החברות הבולטות השיקו את מחשבי ה-Copilot+PC הראשונים

מיקרוסופט, אייסר, דל, לנובו, HP ועוד השיקו את המחשבים החדשים, אולם אלה לא כוללים בינתיים את תכונת ה-ReCall המדוברת - בגלל בעיות אבטחה ● אילו מחשבים יגיעו לישראל ומהם המחירים ההתחלתיים?

סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט, מציג את Copilot+PC בכנס בחודש שעבר.

כמה חברות בולטות השיקו אתמול (ד') את מחשבי ה-Copilot+PC הראשונים. אלה עונים לתקן החדש שמיקרוסופט מנסה להטביע בשוק עבור מחשבים עם יכולת מחשוב עצבית – עוצמה של 40TOPS. בנוסף, המחשבים החדשים מגיעים עם Windows 11, שמציעה עדכונים ליכולות הבינה המלאכותית שלה, כולל יצירת כתוביות בזמן אמת, יצירת תמונות ועוד – והכול במחשב עצמו.

יצוין שבינתיים, המחשבים החדשים לא כוללים את Recall – התכונה שאמורה לאפשר למשתמשים לחזור לאחור לכל רגע בעבודה ובשימושיות. זאת, על אף שמיקרוסופט התגאתה בתכונה הזאת יותר מכל באירוע שבו היא הציגה את המערכת החדשה. הסיבה שבגללה המחשבים החדשים לא מגיעים עם Recall היא בעיות אבטחה ושימושיות שונות, שגרמו לחברה להחזיר אותה לבדיקת בטא של אנשי Windows Insider.

מחשבי ה-Copilot+PC הראשונים מושקים קודם כל עבור מעבדי ARM ולא עבור מעבדי ה-x86 של אינטל, ששולטים בשוק. הם מבוססים על מעבדי ה-Snapdragon X החדשים והייעודיים של קוואלקום. יש לציין שלקוואלקום יש בלעדיות להרצת Windows בסביבת ARM עד אמצע 2025. לכן, ההערכה הרווחת היא שחברות אחרות ייכנסו לשוק אם המכירות של המחשבים החדשים יפתיעו לטובה. כך או כך, מדיה-טק ואנבידיה נוטשות לשם עיניים בבירור.

עד היום קוואלקום לא נחלה הצלחה עם המעבדים למחשבי ה-Windragon, שלא לומר כשלה, אבל הפעם בחברה מקווים לתפוס נתח שוק משמעותי יותר.

אילו חברות השיקו ואילו מחשבים הושקו?

מיקרוסופט שולחת לשוק שני מחשבי Copilot+PC חדשים: Surface Laptop עם מסכי 13.8 ו-15 אינץ', שאותם היא כבר הציגה בכנס בחודש שעבר. המחשבים הללו אמורים להציע עד 22 שעות עבודה במחיר התחלתי של כ-1,000 דולר. לצד זה היא משיקה את Surface Pro בעיצוב של 2-ב-1 עם מסך ניתק, שלטענת החברה מציע עד 90% ביצועים יותר מאשר הדור הקודם. כמו כן, המכשיר מגיע עם מסך OLED ועם מקלדת בעיצוב חדש. גם במקרה הזה, המחיר ההתחלתי הוא 1,000 דולר.

אייסר משיקה את Swift 14 AI עם מסך 14.5 אינץ' ברזולוציית 2.5K, ועם עד 32 גיגה-בייט זיכרון RAM ו-1 טרה בייט זיכרון אחסון. המשקל הוא 1.36 ק"ג וזמן העבודה – עד 26 שעות. המחיר ההתחלתי של המחשב עומד על 1,100 דולר.

לנובו הציגה את Yoga Slin 7x, שהוא על הגבול שבין מחשב צרכני לעסקי, עם מסך OLED בגודל 14 אינץ' ברזולוציית 3K ובהירות גבוהה יחסית של 500 ניט, וסוללה יחסית גדולה של 70WHr, שאמורה להספיק ליום שלם של עבודה. המחיר ההתחלתי: כ-1,300 דולר.

HP מציעה שני מחשבים חדשים: הראשון הוא Omnibook X עם Snapdragon X Elite, ועם עד 32 גיגה-בייט זיכרון RAM ועד 2 טרה-בייט אחסון. מעל זה יש מסך 14 אינץ' ברזולוציית 2.2K. המחיר התחלתי שלו הוא 1,150 דולר. המחשב שני, EliteBook Ultra G1q, מוגדר על ידי HP כמחשב עסקי יותר, ואחד הדברים שזה אומר הוא שילוב של טכנולוגיית המצלמה של החברת הבת פולי, שמשתמשת ישירות ב-NPU. כמות הזיכרון היא 15 גיגה-בייט RAM ועד 1 טרה-בייט אחסון, ויש תמיכה בטעינה מהירה של מחצית הסוללה במחצית השעה. המחיר ההתחלתי עומד על 1,700 דולר.

אסוס השיקה את Vivobook S 15, עם מסך יחסית גדול של 15.6 אינץ'. גם הוא מבוסס על Snapdragon X Elite, והוא מגיע עם מצלמת AiSense, שיודעת לבצע דברים באופן אוטומטי, כולל התמקדות בדובר בשיחה מרובת משתתפים. מסך ה-OLED של המכשיר מציע רזולוציית 3K עם קצב ריענון של 120 הרץ, ויש גם סוללה שמבטיחה עד 18 שעות עבודה ותמיכה בצליל תלת-ממדי. כל זאת במחיר התחלתי של 1,300 דולר.

דל מציעה הכי הרבה מחשבי Copilot+PC מיד על ההתחלה: XPS 13 עם Snapdragon X Elite במחיר התחלתי של 1,300 דולר, מחשבי Inspiron 14 ו-Inspiron 14 Plus ב-1,100 דולר, ומחשבי Latitude 5455/7455, שהם תואמי Latitude 5450/7450 אבל מגיעים עם המעבדים החדשים של קוואלקום.

רוב המחשבים הללו יגיעו לשוק הישראלי, וחלקם כבר בשבועות הקרובים. המחשב של סמסונג, Galaxy Book 4 Edge, במחיר התחלתי של 1,350 דולר, לא יגיע לשוק המקומי, לפחות לא בייבוא מוסדר. גם המחשבים של מיקרוסופט לא יגיעו באופן מוסדר, כמו תמיד.

אינטל ו-AMD הציגו את התשובות שלהן בתערוכת קומפיוטקס, שנערכה בתחילת החודש, בדמות מעבדים שמסוגלים לביצועי בינה מלאכותית שגבוהים יותר ממה שמציעים מעבדי ה-Snapdragon X. מחשבים המבוססים על המעבדים הללו, Lunar Lake ו-Ryzen AI 300, אמורים להגיע לשוק במהלך הרבעון האחרון של השנה. עם זאת, השדרוג של Windows 11 עם התכונות החדשות של Copilot+PC יגיע לסביבת ה-x86 רק מאוחר יותר, לקראת סוף השנה. האם זה יספיק למחשבים החדשים, שהושקו אתמול, לתפוס שוק?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים