טוקיו: מדענים עשו שימוש בעור מתורבת כדי להפוך רובוטים לאנושיים

החוקרים היפנים יצרו פנים רובוטיות מצופות בעור אנושי שגדל במעבדה והציגו את תוצרתם בסרטון די מטריד, שמספק הצצה לעתיד ● לדבריהם, לרובוטים עם העור המסוים תהיה יכולת גם לרפא את עצמם אם ייפגעו

התוצר בדמות רובוט יותר אנושי שהציגו החוקרים מאוניברסיטת טוקיו.

חוקרים מאוניברסיטת טוקיו עשו באחרונה צעדים משמעותיים בתחום הרובוטיקה הביו-היברידית ויצירתם של הומנואידים (Humanoids) – רובוטים בעלי צורת אדם. המדענים שוקדים על פיתוח עור מתורבת מלאכותי הגדל מתאי עור אנושי חיים, שישמש ברובוטים לטובת הפיכתם ליותר אנושיים ומביעים.

המחקר, שפורסם ב-Cell Reports Physical Science, מפרט את היצירה של רובוט בעל מה שנראה כהבעות פנים, שמקורן בעור שיצרו החוקרים, המחקה פיסות עור אנושיות.

המחבר הראשי של המחקר, שוג'י טקיוצ'י, הסביר כי העור המלאכותי, המורכב בעיקר מקולגן ואלסטין, משלב רקמות חיבור זעירות כדי לעגן אותו לרקמות הבסיסיות. לדבריו, "הגמישות הטבעית של העור ושיטת ההדבקה החזקה גורמים לכך שהעור יכול לנוע עם הרכיבים המכניים של הרובוט מבלי להיקרע או להתקלף".

לפיכך, הפיתוח מאפשר לרובוט להפגין תגובה הבעתית מציאותית בהרבה, ודומה יותר לזו של בני האדם.

הסייבורג מהסרטים קורם עור וגידים הלכה למעשה

הכיוון של הפיתוח המסוים מזכיר את דמויות הסייבורג (Cyborg) שראינו בקולנוע כבר לפני שנים רבות, למשל בסרט העתידיני "בלייד ראנר" מ-1982 – רובוטים ממוחשבים בעלי תבונה מלאכותית, שלהם מראה כשל כלל בני האדם, אך שלל תכונות על, כמו גם חשיבה מגה-משוכללת.

במקרה של הפיתוח המסוים, מדובר על מהלך שמתחיל להרגיש כאילו הסרטים הללו בעצמם הולכים והופכים למציאות, שלא לומר קורמים עור וגידים הלכה למעשה. אחד החיזוקים לתחושה הנ"ל היא שכחלק מהעדכונים צוין כי לא רק שהעור כשהוא מתלבש על הרובוט הוא מעניק לו יכולות להבעה אנושית, אלא שלפי דברי המדענים, לרובוטים עם עור כמו זה שפותח תהיה גם יכולת לרפא את עצמם אם ייפגעו.

יתרה על כן, טקיוצ'י הדגיש את הפוטנציאל להתקדמות נוספת בתחום, על ידי שילוב בלוטות זיעה, בלוטות חלב, נקבוביות, כלי דם, שומן ועצבים בעור המלאכותי – מהלכים עליהם שוקדים כעת החוקרים. הגישה המסוימת הזו שואפת לשכפל את המורכבות של העור הטבעי של האדם, וזאת על מנת להתקדם באופן פורץ דרך בתחום הרובוטיקה הביו-היברידית.

"על ידי חיקוי מבנים של רצועות עור אנושיות ועל ידי שימוש בחירורים בצורת V, שנעשו במיוחד בחומרים מוצקים, מצאנו דרך לקשור עור למבנים מורכבים", הסביר מחבר המחקר שוג'י טאקוצ'י בהצהרה שפרסם צוות החוקרים השבוע.

הפיתוח זכה לתשומת לב ושבחים ממומחים בתחום, כאשר רבים מכירים בפוטנציאל שלו לשמש ליצירת רובוטים בעלי תכונות ויכולות שיהיו יותר דומות לאלו של האנושות. לפי הדיווחים השונים, השלב הבא בתחום עתיד להיות שילוב של שרירים מתוחכמים בתוך רובוטים, לצורך השגת הבעות ותנועות שיהיו באמת דמויות אנוש.

המחקר הייחודי הזה שנערך בטוקיו סולל את הדרך לשילוב של ביולוגיה והנדסת מכונות בפיתוח הרובוטים מהדור הבא, ומספק למעשה מעין הצצה לעתיד שבו בינה מלאכותית ורובוטיקה יוכלו לקיים אינטראקציה עם בני אדם בצורה טבעית ואינטואיטיבית יותר. מאחר שהתיעוד של העור והשימוש בו הם די מטרידים, נותר רק לקוות שעד שהתחום יתקדם לכדי יצירת רובוטים בעלי מראה אנושי, נתרגל כולנו לרעיון ולתוצרתו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים