מיהם מועדוני האנג'לים שנבחרו על ידי רשות החדשנות?

שמונה גופי השקעה נבחרו בהליך תחרותי, וייהנו ממענק מהמדינה בהיקף של 900 אלף שקלים בשנה, כמו גם מהטבת מס משמעותיות על השקעות בסטארט-אפים בעולם הדיפ-טק

אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות.

רשות החדשנות פרסמה אתמול (ג') את שמונת גופי ההשקעה שזכו בהליך התחרותי להקמת מועדוני אנג'לים (משקיעים פרטיים), כדי להגביר את היקף ההשקעות הראשוניות בסטארט-אפים בתחום הדיפ-טק. השמונה נבחרו מתוך 40 הצעות שהוגשו לרשות, וכל אחד מהם יקבל מענק להפעלת המועדון בסך של 900 אלף שקלים בשנה, בכל אחת משלוש שנות הזיכיון.

ואלה הזוכים: טק קלאב וי.סי. – מועדון שהמנכ"לית שלו היא סתיו ארז; פורום המשקיעים, בהנהלתה של מיכל אתי מטרני רייטן; בבא מציעא – שותפות מוגבלת שבראשה עומד ליאור אלקן; Wings IL, בהנהלת אלירן עזר; ארץ אנג'לס, בהנהלת ניר בלזר; IL angle club – מועדון שבראשו עומד רם יוניש; 8200 אנג'לס – גוף שהמנכ"לית שלו היא הדר אבטליון דגן; וזיו האפט ייעוץ וניהול, בראשות תמיר נחמיאס.

האנג'לים הם משקיעים פרטיים, ובדרך כלל הם לא מאורגנים בקבוצות פעילות. ברשות החדשנות סבורים שהחבירה שלהם למועדונים תאפשר את הגדלת היקף ההשקעות שהם מבצעים, ניהול מקצועי יותר ובדיקת נאותות הדוקה יותר.

"האנג'לים – משאב קריטי להקמת סטארט-אפים"

אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, אמר כי "בשנים האחרונות נרשמה ירידה במספר האנג'לים הפעילים בהשקעות בחברות בשלבי הפרה-סיד והסיד בישראל, ובמיוחד בחברות בעלות עומק טכנולוגי – דיפ-טק". לדבריו, הקמת המועדונים היא תוצאה של החוק לעידוד תעשייה עתירת ידע, שאושר השנה ושכולל הטבות מס משמעותיות ליחידים ישראליים שמשקיעים בסטארט-אפים".

חנן ברנד, סמנכ"ל וראש חטיבת ההזנק ברשות החדשנות, ציין כי "האנג'לים היוו מאז ומעולם משאב קריטי להקמת סטארט-אפים בישראל – הן מבחינת המימון והן מבחינת הערך המוסף הרב שהם נותנים ליזמים בתחילת דרכם. עם זאת, יש בתחום זה כשל מובנה – ליזמים קשה מאוד לאתר משקיעים פרטיים שמוכנים להשקיע בחברות צעירות, ולמשקיעים פוטנציאליים קשה לנהל תהליך מובנה ומוסדר של חשיפה וניהול השקעותיהם בחברות ההזנק. מועדוני האנג'לים שיקומו יהוו זריקת מרץ להקמת סטארט-אפים חדשים, לטובת עתיד ההיי-טק הישראלי".

לדברי שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל, "המהלך נועד כדי לסייע לסטארט-אפים לגייס השקעות ראשונות ולצמוח בישראל. ההיי-טק מהווה מנוע צמיחה מרכזי של הכלכלה הישראלית ולכן, חלה עלינו החובה להתמיד ולהשקיע בו, מה גם שהוא מהווה בולם הזעזועים של המשק הישראלי גם בעתות של האטה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים