פורסם קול קורא למאבק בחרם האקדמי, בתקציב של 10 מיליון שקלים

הממשלה קוראת לגופי מחקר ואקדמיה להגיש תוכניות להפקת כנסים מדעיים בינלאומיים בישראל, הזמנת עמיתים מהעולם והבאת סטודנטים מחו"ל

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל.

משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה פרסם באחרונה קול קורא לאוניברסיטאות ולמכוני המחקר בישראל, בהיקף של 10 מיליון שקלים, במטרה לסייע בהתמודדות עם גל האנטישמיות הגואה בקמפוסים בעולם ועם החרמות האקדמיים נגד המדינה. התקציב יתפרש על פני שנתיים, 2024-2025, והוא חלק מתוכנית שגיבש המשרד לחיזוק קשרי המחקר עם המוסדות האקדמיים בחו"ל.

בין היתר, התקציב מיועד למאבק משפטי בחרם שמוסדות אקדמיים בינלאומיים מטילים על ישראל, הלכה למעשה, הפקת כנסים מדעיים בארץ על מנת להזמין עמיתים מהקהילה הבינלאומית, ותוכניות חשיפה להבאת סטודנטים מחו"ל לכאן. מקור התקציב הוא החלטת ממשלה מהחודש שעבר על הקצאת 90 מיליון שקלים למאבק בחרם האקדמי על ישראל, מתוכם 40 מיליון שקלים יוקצו עוד השנה. הקול הקורא הוא השלב הראשון בתוכנית.

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל, אמרה כי "החרמות והמחאות האלימות נגד ישראל בקמפוסים ברחבי העולם מאיימים על יכולות המחקר והעליונות הטכנולוגית של ישראל, ומשכך פעלנו במהירות ובנחרצות כדי להגן על חוקרים ישראלים ויהודים ברחבי העולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים