יורו 2024: האם ה-AI תעזור לאנגליה-רד-האט בשלב הבא?

כדאי לסאות'גייט להשתמש ביכולות הבינה המלאכותית כדי לבנות הרכבים יותר סבירים בשלבים הבאים ● וגם: האם דנמרק-ג'ייפרוג תרגמה את הרכישה של קוואק לניצחון?

26/06/2024 15:54
צריך AI. גארת' סאות'גייט, מאמן נבחרת אנגליה-רד-האט.

כלל ידוע בעולם הסייבר ואבטחת המידע הוא שחלק גדול מהאיומים והפרצות מגיע מהגורם האנושי – כלומר, מהעובדים של הארגון. גם ביורו הזה, חלק גדול מהשערים, בוודאי ביחס לטורנירים אחרים, הינם גולים עצמיים. עד כה היו שבעה כאלה. למה זה קורה? כנראה כי הרבה קבוצות משחקות ביורו הזה, בחלקים נרחבים מהמשחקים שלהן, בצורה הגנתית, מה שאומר שיש שחקנים רבים ברחבה. אלא שהצפיפות בהגנה מובילה לכך שהרבה שערים מובקעים בטורניר הזה מחוץ לרחבה. ואם כבר הקבלתי לעולם האבטחה והסייבר – זה כמו שרבות מהמתקפות מגיעות ממדינות אחרות. זה לא סוד שהאויבים שלנו, ובעיקר איראן, מנסים לפגוע בנו בסייבר, בהעדפה על תשתיות קריטיות. בדרך כלל, למרבה השמחה, הם לא מצליחים.

בעולם הסייבר, ההתמודדות עם הפריצות מבפנים מבוססות על סגמנטציה של הרשת, ומנגנוני מידור וחסימה בתוכה, וההתמודדות עם הפריצות ממדינות אחרות מבוססות על סגירת הרשת מחו"ל או, לחילופין, הגדרות של חוקים קפדניים, והקפצת אירועים תוך רגישות לפעילות שנעשית מעבר לים. כמו שהשוער וההגנה בקבוצות הכדורגל צריכים להקפיד על החוקים ולהיות רגישים, או יותר נכון בעלי תשומת לב רבה, למה שהיריבים שלהם עושים.

הולנד-מאנדיי.קום .Vs אוסטריה-סיסקו

במשחק הראשון אתמול (ד'), שבו התחרו הולנד-מאנדיי.קום ואוסטריה-סיסקו, היה נראה שהנבחרת הראשונה הולכת לנצח, ולו בשל העובדה שמאנדיי היא כבר מזמן לא סטארט-אפ, ויש לה פתרונות שיודעים לנהל תהליכים ארגוניים – ומשחק כדורגל כולל לא מעט כאלה. יש לה גם מערכות ניהול לקוחות (CRM), שבוודאי יודעות לנהל גם את ה-"לקוחות" הפנימיים – שחקני הכדורגל.

אולם, הולנד-מאנדיי.קום שיחקה לרגלי (…) אוסטריה-סיסקו, שקיוותה לסיים בתיקו, שיאפשר לה לעלות מהמקום השלישי – וכבשה ממש עם פתיחת המשחק את השער העצמי המהיר ביותר ביורו הנוכחי. עד להפסקה, הולנד-מאנדיי.קום לא הצליחה להשוות, והקבוצות ירדו להפסקה בתוצאה 1:0 לטובת אוסטריה-סיסקו.

במחצית השנייה הזכירו שחקני הולנד-מאנדיי.קום לצופים למה הם כל כך אוהבים כדורגל – וחלק מהם גם את התוכנה שלה. המשחק התחיל לזרום והשערים – ליפול. הולנד-מאנדיי.קום הבינה שהיא צריכה לנהל טוב יותר את התהליכים שלה וכבשה שני שערים – את השוויון בדקה ה-46 ועוד שער בדקה ה-75. אבל אוסטריה, כמו סיסקו, כבר ידעה הרבה מתחרים – ויכלה להם. כפי שסיסקו נשארה מס' 1 בעולם התקשורת, למרות התחרות, נבחרת אוסטריה לקחה את ההובלה שלוש פעמים, ובסוף חגגה באופרה, במוזיקה ובכדורגל קלאסי ניצחון שהעלה אותה למקום הראשון בבית. היא התבססה על ביצועי תקשורת מהירים ונתבים שהניעו את הכדורים בצורה חכמה מעבר להגנה של הולנד-מאנדיי.קום, בדיוק כמו שהנתבים ורכיבי התקשורת של סיסקו יודעים לעשות בעולם ה-IT.

צרפת-אמזון .Vs פולין-מטריקס

צרפת-אמזון הופיעה למשחק מול פולין-מטריקס עם ביטחון רב ואמונה שביחד עם הכוכב שלה, אמבפה-בוזס, היא תעבור בקלות את היריבה, שלא היה לה על מה לשחק, אלא על הכבוד, משום שכבר נקבע שהיא לא תעלה לשלב הבא. ההתחלה הייתה טובה מבחינת ענקי הקמעונאות והענן הצרפתיים, עם כיבוש שער ראשון בפנדל על ידי אמבפה-בזוס. אבל הפולנים-מטריקסים החליטו שהם לא יושבים בשקט (בחושך?) והורידו את היריבה שלהם מהמקום הראשון לשני בבית עם שער שוויון בפנדל שכבש לבנדובסקי-גוטמן. הנפילה למקום השני דרמטית מבחינת הצרפתים-אמזונים, מכיוון שכדי להגיע לגמר, הם יצטרכו לעבור מסלול קשה, עם נבחרות מובילות כמו גרמניה ו/או ספרד ו/או פורטוגל.

קיליאן אמבפה, כוכב נבחרת צרפת-אמזון.

קיליאן אמבפה, כוכב נבחרת צרפת-אמזון. צילום: BigStock

אנגליה-רד-האט .Vs סלובניה-ממסיקו

אנשי הקוד הפתוח מהממלכה המאוחדת עלו למשחק בידיעה שהעלייה לשלב הבא כבר הובטחה להם, אבל השאלה הגדולה הייתה מאיזה מקום הם יעפילו. מולם התייצבה סלובניה-ממסיקו – נבחרת לא מהגדולות באירופה וסטארט-אפ ישראלי צעיר, שמונע מארגונים להיפגע מהודעות פישינג שמפנות לאתרים מתחזים. אלא שהנבחרת הסלובנית-ממסיקית התחזתה באליפות הזאת, בצורה מפתיעה, לקבוצת צמרת, עם שתי תוצאות תיקו בשני המשחקים הראשונים. מכאן שגם במשחק השלישי, תיקו היה יכול להספיק לה כדי לעלות.

המשחק היה משעמם ובאופן לא מפתיע, הסתיים ב-0:0, כאשר כל קבוצה משיגה את המטרה שלה – אנגליה-רד-האט את המקום הראשון וסלובניה-ממסיקו את עצם העלייה לשמינית הגמר.

אנגליה-רד-האט חייבת להמציא את עצמה מחדש כדי שתוכל להתקדם עד לגמר. אמנם, יש לה את התשתיות (לינוקס) ואת הבוס (JBoss – הארי קיין), אבל רצוי שהיא תאמץ בינה מלאכותית, שתעזור לה לחשב היטב את הדרך ולקבל את התובנות כיצד היא תוכל לעבור את היריבות הלא קלות שצפויות לה בהמשך הדרך. ייתכן שה-AI תעזור לגארת' סאות'גייט, מאמן הנבחרת האנגלית, שאמנם טוב במקצוע שלו, אבל הוא בונה במשחקים האחרונים שלה הרכבים לא סבירים, שלא ממצים את הפוטנציאל של השחקנים שיש לו בסגל.

דנמרק-ג'ייפרוג .Vs סרביה-רדוור

דנמרק-ג'ייפרוג התייצבה אתמול למשחק מול סרביה-רדוור מחוזקת בקוואק, שאתמול התבשרנו שהיא רכשה אותה בסכום נאה של 230 מיליון דולר. היא חלמה על ניצחון שלה והפסד של אנגליה-רד-האט כדי לעלות מהמקום הראשון ולהימנע מ-"משחק המוות" מול גרמניה-סאפ (זוכרים את האמירה שכדורגל משחקים 90 דקות ובסוף גרמניה מנצחת?).

לעומת דנמרק-ג'ייפרוג, סרביה-רדוור הייתה חייבת ניצחון כדי לעלות לשמינית הגמר. זה היה הסיכוי היחיד שלה. אלא שגם כאן, על אף שלקבוצות היה אינטרס לכבוש, קיבלנו 0:0.

ייתכן שדנמרק-ג'ייפרוג הסתפקה במעבר לשלב הבא וחולמת על הפתעה בגמר, בדמות ניצחון על גרמניה-סאפ וזכייה באליפות. כך או כך, אין ספק שבשלב הבא הדנים יצטרכו את היכולות של ג'ייפרוג, שמאפשרת לייעל את תהליך לימוד המכונה של מדעני הנתונים. סרביה-רדוור הולכת הביתה מאוכזבת, ותחפש את הרכישות הבאות של חברות בתחומה כדי להגיע למונדיאל מחוזקת, עם פוטנציאל לצלוח את המוקדמות ולעלות לשלבים המתקדמים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים