יורו 2024: תיקו בין יבמ ל-BMC – ולמה סיילספורס בכתה?

הטורניר המרתק ממשיך עם עוד יום של שערים, טכנולוגיות וכוכבים - אבל גם משחק קבוצתי

20/06/2024 15:06
לוקה מודריץ'.

במחקר שנערך על הפרמטרים שמובילים צוותי עבודה בעולם הטכנולוגי להצלחה התגלה שהחשוב מביניהם הוא היכולת של מנהל הצוות לערב את כל חברי הצוות בפרויקט, להשתמש בכולם ולחזק את הקשר בין האנשים. בכדורגל יש כוכבים גדולים, אבל ביורו הזה אנחנו רואים יותר ויותר שהנבחרות הקטנות מצליחות לסגור פערים עם אלה הגדולות יותר, על ידי עבודת צוות ושילוב של כל הקבוצה בתוך המשחק. כלומר, יותר ויותר קבוצות משחקות משחק קבוצתי ולא מתבססות על כוכב אחד, זוהר ונוצץ ככל שיהיה. כך נבחרות כמו אלבניה-סיטריקס וסקוטלנד-יבמ מצליחות להפתיע ולהוציא נקודות. אלא שגם הנבחרות החזקות מעדיפות את המשחק הקבוצתי.

האם עידן כוכבי העל הסתיים? לא בטוח, על אף שאחד הגדולים שבהם, קיליאן אמבפה, נפל על האף, וכוכב על אחר, לוקה מודריץ', אולי בדרך לסיום האליפות בשלב המוקדמות יחד עם הנבחרת שלו, קרואטיה-סיילספורס.

הנבחרת הזו הגיעה עם שאיפה רבה להתקדם בטורניר, על אדי הדלק האחרונים של הכוכבים הוותיקים, ונחלה אכזבה גדולה. היא עלתה על המגרש אתמול (ד') עם נחישות להפעיל את כלי ה-CRM, המרקטינג וה-BI של סיילספורס, ואיתם לכבוש כל הדרך לניצחון. אבל מולה עמדה אחת הנבחרות המפתיעות של האליפות, שיש לה גם את יחידת האמן שלה וגם אינטגריטי ביישום – מה שקרואטיה-סיילספורס כנראה שכחה או, גרוע מזה, לא ידעה. כך, אלבניה-סיטריקס גרמה לה לבכות קצת לאחר שעקצה אותה פעמיים, בתחילת המשחק ובסופו, וכפתה עליה תיקו רב שערים של 2:2. זה מפתיע, בהתחשב בעובדה שקרואטיה-סיילספורס והכוכב שלה, לוקה מודריץ'-מארק בניוף, הם חכמים, ומתמיה שהם לא לקחו בחשבון את המשחק האחרון של היריבה, לפני ההתמודדות ביניהן, שבו היא נלחמה עד הדקה האחרונה מול איטליה-צ'ק פוינט כדי לכבוש. אלא שאיטליה-צ'ק פוינט מתמקדת באבטחת סייבר וקרואטיה-סיילספורס לא, ולכן היא שכחה שהיא צריכה להגן עד לשריקת הסיום.

התוצאה היא שקרואטיה-סיילספורס נמצאת בסכנת הדחה (אבל לדעתי היא תפתיע מול איטליה-צ'ק פוינט) ואלבניה-סיטריקס תלך למשחק הבא כדי להוכיח לגוגל-ספרד שברד הרסני יכול לרדת גם בדרום ספרד. כך או כך, יהיה מעניין.

המשחק הראשון מזה הרבה זמן שבו גרמניה-סאפ לא חוטפת גול

נבחרת גרמניה-סאפ עלתה למשחק השני שלה בטורניר עם מדי החוץ החדשים והמרהיבים שלה. לי זה הזכיר את Fiori, שהוא ממשק המשתמש החדש של מוצרי סאפ. מולה עלתה נבחרת הונגריה-אימפרבה בחשש גדול, לאור התוצאה של המשחק הראשון של יריבתה.

גרמניה-סאפ שלטה במשחק מקצה לקצה, כמו פתרון ה-ERP של החברה, ובכל המערכים, אבל בניגוד למשחק הראשון נתקלה בהגנה חזקה, שהרי אימפרבה היא חברת סייבר. זה הספיק לשער בכל מחצית, כאשר השוער של הונגריה-אימפרבה, גולאשי, נאלץ לאכול פעמיים גולש… אבל לא מארץ המקור, מדינתו – הונגריה, אלא מגרמניה.

חשוב לציין שהמשחק הזה היה הראשון מזה הרבה משחקים שבו נבחרת גרמניה-סאפ לא ספגה ולו גול אחד, וזאת בשורה חשובה. הסאפים ממרכז אירופה עלו לשלב הבא, וכנראה מהמקום הראשון, אבל במקומם, לא הייתי נח על זרי הדפנה, כי לא ברור האם הם העפילו בגללם או מאחר שעד כה הם לא נתקלו בתחרות מספיק חזקה.

משחק שהזכיר נשכחות

המשחק האחרון של יום המשחקים של אתמול הזכיר נשכחות, כאשר מצד אחד עמדה נבחרת סקוטלנד-יבמ, ומולה – שווייץ-BMC. למה נשכחות? משום שבעבר היו יחסי אהבה-שנאה בין שתי החברות, כאשר הביזנס של BMC היה מבוסס על מחשבי המיינפריים של יבמ ומהצד השני, הענק הכחול הציע פתרונות חלופיים לאלה שלה. גם כיום יש לשתי החברות עסקים נרחבים בעולם המיינפריים, אבל לא רק (ומי שחושב שעולם המיינפריים נעלם – טועה).

סקוטלנד-יבמ עלתה למשחק אחרי התבוסה שספגה במשחק הפתיחה של היורו מגרמניה-סאפ, אבל זה לא ריפה את ידם, והם לא התכוונו להיכנע לשווייץ-BMC בקלות. ואכן, ישר בתחילת המשחק (כמו שקרה בהרבה משחקים באליפות הזאת) כבש סקוט מקטומיניי-ארבינד קרישנה שער שהימם את המתחרים שלו מארץ האלפים. בסוף, כמו שכדאי שתסתיים תמיד תחרות בין יריבים-חברים, שווייץ-BMC הפעילה את המוצר של הסטארט-אפ הישראלי מודל9, שאותו BMC רכשה בשנה שעברה ושפיתח תוכנה לניהול מידע בענן עבור חברות המשתמשות במחשבי מיינפריים. זה הספיק לתיקו שמשאיר תקווה לסקוטלנד-יבמ לשרוד את המוקדמות ולעלות מהמקום השלישי, ואמנם מבטיח את העלייה של שווייץ-BMC לשלב הבא, אבל עדיין לא ברור מאיזה מקום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים