כ-20% משרתי ה-SQL כיום פועלים ללא תמיכת מיקרוסופט

חמישית משרתי הנתונים הקיימים כיום בשוק, ומבוססים על SQL Server, כבר אינם נתמכים בידי מיקרוסופט ● בנוסף, בחודש הבא תגיע לסיומה התמיכה המוארכת ב-SQL Server 2014 ועוד 14% מהשרתים לא יזכו לתמיכה יותר

חלק מהם כבר לא בתמיכת מיקרוסופט. שרתי SQL בפועלים בשוק כיום.

לא פחות מ-19.8% משרתי הנתונים הקיימים כיום בשוק, ומבוססים על SQL Server, כבר אינם נתמכים בידי מיקרוסופט. בנוסף, בקרוב מאוד, ב-9 ביולי, עומדת להגיע לסיומה התמיכה המוארכת ב-SQL Server 2014, וזה אומר שעוד 14% מהשרתים לא יזכו לתמיכה יותר, כך שכמעט שליש מהשוק הזה יהיה ללא תמיכה.

במיקרוסופט מציינים שהחברה תהיה מוכנה לספק עוד שלוש שנות תמיכה נוספות, בתשלום לא מועט, עבור גרסת 2014 של שרת נתוני ה-SQL שלה, אבל זה לא משנה את התמונה הגדולה של שוק שרתי ה-SQL Server: זו מראה שהרוב המכריע של המשתמשים עובדים עם גרסאות מיושנות.

למעשה, הנתונים מראים שרק 0.34% מהשוק פועל על הגרסה המעודכנת ביותר, SQL Server 2022. רוב השוק, 44.33%, עובד עם גרסת 2019 של התוכנה. בפועל אחוז המשתמשים ב-SQL Server 2000 R2 ומטה עומד על 0.71%, יותר מנתח השוק של הגרסה הכי מעודכנת, כאמור.

"לא באמת אכפת מספיק ממה שהיה קודם"

את הנתונים האלה אספה חברת לואנסוויפר – חברה המציעה פלטפורמה לניהול נכסי IT. התוצאות מבוססות על בדיקה של יותר ממיליון שרתים אותם מנהלת החברה.

רואל דקנוי, מנהל אסטרטגיה ראשי ב-לואנסוופיר.

רואל דקנוי, מנהל אסטרטגיה ראשי ב-לואנסוופיר. צילום: דף הלינקדאין של דקנוי

לדברי רואל דקנוי, מנהל אסטרטגיה ראשי ב-לואנסוופיר, מצב זה גורם לאתגר שעומד בפני מיקרוסופט, כשהיא מנסה לשכנע אנשים לעבור מ-Windows 10 ל-Windows 11. "המנהלנים מתמודדים עם בעיה דומה אך הרבה פחות ידועה. כמובן שמומחי ה-IT מודעים הרבה יותר לסיכונים של הפעלת תהליכים קריטיים לעסקים על תוכנה מיושנת, אבל לשכנע את הדירקטוריון להקצות כספים לעדכונים יכול להיות מאתגר", הוא ציין.

בנוסף ציין דקנוי כי ההתייחסות כרגע בשוק היא שרק אם תהיה בעיה ממש מעשית, אז ינסו לטפל בכך. "ההנחה הבסיסית היא כי רק עוד רגע אנחנו גם ככה עוברים לענן. אם אנחנו עושים את זה, אנחנו עושים את השני, אבל עכשיו אנחנו חושבים על בינה מלאכותית בכלל. אני חושב שיש לנו את ההרגל הגרוע הזה בעולם הטכנולוגיה של לא באמת אכפת מספיק ממה שהיה קודם, ומכאן נובעות הרבה מהבעיות", הוא אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים