תערוכה חדשה מחברת טכנולוגיות סייבר ישראליות ומנעולים עתיקים

התערוכה, בשם "מגינים על העולם: טכנולוגיות הסייבר הישראליות" - יוזמה של מערך הסייבר הלאומי - מציגה את תרומת ישראל להגנת העולם מפני מתקפות קיברנטיות ומוצגת כעת בראשונה במסגרת שבוע הסייבר באוניברסיטת ת"א

תערוכה חדשה מציגה מנעולים עתיקים בהקשר של סייבר. עליונה: העבודה של צ'ק פוינט. תחתונה: העבודה של סנטינל וואן.

השבוע הושקה תערוכה, ראשונה מסוגה בעולם, המציגה טכנולוגיות סייבר ישראליות מובילות בדרך מקורית – באמצעות מנעולים היסטוריים עתיקים, שנאספו מרחבי העולם.

התערוכה "מגנים על העולם: טכנולוגיות הסייבר הישראליות", יוזמה של מערך הסייבר הלאומי, מציגה את התרומה של ישראל להגנת העולם מפני מתקפות סייבר. התערוכה, המוצגת בראשונה במסגרת שבוע הסייבר באוניברסיטת ת"א השבוע, נועדה לצורכי הסברה עולמית, ותוצג בהמשך בעוד בכמה מקומות בעולם. 

העבודה של סיגה.

העבודה של סיגה. צילום: איתן ויתקון

בתערוכה ניתן לראות 25 טכנולוגיות סייבר ישראליות שכל אחת מיוצגת באמצעות מנעול נדיר. חלק מהמנעולים הם בני יותר מאלפיים שנים, ומקורם באוסף ייחודי של האספן הישראלי ערן לנדאו. מאחורי כל מנעול יש סיפור היסטורי, וצורתו ודרך הנעילה שלו מסמלים את ההגנה והייחודיות של כל אחת מהטכנולוגיות. 

העבודה של ננולוק סקיוריטי.

העבודה של ננולוק סקיוריטי. צילום: איתן ויתקון

לדברי גבי פורטנוי, ראש מערך הסייבר הלאומי, "התערוכה היא דרך ייחודית להנגיש את תחום הסייבר האמורפי, שאין לו ביטוי פיזי, באופן אמנותי ונגיש. החיבור בין מנעולים היסטוריים פיסוליים בני מאות ואלפי שנים, שנאספו מרחבי העולם, לבין טכנולוגיה חדשנית הנמצאת בחוד החנית, ממחיש בצורה ויזואלית את החיבור בין העבר לעתיד. התערוכה מהווה הזדמנות מצוינת להציג את תרומתה המשמעותית של ישראל לקידום ולפיתוח התחום ולהגנת העולם מפני איומים דיגיטליים".

טכנולוגיות הסייבר הישראליות המוצגות בתערוכה מתמקדות בהגנה ובשמירה על אמון הציבור ואמינות המידע, הגנה על תשתיות קריטיות ותעשייתיות, מערכות פיננסיות ופרטיות ונמצאות כיום במאות אלפי מערכות בעולם. בין החברות הישראליות בתערוכה: צ'ק פוינט, סייברארק, דיפ-אינסטינקט, ווטרפול, קאטו, סנטינל וואן, סייבריזן, אנ.אס.נוקס, סייברביט, פנתרה, ננולוק סקיוריטי, חברת החשמל, רפאל, אלתא ואחרות.

התערוכה צולמה על ידי אמן הצילום הבין-לאומי איתן ויתקון ואצר אותה דורון פולק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים