליו לקיים פגישות משותפות, שבהן יוצגו מטרות הפרויקט, ושילובו בארגון ובהצלחתו. יש להמחיש לחברי הצוות את עוצמת ההשפעה הרחבה שלהם על הארגון כולו, ולא רק על הפרויקט הספציפי. בנוסף, יש לאפשר להם לדבר ולהעלות רעיונות במהלך הפגישות, ולהיות חלק מהדבר הזה. על מנהל הפרויקט לשים כל אחת ואחד מחברי הצוות בחזית לגבי ההצלחות שבאחריותו.ה".

"חברי הצוות צריכים להסתכל על המשימות שלהם כחלק מהתמונה הגדולה. על מנהל הפרויקט להסביר להם כיצד כל משימה משתלבת בתהליך בכל שלב, עד לסיומו", הסביר יונה.

באשר לצוותי הפרויקט, אמר, "הם צריכים לזהות בבירור את המשימות והיעדים שלהם, ואת היעדים של הפרויקט ככלל, כשלמעשה, היעדים שלהם הם צעדים להשגת יעדי הפרויקט כולו".

הכוח של צוות מקצועי ומעורב

יונה הדגיש כי "חברי הצוות של כל פרויקט צריכים להיות בעלי מוטיבציה, להשתתף ולרתום את כישוריהם כדי לעמוד במשימות, ביעדים ובלוחות הזמנים. צוותים בעלי מוטיבציה הם תמיד יעילים ופרודוקטיביים יותר, ויש ליצור סביבה שמניעה לפעולה. הצוות צריך מנהיג חזק, שלוקח אחריות ומוודא שהאנשים שתחתיו מקבלים את ההחלטות הנכונות, מבצעים את משימותיהם בהצלחה ובזמן, וממשיכים קדימה. דרך מצוינת לעשות זאת היא לשלוט בתוצאות באמצעות קביעת מדדים – ולעשות זאת בקביעות".

לדבריו, "מנהל הפרויקט מרוויח רווח אדיר מצוות מעורב וחזק. כשמנהל פרויקט סומך על חברי הצוות שלו, מאפשר להם לדבר ולהעלות רעיונות, ומקשיב להם באמת ולעומק, הוא יכול ללמוד מהם דברים חדשים, לרבות כאלה שהוא לא חשב עליהם קודם".

בסיום דבריו יונה תיאר את "ארגז הכלים" של ערכי העמותה לניהול פרויקטים, PMI ישראל: "לפשט דברים, לכוון גבוה, להסביר פנים, לחבק, סקרנות והעיקר – ביחד זה אפשרי, ועם ביחד מצליחים יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים