בפעם הראשונה: אנבידיה היא החברה בעלת השווי הגבוה בעולם

יצרנית השבבים התייצבה במקום הראשון ברשימה בסיום המסחר אתמול (ג'), עם שווי שוק של 3.33 טריליון דולר, ועקפה את מיקרוסופט, ששלטה בצמרת עד כה

בצמרת החברות השוות בעולם. אנבידיה.

אנבידיה (NVIDIA) ממשיכה לצמוח, ואתמול (ג') המנייה שלה רשמה עלייה של 3.5%, ל-135 דולר, מה שהעניק לה שווי שוק של 3.33 טריליון דולר. בכך היא עקפה את מיקרוסופט וקטפה ממנה את התואר "החברה עם שווי השוק הגבוה ביותר" בו החזיקה עד כה, שכן אתמול שווי השוק של הענקית מרדמונד, שהיה 3.32 טריליון דולר, הוריד אותה למקום השני ברשימת החברות השוות בתבל.

אנבידיה עולה ומתעשרת, בעיקר משום שהיא חברה מובילה כיום בתחום הבינה המלאכותית – תחום שהוא חם מאוד בזמנים אלו וכנראה יישאר חם גם בעתיד לבוא.

נסיקה מטאורית בשווי המניות

שימו לב לעליית שערי מניות אנבידה – ב-12 החודשים האחרונים רשמו מניות החברה עלייה של 215%, ומאז התחלת השנה המנייה עלתה ב-175% וב-3,400% מאז 2019. מאידך, מאז תחילת 2024 מניית מיקרוסופט עלתה ב-19% בלבד.

רק לפני שנה, ביוני 2023, אנבידיה עברה לראשונה את שווי השוק של טריליון דולר. היא המשיכה לדהור ועקפה את שווי השוק של 2 טריליון דולר ביום הראשון של מרץ השנה, ואז זינקה לשווי של יותר מ-3 טריליון ב-5 ביוני. בחלוף שבועיים בלבד, ב-18 ביוני, היא כבר גיעה לשווי השוק הגבוה ביותר שלה – 3.33 טריליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים