"הטמעת ה-GenAI תיעשה בהלימה לאבטחת מידע והגנת הפרטיות"

כך לדברי הראל יפהר, מנהל איזור ישראל וסאב סהרה אפריקה ב-AWS, שדיבר בפתח AWS Summit Tel Aviv, כנס הלקוחות והשותפים של הסניף הישראלי של ענקית הענן, שנערך זו הפעם ה-11 והתקיים היום (ד') באקספו ת"א

הראל יפהר, מנהל איזור ישראל וסאב סהרה אפריקה ב-AWS.

"פתרונות בינה מלאכותית יוצרת (GenAI) צריכים להלום לתקנות והרגולציות בתחומי אבטחת מידע והגנת הפרטיות – כדי שהקניין הרוחני לא יזלוג למודלים הציבוריים. ארגונים רוצים שהקניין הרוחני והמידע שלהם יבדלו אותם מהמתחרים. לכן, אנחנו לא משתמשים במידע זה לאימון מודלים עבור אחרים", כך אמר הראל יפהר, מנהל איזור ישראל וסאב סהרה אפריקה ב-AWS.

יפהר דיבר בפתח AWS Summit Tel Aviv, כנס הלקוחות והשותפים של הסניף הישראלי של ענקית הענן. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך זו הפעם ה-11, והתקיים היום (ד') באקספו – גני התערוכה בתל אביב. לאירוע הגיעו אלפי משתתפים.

לדברי יפהר, "בינה מלאכותית יוצרת הפכה לכלי משמעותי ביכולות הטכנולוגיות של עסקים כיום, הנדרשים לעמוד בקצב התחרות המסחרר של שירותים ומוצרים חדשניים. ארגונים רואים בתחום מגוון רחב של הזדמנויות. יש בו כמה כיוונים עיקריים: הפקת תוכן מקורי, כמו יצירת מצגות או דו"חות מסכמים, פניות מכירה מותאמות אישית, או מענה שירותי מפורט, כשכל זה יכול להיות באמצעות מתן הנחיות בשפה טבעית. בתחום פיתוח תוכנה, כל האפשרויות לכתיבת קוד מאפס, או האצת פיתוח אפליקציות, עם הצעות לקוד משופר בתוך סביבת הקוד הרגילה שלך. בעולם שירות לקוחות, אפשר לקבל מענה מפורט על בסיס ההיסטוריה שלך כלקוח, באמצעות סוכנים אוטונומיים, שיודעים להתאים את המענה באופן אישי. ובתחום השיווק – ניתן ליצור באופן אוטומטי חומרי מכירה, כמו פוסטים בבלוגים, פוסטים לערוצי מדיה חברתית ועוד".

"האתגרים בעולם זה", אמר יפהר, "נובעים מכך ש-GenAI מבוססת על מודלי למידת מכונה (ML) – מודלים גדולים מאד שאומנו מראש על כמויות נתונים עצומות, שהנקראות 'מודלי בסיס' (FM – ר"ת Foundation Models). ארגונים ניצבים למול כמה אתגרים בפיתוח יישומים המבוססים על המודלים הללו. הם זקוקים לדרך פשוטה וקלה שתאפשר להם לאתר ולהשיג גישה למודלי בסיס שיספקו תוצאות טובות ויתאימו למטרות שלהם. הם מעוניינים גם באינטגרציה חלקה ליישומים, בלא שיהיה צורך לנהל מערכי תשתית עצומים, או לשאת בעלויות גדולות. ולבסוף, הם רוצים לקחת את מודל היסוד הבסיסי בקלות ולבנות יישומים ייחודיים, תוך שימוש בנתונים שלהם".

"השירותים שאנו מציעים היום", ציין יפהר, "מאפשרים לארגונים לבנות יישומים מבוססי GenAI במהירות, תוך התאמה אישית למידע של החברה, לאופן השימוש, ולדרך שבה הלקוחות מצפים לקבל חווית שירות מיטבית. אנו מציעים כיום לעולם החדש הזה שילוב של כלי אבטחה ופרטיות, גישה למודלים מובילים בתעשייה, ושירותים שמקצרים משמעותית את זמן הפיתוח".

AWS Summit Tel Aviv - כנס הלקוחות והשותפים של הסניף הישראלי של ענקית הענן, בהפקת אנשים ומחשבים.

AWS Summit Tel Aviv – כנס הלקוחות והשותפים של הסניף הישראלי של ענקית הענן, בהפקת אנשים ומחשבים. צילום: תומר פולטין

הכלים החדשים: Amazon Q, Amazon Bedrock ו-Guardrails

"באחרונה", ציין יפהר, "השקנו את Amazon Q – עוזר אישי מבוסס GenAI, שיכול לענות על שאלות, לספק סיכומים ולייצר תוכן, הכל בסביבה מאובטחת ועל בסיס המידע במערכות הארגוניות. השירות מאפשר לעובדים לקבל בקלות תשובות לשאלות על מידע עסקי. לאחר החיבור למידע, Amazon Q מבצע את הלמידה באופן אוטומטי, ומייצר דיאלוג עם המשתמשים על בסיס מידע זה. זה שירות מנוהל לחלוטין, שאינו דורש מהמשתמשים או המפתחים ידע בתחום הבינה המלאכותית. השירות הביא להגברת היעילות של המפתחים והמשתמשים העסקיים: עובדים הפכו ליצירתיים יותר, מקבלים החלטות על בסיס נתונים, יעילים, מוכנים. Amazon Q יכול לסייע לעובדים להיות 80% יותר פרודוקטיביים בעבודה שלהם, ועם יכולות חדשות שנוסיף בעתיד, רמת היעילות רק תלך ותגדל. Amazon Q יודע לכבד זהויות ארגוניות, תפקידים והרשאות, ולהתאים את האינטראקציות לרמת ההרשאה שנבחרה".

"כדי להפוך את פיתוח היישומים לנגיש יותר", הסביר, "השקנו את Amazon Bedrock – שירות מנוהל במלואו, המאפשר גישה למודלים לפי דרישות הארגון, והתשלום, כמו שאר השירותים שלנו, הוא לפי צריכה בפועל. עשרות אלפי ארגונים עושים שימוש בו כבסיס לאסטרטגיית ה-GenAI, כי הוא מעניק להם גישה למבחר רחב של מודלים בסיסיים, שלנו ושל צד שלישי. ניתן לבחון מודלים שונים, להתאים אותם עם הנתונים הארגוניים שלכם, ולבנות סוכנים שמבצעים משימות באמצעות מערכות המידע הארגוניות ומקורות המידע שלכם. השירות פועל בתצורת Serverless ואינו דורש לנהל תשתית".

"מענה נוסף לאתגרי האבטחה", הוסיף יפהר, "קשור ליכולת לשלוט ולהגביל את אפשרויות הפלט של היישומים. פה אנו מציעים את Guardrails, שמיועד להטמיע מגבלות לפי דרישות היישום, וכך וליצור AI אחראית. ניתן להגדיר, למשל, נושאים שיש להימנע מהם בהקשר היישום, או להגביל את השירות לפי תפקיד בארגון".

"אנו מציעים יותר מאשר רק את מודלים ושואפים לטפל בכל חלק מהמערכת, עם התאמה אישית ומאובטחת, ויכולת להתאים את מודלי הבסיס לעסק", סיכם יפהר. "כיוון שכל הנתונים מוצפנים ונשארים בתוך הענן הפרטי שלכם ב-AWS, כל המידע נשמר ונותר חסוי. יש לנו תשתית ביחס עלות-תועלת הגבוה ביותר, עם יחס מחיר-ביצועים מיטבי לעולם הבינה המלאכותית היוצרת, עם תשתית מבוססת מעבדי ML שלנו ו-GPU של אנבידיה (Nvidia). לדעתי על כל איש מקצוע, בעיקר מדעני נתונים ומפתחים, צריך להתחיל ולהעמיק בתחום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים