עקב הדלפת מידע – ה-IRS התנצלה בפני המולטי-מיליארדר קן גריפין

התנצלות רשות המסים האמריקנית הופנתה אל גריפין, מנהל קרן סיטאדל, וגם לאלפי אזרחים אחרים, והגיעה כחלק מהסדר לאחר שקבלן של ה-IRS הדליף לתקשורת רישומי מס פרטיים שלהם ● המידע שהודלף כלל גם פרטי מס של טראמפ

גרם ל-IRS להתנצל בפניו על הדלפת מידע אישי שלו. קן גריפין, מייסד ומנכ"ל קרן סיטאדל.

רשות המסים האמריקנית, ה-IRS, פרסמה באחרונה התנצלות פומבית שהופנתה ספציפית אל מנהל ומייסד קרן הגידור סיטאדל (Citadel LP), המולטי-מיליארדר קן גריפין. ההתנצלות כלפי גריפין הגיעה לאחר שרישומי המס שלו הודלפו לעיתונות וכחלק מהסדר פשרה שנערך בינו לבין הרשויות.

גריפין – שנמצא במקום ה-34 במדד העושר של בלומברג וששווי מוערך כיום ב-41.8 מיליארד דולר – הגיש תביעה נגד מס הכנסה בדצמבר 2022, עקב חשיפת מידע מס אישי שלו, ואמר כי הסוכנות הפרה את זכותו לפרטיות, לאחר שרשת העיתונות החוקרת פרופבליקה (ProPublica) דיווחה על רישומים שלו לציבור הרחב.

פרטי המס של טראפ, בזוס ומאסק נחשפו גם הם

האירוע שעליו התנצלה הרשות החל כשקבלן שלה, צ'רלס ליטלג'ון, חשף באופן לא חוקי את פרטי המסוי של גריפין ודמויות בולטות אחרות, כולל של ג'ף בזוס ואילון מאסק, לתקשורת.

הפעילות הבלתי חוקית של ליטלג'ון היתה מרוכזת בעיקר בגישה וגניבה של מידע אודות נהלי המס של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ

המידע הגנוב, כולל זה של טראמפ, וכן של אחרים, הושג בידי ליטלג'ון תוך כדי עבודה על חוזה של מס ההכנסה. הוא השתמש בפרמטרים מוכללים כדי לבצע שאילתות במסד נתונים, ולחלץ את פרטי המס של טראמפ ואחרים, תוך עקיפת פרוטוקולי מס הכנסה שנועדו לזהות ולמנוע גישה לא מורשית לנתונים. ליטלג'ון המשיך והעלה את הנתונים החסויים שהשיג לאתר אישי ופרטי, תוך התחמקות מאמצעי אבטחה שנועדו לנטר הורדות או העלאות גדולות ממערכות מס הכנסה. בנוסף, הוא אחסן את הנתונים הגנובים במקומות שונים, כולל בהתקני אחסון אישיים כמו ה-Apple iPod שלו.

על בסיס המידע שהעביר ליטלג'ון פרסמה פרופבליקה סדרת כתבות בשם "The Secret IRS Files" ('תיקי מס ההכנסה הסודיים'), שכללה את פרטי המסים של אלפי עשירים בולטים, כולל של מייסד אמזון בזוס ומייסד ומנכ"ל טסלה מאסק, במטרה להציג כיצד כמה מהאמריקנים העשירים ביותר ממזערים את תשלומי המסים שלהם למדינה.

ליטלג'ון נתפס ונשפט, ובסוף ינואר האחרון נידון לחמש שנות מאסר בגין חשיפתו הלא חוקית של המידע אודות נהלי המס של אלפי קורבנותיו.

אתמול (ג') הביע מס ההכנסה האמריקני בהודעה רשמית חרטה עמוקה על כך שלא הצליח למנוע את ההתנהגות הפלילית של הקבלן ליטלג'ון, ואת החשיפה הבלתי חוקית של פרטי משלמי המסים הסודיים. בהצהרה רשמית, ה-IRS הודה בהפרת האמון והדגיש את מחויבותו לחיזוק אבטחת המידע כדי להגן על פרטי משלמי המסים.

בתגובה להתנצלות, בירך גריפין על הבטחת הרשויות להגן טוב יותר על משלמי המסים האמריקנים, מאמץ קריטי שלדבריו בסופו של דבר יועיל לכלל אזרחי המדינה. גריפין, כך על פי דיווחים, ביטל את תביעתו נגד מס הכנסה בנדון וויתר על תביעת פיצוי כספי. הוול סטריט ג'ורנל הדגיש בדיווח שלו על הפרשה כי גריפין שבע רצון מההתנצלות ומשיפור ההגנות על משלמי המסים במדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים