HP בונה על הבינה המלאכותית כמנוע הצמיחה בשוק ה-PC בשנים הקרובות

שי פרומקס, מנהל המחשוב ב-HP ישראל, הציג את מוצרי המחשוב של החברה לשנה הנוכחית, כשהבינה המלאכותית היא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית הצמיחה של החברה

שי פרומקס, מנהל המחשוב ב-HP ישראל

"הבאז וורד החדש של בינה מלאכותית כבר הפך למציאות, וזה אחד ממנועי הצמיחה בשוק ה-PC שאנחנו רואים בשנים הקרובות. אבל שוק הבינה המלאכותית כעבר נמצא בגל השני שלו. עד עכשיו היינו רגילים לעבוד בענן, דרך הדפדפן בעיקר, אבל כשמסתכלים קדימה, אני חושב שזה עומד להשתנות. אני לא בטוח שרוב השוק העסקי ירצה להעלות לענן את החומרים שלו, גם בגלל שבמקרים רבים זה לא בטוח, והוא גם ירצה זמינות, שלא קשורה לאיכות הרשת, ויש גם את ההיבט של העלויות. לכן זה יקרה יותר ויותר באופן לוקאלי, ב-PC, וזו אחת הסיבות המרכזיות שבגללה נצטרך מחשבים חדשים. אם נוסיף את העובדה שמיקרוסופט הפסיקה לתמוך ב-Windows 10 זה גם יהיה מניע. וזה בכל העולם", כך אמר השבוע שי פרומקס, מנהל המחשוב ב-HP ישראל, במסיבת עיתונאים שבה הציגה החברה את מוצרי המחשוב שלה לשנה הנוכחית, שנת הבינה המלאכותית.

פרומקס התייחס גם לשוק הישראלי ולאסון ה-7 באוקטובר וציין, כי זה הוביל לקפיצה גדולה במכירות של מחשבים אישיים. לדבריו, בדרך כלל היקף השוק העסקי בישראל עומד על 80 עד 100 אלף מחשבים אישיים ברבעון, "אבל השנה ברבעון הראשון הגענו ל-200 אלף יחידות בשוק, וזה בעיקר בגלל דרישה אדירה של הצבא, התעשיות הביטחוניות, לא מעט גם בזכות התקציב האמריקני, וגם עשרות אלפי מחשבים למפונים. המכירות לשוק הביתי? עלו הרבה פחות, ובחודש חודשיים האחרונים מתחילים לראות קצת האטה בשוק וזה מאתגר את כולנו. מה יהיה? בשיחות בינינו אנחנו מדברים על זה, וקשה מאוד לבצע הערכות, בטח לקראת 2025. יכול להיות שיהיה ביקוש מטורף, ויכול להיות שזה ייעצר".

אחד ההיבטים של פריצת הבינה המלאכותית הוא ההחלטה של החברה למתג מחדש את המחשבים שלה, כשלפי שגיא פרום, המנהל הטכנולוגי של HP ישראל, זו הזדמנות טובה. "כחברה טכנולוגית שמזהה את המהפכה, זה חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית הצמיחה שלנו, וזה בליבה של כל מוצר שאנחנו מתכננים לעתיד קדימה. בגלל זה אנחנו עושים שינוי במיתוג שלנו, בעולם הצרכני ובעולם העסקי. הזדמנות טובה לעשות את זה מאפס", הוא אמר.

שגיא פרום, המנהל הטכנולוגי של HP ישראל

שגיא פרום, המנהל הטכנולוגי של HP ישראל. צילום: יח"צ

בהתאם לכך, HP מחיה את המותג Omni, שבו יזוהו כל המחשבים המיועדים לשוק הצרכנים. עבור השוק העסקי היא תמשיך להשתמש ב-Elite/Pro, אבל עם שינוי משמעותי: יהיו שלוש חלוקות פנימיות: OmniBook עבור מחשבים ניידים צרכניים, OmsiStudio עבור מחשבי הכל כלול (AiO), ו-OmniDesk עבור מחשבים שולחניים, בדומה לכך גם בהיבט העסקי. מעבר לכך יסומנו המחשבים בספרות 3, 5, 7 וכן באותיות X ו-U לשוק הצרכני כדי לסמן את רמת עוצמת המחשוב שלהם.

ברמה העסקית החברה תמשיך כאמור להשתמש ב-Elite וב-Pro, עם חלוקה דומה לסוגי המחשב ולרמות השונות. מחשבי ה-ProBook, כמו גם ProDesk וכיוצא בכך, יסמנו את המחשיבם ברמה 2 ו-4, ואילו השימוש ב-Elite יהיה עבור מחשבים ברמות 6, 8, X ו-U.

"מבחינתנו, בינה מלאכותית זו מהפכה אמיתית, שמשפיעה מעבר למחשוב האישי על עולם ההדפסה, על העולם של אמצעי התקשורת הארגונית ועל כל האינטראקציה בין המשתמש למחשב שלו – ככלי לשיפור פרודוקטיביות, ככלי לשיפור יצירתיות, וזה עכשיו כאן במציאות. אינטל, AMD ו-קוואלקום מדברות על זה רבות, ולא מפסיקות לבדוק איך מיישמים את הכלים הללו בארגון. הרבה מאוד ארגונים מצויים כבר בביצוע בדיקות מתקדמות של היכולות האדירות, שמאפשרות להתרכז בדברים שהם חשובים באמת", הוסיף פרומקס.

כן הציגה החברה מגוון מוצרים גדול של פולי, חברת מוצרי האודיו והווידיאו המתקדמים שאותה רכשה ב-2022. המוצרים הנוכחיים של החברה ממנפים, כך היא מספרת, את הבינה המלאכותית באופן שמשנה את הדרך שבה צוותים מתקשרים במשרד ומרחוק, כולל Poly Director AI פורץ הדרך ו-+Poly Studio R30 שרוצים לפי החברה להגדיר מחדש את חוויות ועידות הווידיאו.

"כיצרנית, HP טוענת הרבה מאוד שנים, שעבודה היברידית היא בלתי נמנעת, כי היא משפרת את חוויית העובד, משפרת את הפרודוקטיביות של הארגון, והחותמת לכך הגיעה בתקופת הקורונה. זה היה הקטליזטור לרכוש את פולי כדי לתת מגוון פתרונות לעובדים, שיאפשרו חוויית עבודה היברידית ונוחה במיוחד – ולמרות השיפורים הגדולים בתחום הווידיאו, הדבר הכי חשוב גם כיום בשיחות זה קודם כל האודיו, ואנחנו מספקים את זה למרחבי היוועדות בכל גודל, עם יכולות מעקב מתקדמות שמבוססות על בינה מלאכותית, ומעבר", אמר דן אנגל, מנהל מכירות אזורי לישראל טורקיה ומזרח אירופה של מוצרי פולי.

דן אנגל, מנהל מכירות אזורי לישראל טורקיה ומזרח אירופה של מוצרי פולי.

דן אנגל, מנהל מכירות אזורי לישראל טורקיה ומזרח אירופה של מוצרי פולי. צילום: יח"צ

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים