ארה"ב: אמזון סיכנה עובדים במחסניה – נקנסה בכ-6 מיליון ד'

החברה, כך קבע רגולטור התעסוקה של קליפורניה, הפרה עשרות אלפי פעמים את חוק בטיחות העובדים במחסניה ובנוסף דווח עליה כי עובדיה נפגעים בפציעות קשות כמעט פי שניים ממוצע הפגיעות בעבודה במקומות אחרים במדינה

נקנסה בקליפורניה כי סיכנה עובדים. אמזון.

אמזון נקנסה אתמול (ג') ב-5.9 מיליון דולר על ידי רגולטור התעסוקה של קליפורניה (California Labor Commissioner), בגין אלפי הפרות שמצא, הקשורות לחוק בטיחות המסדיר את המכסות שבהן אמורים העובדים במחסניה לעמוד.

הקנס מגיע לאחר שרגולטור העבודה הקליפורני קבע כי ענקית הקמעונאות אונליין הפרה את חוק המכסות במחסנים (Warehouse Quotas Law) יותר מ-59,000 פעמים בשניים מהמחסנים שלה הפועלים בדרום קליפורניה. החוק, שנכנס לתוקף ב-2022, מאפשר לעובדים לבקש הסברים בכתב על מכסות הפריון המצופות מהם, וכן על כל פעולה משמעתית שעליהם לבצע כנגזרת מכך.

לפי משרד נציב העבודה של המדינה, ההפרות אירעו כאמור בשני מחסנים, הממוקמים במחוזות ריברסייד וסן ברנרדינו, בין החודשים אוקטובר 2023 למרץ השנה. משמע שאמזון הציבה רף גבוה מדי של דרישות לעובדים, שכתוצאה מכך עומדים, לכאורה, בסיכוני אבטחה גדולים בהרבה מהמותר בחוק.

בנוסף, דיווח של CalMatters חשף כי שני המחסנים – אשר מכונים ONT8 ו-ONT9 – דיווחו על 6.3 ו-8.9 פציעות חמורות לכל 100 עובדים (בהתאמה) וזאת בהשוואה לממוצע במדינה, של 4.8 פציעות חמורות לכל 100 עובדים.

ליליה גרסיה-בראואר, נציבת העבודה, ציינה כי "המערכת שבה השתמשה אמזון בשני המחסנים היא בדיוק מסוג המערכת שחוק מכסות המחסנים נחקק כדי למנוע".

אמזון הכחישה וערערה על העונשים

בתגובה להאשמות, דוברת אמזון, מורין לינץ' פוגל, ציינה בהצהרה שהחברה ערערה על העונשים, והכחישה שהחברה השתמשה ב"מכסות קבועות". לדבריה, "ביצועים בודדים מוערכים על פני תקופה ארוכה של זמן, ביחס לביצועים של צוות האתר כולו. העובדים יכולים לבחון את הביצועים שלהם מתי שהם רוצים".

עם זאת, נציגי איגודי העובדים והעובדים העלו חששות לגבי הלחץ שהחברה מציבה בפני העובדים לעמוד במכסות המופרזות.

קארי סטון, עובדת באחד ממתקני אמזון שנמצאו כמתנהלים בניגוד לתקנות במדינה, קבעה: "אם לא תסרוק מספיק פריטים, ידווחו עליך". הצהרות מסוג זה שופכות אור על האתגרים העומדים בפני העובדים בעמידה במכסות שהוטלו עליהם על ידי הענקית מסיאטל, ובההשלכות העומדות בפניהם במקרה של אי עמידה באתגרים אלו.

אמזון עשתה בעבר כותרות ענק בגין יחסה לעובדי מחסניה – אותם היא מכנה "מרכזי הגשמה". כך למשל, דיווחים שונים במדיה העולמית בכלל והאמריקנית בפרט סיפרו על עובדים שבתקופות עמוסות פשוט קורסים מיתר עבודה. עוד נשמעו סיפורים על נהגים שנאלצים להטיל את מימיהם בבקבוקים בעודם נוהגים בדרכים, כיוון שהעומס בעבודה לא מאפשר להם עצירות להתפנות. משמעות הענישה כעת, שנקבעה בשל לחצים אדירים מטעם החברה על פועלי המחסנים, לכאורה, כנראה גם מעידה באופן די ברור על כך שהלחץ הזה גובה מהעובדים מחיר פיזי בדמות פגיעות קשות.

ארגון עובדי אמזון יקבל סיוע מאיגוד עובדים גדול 

יצוין כי בהתפתחות הקשורה לתנאי ההעסקה של עובדי אמזון, איגוד עובדי החברה המכונה The independent Amazon Labor Union (ר"ת ALU) – אשר ארגן בהצלחה את 8,000 עובדי המחסן מרכז ההגשמה JFK8 ב-2022, ושהיה מרכז ההגשמה מאוגד הראשון והיחיד בסטטן איילנד, ניו יורק, הצביע באחרונה בעד שיתוף פעולה עם The Teamsters – אחד מאיגודי העובדים הגדולים בארה"ב.

Teamsters, הידוע גם בשם International Brotherhood of Teamsters, הוא איגוד עובדים הפעיל בארצות הברית ובקנדה, המייצג עובדים בתעשיות שונות, כולל בתחומי ההובלה והמשלוחים וכן בתחומי המחסנים והייצור. האיגוד ידוע בזכות מאבקים שהוא מנהל למען זכויות עובדים, במיומנותו בניהול משא ומתן קיבוצי ובמאבקיו למען שכר הוגן, הטבות ותנאי עבודה לחבריו.

החבירה של איגוד העובדים ALU מ-JFK8 – שאמזון ניסתה לשווא לחבל בהקמתו – מסמלת פרק חדש במאבק המתמשך למען זכויות הוגנות לעובדים המאוגדים של חברת הענק העוצמתית. אמזון מעסיקה בכל רחבי העולם כ-1.6 מיליון עובדים, שרובם המכריע (כ-1.1 מיליון) הם עובדיה בארצות הברית.

כבר מזה שנתיים ש-אמזון ממשיכה ביחסיה המעורערים עם איגוד העובדים מניו יורק. היא טוענת כי הניצחון והקמת האיגוד לא נעשו כראוי, ומתנגדת למאבקיהם של העובדים, נלחמים למען תנאי עבודה טובים יותר מטעמה. איחוד כוחות עם Teamsters – שהוא ארגון גדול וחזק בהרבה מזה הקטן של עובדי JFK8 – מייצג צעד אסטרטגי של העובדים לחיזוק פועלם הקולקטיבי, שיסייע להם עם תמיכה משמעותית בהרבה בהגנה על זכויותיהם נגד הנהלת אמזון.

"Teamsters ו-ALU יילחמו ללא חת כדי להבטיח שעובדי אמזון יבטיחו את העבודות הטובות ותנאי העבודה הבטוחים המגיעים להם בחוזה איגוד", אמר נשיא Teamsters, שון מ' אובריאן לאחר החבירה יחדיו.

בציוץ חדש שהעלה Teamsters עקב קניסת החברה בקליפורניה נכתב בין השאר כי "צוותים של Teamsters הובילו מאמצים בכל רחבי המדינה להעביר חוקים כמו זה של קליפורניה כדי להגן על עובדים אמזון ומעסיקי מחסנים אחרים מניצול דרך מכסות מהירות ועבודה פוגעניות שמובילות לתנאי עבודה מסוכנים ושיעורי פציעה גבוהים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים