יורו 2024: כש-OpenAI הפסידה למיקרוסופט

ה-GenAI לא עזר לרומניה-OpenAI מול המשקיעה הגדולה בה, בלגיה-מיקרוסופט, וזו הפסידה לה ● על המשחק הזה ועל שאר משחקי הסופ"ש - בפרשנות היומית, והמקורית, של זיו מנדל

23/06/2024 17:10
משתפות פעולה בעולם ההיי-טק, מתחרות על מגרש הכדורגל. מיקרוסופט ו-OpenAI.

מספר 9 בקבוצות כדורגל הוא בדרך כלל מספר החולצה של החלוץ המרכזי, ו-9, או יותר נכון תשעה, זה מספר המשחקים ששוחקו ביורו 2024 בסוף השבוע האחרון, והייתי צריך לסקר ולרכז בכתבה אחת. האתגר הוא לכתוב כתבה שתגרום לכם, הקוראים, לקרוא עד הסוף. אני מקווה שעמדתי בו.

סלובניה-ממסיקו .Vs סרביה-רדוור
נבחרת סלובניה-ממסיקו המשיכה בתחילת ההתמודדות שלה עם סרביה-רדוור את המשחק הטוב שלה, כאשר היא מונעת מיריבתה את האפשרות להבקיע שער. מהצד השני, סרביה-רדוור ידעה שבלי ניצחון היא תישאר מחוץ לשלב הבא. התוצאה הייתה שהקבוצות ירדו למחצית עם 0:0.

בחצי השני הפעילה סלובניה-ממסיקו את ההתקפה, כאשר, בדומה לכלים של ממסיקו, ברגע שהסלובנים זיהו הזדמנות, הם פעלו בזמן אמת וכבשו שער יתרון בדקה ה- 69. האם זה הוביל את סלובניה-ממסיקו בדרך לניצחון ראשון ביורו, תוך קבלת סיכוי לעלייה מפתיעה לשלב הבא? אז זהו, שרועי זיספאל-לוקה יוביץ' לא חשב כך, והוציא את כל ארסנל הכלים של סרביה-רדוור, כולל את כלי אבטחת המידע, אבל בעיקר את כלי הניתוב וניהול התעבורה באינטרנט. אלה הסיטו את הלחץ לרחבה של סלובניה-ממסיקו בדרך לשער שוויון בדקה האחרונה באמת של המשחק (הדקה ה-95), בהרמת קרן.

אנגליה-רד-האט .Vs דנמרק-ג'יי פרוג
במשחק השני של הבית ראינו מאבק איתנים בין שני שחקנים שברוב המקרים משתפים פעולה בעולם ה-IT, מסביב לעולם הפיתוח והמערכות הפתוחות. מצד אחד הופיע אנגליה-רד-האט, שעד למחזור הראשון של הטורניר הייתה אחת מההבטחות הגדולות שלו, כפי שרד-האט הינה ההבטחה הגדולה בתחום פתרונות הקוד הפתוח וסביבות הפיתוח, ומהצד השני עלתה דנמרק-ג'יי פרוג, שיש אומרים שהיא נבחרת צנועה וקטנה, אבל זה לא נכון: ג'יי פרוג מצויה בצמיחה מואצת. היא מציעה שלל מוצרים שמאפשרים למפתח לבצע את האוטומציה ותהליכי הפיתוח וה-DevOps בצורה מהירה ומאובטחת.

אני מקווה בשביל אוהדי אנגליה-רד-האט שהנבחרת שלהם מתחילה לאט בכוונה, ושתתחיל כבר לשחק כדורגל, כי בשני המשחקים שלה עד עכשיו היא לא הרשימה, בלשון המעטה. למזלה, היה לי את ה-JBOSS שלה, הארי קיין, שכבש שער. למשחק הזה זה הספיק, אבל זה לא יספיק לשלבים הבאים, ובקצב הזה היא תגיע לשם מהמקום השלישי בבית. באשר לדנמרק-ג'יי פרוג, ייתכן שהיא תעשה את קפיצת הצפרדע שלה ותעוף בשלב הבא. בשלב הזה, היא כבשה שער, שהביא לתוצאת המשחק – 1:1.

ספרד-גוגל .Vs איטליה-צ'ק פוינט
המשחק בין ספרד-גוגל לאיטליה-צ'ק פוינט יכול היה להיות משחק הגמר של היורו הזה – ואולי עוד יהיה. ספרד-גוגל היא נבחרת צעירה ורעננה וממש כמו פתרון הענן של גוגל, חדשנית וחזקה. המשחק שלה חכם, אינטליגנטי ושואף כל הזמן לדחוף את הכדור קדימה. בהחלט אפשר לראות את ההשפעה של מנוע ה-AI של גוגל, ג'מיני, ואת יכולות החיפוש המתקדמות שלה: היא מחפשת להעביר את הכדור לשטחים הפתוחים ולייצר התקפות שיניבו שערים.

איטליה-צ'ק פוינט מצידה מציעה מנגנוני הגנה חזקה ושכבות הגנה. ואכן, ספרד-גוגל התקשתה מאוד למצוא את הרשת, והצליחה לכבוש רק שער אחד. המשחק הסתיים ב-1:0 קטן-גדול, שמעלה את ספרד-גוגל מהמקום הראשון בבית, ופותח פתח לקרואטיה-סיילספורס להפתיע את איטליה-צ'ק פוינט במשחק הבא ולעלות מהמקום השלישי.

אוקראינה-מדפורנט .Vs סלובקיה-אטלסיאן-ג'ירה
במשחק הראשון של יום שישי הופיעה אוקראינה-מדפורנט, שבתחילת המשחק נראתה רע, כמו שאוקראינה נראתה בתחילת המלחמה מול רוסיה. היה נראה שתוכנת ה-WMS של מדפורנט לא מצליחה להוציא מהמחסנים את כל הכישרון והמוטיבציה שיש לנבחרת האוקראינית.

מולה, נבחרת סלובקיה-אטליסיאן-ג'ירה, שנראתה בדרך הבטוחה להפתעה בדמות ניצחון ועלייה לשלב הבא, כבשה שער בדקה ה-17. הסוד של הנבחרת הזו הוא ביצירת שלם ששווה יותר מסך חלקיו, בעזרת משחק קבוצתי ותקשורת מעולה בין הרכיבים השונים – כנראה בזכות השימוש ב-Confluence, שהוא כלי פופולרי מבית אטליסיאן, שמאפשר יצירת שפה משותפת ותהליכי שיתוף ידע בין האנשים השונים בפרויקט התוכנה. ביציאה למחצית השנייה נזכרה אוקראינה-מדפורטנט בכישרון ובכלים שיש לה, שהובילו למהפך והחזירו את אוקראינה לתמונה העלייה לשמינית הגמר.

רוברט לבנדובסקי (כאן במדי באיירן מינכן).

רוברט לבנדובסקי (כאן במדי באיירן מינכן). צילום: BigStock

פולין-מטריקס .Vs אוסטריה-סיסקו
פולין-מטריקס, שלבנדובסקי-גוטמן לא פתח בהרכב שלה גם הפעם, הופיעה מול אוסטריה-סיסקו, למשחק של להיות או לחדול, כי שתי הקבוצות הגיעו אליו לאחר הפסדים. נראה שסיסקו באה מוכנה יותר, ולא רק בזכות תקשורת מעולה בין הרכיבים השונים אלא גם בזכות השימוש בכלי האפדיינמיקס שלה. היא זיהתה את נקודות החולשה של פולין-מטריקס, כמו שאפדיינמיקס מזהה היכן יש בעיות ביצועים באפליקציות, ופשוט מחצה את היריסה 1:3. גם הכניסה של המנהיג, לבנדובסקי-גוטמן, לא סייעה לפולין-מטריקס, והנבחרת הודחה מהטורניר.

