מחקר מצא: מכוניות אוטונומיות בטוחות יותר ממכוניות "רגילות"

החוקרים מאוניברסיטת מרכז פלורידה שערכו את המחקר סייגו את ממצאיהם ואמרו כי הצלחת ביצועי המכוניות ללא הנהג פוחתת בזמנים שבהם אין מספיק אור - בשעת הדמדומים או עם עלות השחר - וכן שהרכב מסתובב

עושים הרבה פחות תאונות. כלי רכב אוטונומיים.

קבוצת חוקרים מאוניברסיטת מרכז פלורידה מצאה שרכבים אוטונומיים מעורבים בפחות תאונות, באופן יחסי כמובן, מאשר רכבים שנהוגים בידי בני אדם. אבל, יש אבל לא קטן לצד המסקנות הכלליות הללו, כי בתנאים מסוימים אותם רכבים מועדים לתאונות, אפילו עד פי קצת יותר חמשה מאלו שנהוגים בידי בני אדם.

לפי המחקר, זה קורה בתנאי תאורה חלשה, כמו למשל ברגעים של עלות השחר או שעות בין הערביים. בנוסף רכבים אוטונומיים יודעים לנסוע יפה מאוד בקווים ישרים או כמעט ישרים, אבל כשמגיעים לכדי פניות, ואפילו לא חדשות, הסיכוי שלהם לתאונה הוא כמעט כפול מזה של מכונית עם נהג אנושי.

הפחתה בטעויות אנוש, בעייפות וגם בהסחות דעת

צמד החוקרים שחתומים על נייר העמדה, מוחמד עבד אל-אטי ושנגשואן דינג, ציינו שהם השתמשו בנתונים של תאונות בהן היו מעורבים 2,100 כלי רכב אוטונומיים ו-35,133 כלי רכב בהם נהגו בני אדם, בין השנים 2016 ל-2022. המסקנה העיקרית שלהם היא שרכבים אוטונומיים נוטים פחות להיות מעורבים בתאונות בעת מה שהם מכנים נהיגה שגרתית – נהיגה שהמשימות העיקריות שלה היא לשמור על הנתיב ולהתאים את מהירות הרכב והתגובות שלו לזרימה של התנועה.

"יש יתרונות פוטנציאליים רבים לרכבים אוטונומיים בהיבט של בטיחות התעבורה: הפחתה בטעויות אנוש, הפחתת עייפות וגם הסחות דעת. יש בקרת יציבות אלקטרונית, בלימה נגד נעילה וטכנולוגיית מידע ותקשורת, שמסייעות במשימות נהיגה שוטפות למניעת תאונות", ציינו כותבי המחקר.

עם זאת, הם הוסיפו כי, "זוהו מספר אתגרי בטיחות שיש לטפל בהם בפיתוח מכוניות אוטונומיות, כגון הצורך בחישה ותפישה תחושתית אמינים, אלגוריתמים חזקים לקבלת החלטות, ומנגנונים בטוחים לכשל".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ג'פטו

    בטוחות עבור מי ? בכנסים שעוסקים בנושא רכבים עצמאיים, עולה לא אחת השאלה: אם ךרכג כזה יקרה מצב בו הוא צריך לבחור בין פגיעה, לפעמים חמורה ובלתי הפיכה, ליושבים בתוכו לבין פגיעה כזאת במשתמשי הדרך האחרים ? את מי יעדיף, מי יהיה אחראי לתוצאה ומה ההשלכות הביטוחיות של ארוע כזה ? רוב השאלות עדיין פתוחות.

אירועים קרובים