צרפת-אמזון .Vs הולנד-מאנדיי
המשחק של צרפת-אמזון מול הולנד-מאנדיי הבטיח המון. בכל זאת, צרפת-אמזון היא שחקן הענן הגדול בעולם והולנד-מאנדיי מובילה בתחומה. לפני העלייה למגרש העריכו רבים כי זה יהיה המשחק של היורו הזה. התוצאה: אכזבה. המשחק היה אמנם קצבי, אבל בשורה התחתונה, קיבלנו את ה-0:0 הראשון בטורניר – ונקווה שגם האחרון – דווקא משתי קבוצות שהיה אפשר לצפות שידעו לפצח את מערכי ההגנה של המתחרים. נראה ששתיהן משאירות את האנרגיה והגולים לשלבים הבאים של הטורניר.

במהלך המשחק פסל השופט שער להולנדים ממאנדיי – ובצדק, על אף שבני אוהד את הנבחרת הזאת. אין ספק שהיה נבדל וששחקן הולנד-מאנדיי הפריע לשוער של צרפת-אמזון לתפוס את הכדור.

צ'כיה-אדובי .Vs גיאורגיה-F5
צ'כיה-אדובי וגיאורגיה-F5 עלו על המגרש אחרי הפסדים, למשחק של ההזדמנות האחרונה עבור כל אחת מהן. כלומר, מי שמפסידה – הולכת הביתה.

גיאורגיה הפעילה את כל מנגנוני ההגנה של F5, כמעט ללא התקפה. היא בעטה למסגרת פעם אחת, בפנדל, וזה הספיק לגול, אבל לא לניצחון, כי צ'כיה-אדובי עלתה לחצי השני עם כל הכלים ההתקפים שלה וציירה בעזרת פוטושופ שער בדקה ה-59. התוצאה: תיקו 1:1 ונקודה לכל אחת מהנבחרות – מה שמשאיר אותן בחיים מבחינת הסיכוי לעלות לשמינית הגמר.

טורקיה-אנבידיה .Vs פורטוגל-אורקל
טורקיה-אנבידיה עלתה לכר הדשא בביטחון רב, אבל נתקלה בפורטוגל-אורקל שונה לחלוטין מהנבחרת של המשחק הראשון – שגם בו היא ניצחה, אבל בקושי. הנבחרת, בהובלתו של כריסטיאנו רונאלדו-לארי אליסון, השחקן הטוב ביותר בעולם ובוודאי באירופה, מחצה את יריבתה 3:0, עם שני שערים מיוחדים. בגול השני הוכח שה-AI שמנועי אנבידיה עוזרים לה לרוץ לא יכולה להתמודד עם טעויות אנוש כמו הגול העצמי המוזר ביותר ביורו עד כה, שנבע ממסירה אחורנית לשוער הטורקי, שלא היה בשער. השער השלישי היה מיוחד מכיוון שרונאלדו-אליסון, שרוצה מאוד לכבוש שער גם ביורו השישי שלו ולהיות הכובש המבוגר ביותר, היה במצב לכיבוש שער, אבל העדיף למסור לברונו פרננדש-צפרא כץ, ולתת לו.ה את הקרדיט. הפירגון הזה הוא מה שיכול להוביל את פורטוגל-אורקל לשלבים הסופיים של הטורניר, ואולי אף לאליפות הנכספת.

קווין דה בריינה.

קווין דה בריינה. צילום: BigStock

בלגיה-מיקרוסופט .Vs רומניה-OpenAI
במשחק האחרון של סוף השבוע התמודדו רומניה-OpenAI מול המשקיעה הגדולה בה, בלגיה-מיקרוסופט. הפעם, הקסם של ה-AI, ובפרט ה-GenAI, לא עבד, ובלגיה-מיקרוסופט הגיעה לעבוד והשיגה ניצחון חלק, בעיקר עקב חזרתו של קווין דה בריינה-סאטיה נאדלה, שכבש גול שחרץ סופית את גורל המשחק.

בלגיה-מיקרוסופט חייבת להשתפר בניצול המצבים ובעיקר, לוקאקו-Azure חייב לרדת מענן ולכבוש שערים שלא נפסלים (רק בטורניר הזה כבר נפסלו לו שלושה שערים בעקבות בדיקת ה-VAR).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים