בני נוער מכל הארץ הציגו מיזמים חדשניים כפתרון לאתגרי המלחמה

היוזמה הייתה חלק מתוכנית אקו-טק של עמותת מחשבה טובה, שאירוע הגמר הארצי שלה התקיים באחרונה ● במקום הראשון בתחרות הגמר זכתה קבוצת נערים מקבוצת אקו-טק לוד שפיתחה את Badger System - מערכת תצפית ייחודית

צוות עמותת מחשבה טובה ונבחרת השופטים בתחרות אקו-טק.

השבוע נערך במכללה להנדסה בעזריאלי ירושלים, אירוע הגמר הארצי של תוכנית הדגל אקו-טק (ECO-TECH), של עמותת מחשבה טובה

אקו-טק היא תוכנית העצמה טכנולוגית לבני נוער, הכוללת תחרות של יזמות טכנולוגית חברתית, אשר במסגרתה נערים ונערות מכל המגזרים עוברים הכשרה טכנולוגית משמעותית, בשילוב יזמות עסקית כמנוף לרכישת כישורי למידה ופיתוח כישורי חיים. במהלך התוכנית בני הנוער מפתחים ומגבשים מיזמים חדשניים ובונים עבורם תוכניות עסקיות בכדי להוציאם לפועל.  

התוכנית כוללת בין היתר: פיתוח אפליקציות, בניית אתרים, טכנאות מחשבים, יזמות עסקית-חברתית והתמחות מעשית ותרומה חזרה לקהילה.

בתחרות השתתפו 25 קבוצות של בני נוער מכל קצוות הקשת החברתית של החברה הישראלית – נערים ונערות יהודים, ערבים, בני הקהילה האתיופית, ותיקים ועולים. הם הציגו בפני נבחרת שופטים, מומחים בתחומם, מיזמים פורצי דרך, פרי יצירתם, עליהם עמלו במשך השנה האחרונה במסגרת התוכנית.

הקבוצה הזוכה מלוד, עם הדס בוקע, מנהלת המרכז מעמותת מחשבה טובה.

הקבוצה הזוכה מלוד, עם הדס בוקע, מנהלת המרכז מעמותת מחשבה טובה. צילום: סנאפ מרכז חברתי לצילום (מורן ניסים)

הקבוצה הזוכה פיתחה את Badger System – מערכת תצפית ייחודית 

במקום הראשון בתחרות הגמר זכתה קבוצת נערים מקבוצת אקו-טק לוד, אשר פיתחה מיזם טכנולוגי-ביטחוני בעקבות המלחמה המתמשכת, שנקרא Badger System – מערכת תצפית ייחודית. 

הנערים לוו באופן אישי וצמוד ע"י חברת Esc Baz ופעלו לאורך כל השנה בתמיכתה האדיבה של חברת ממ"ן, וכן על ידי עיריית לוד והקרן לפיתוח לוד

הנערים חשבו על אתגרי המלחמה והשמדת ציוד יקר ערך של מצלמות על ידי האויב, ומתוך כך פיתחו את המיזם החדשני Badger System. מדובר במערכת תצפית המוטמנת באדמה, ובנויה כמו פריסקופ. המערכת חבויה בקרקע, אך עמוד שיוצא ממנה ומורכב ממראות משדר לה את מה שנמצא מעל פני האדמה. כך שבמקרה של גילוי המערכת ופגיעה בה, נדרש יהיה לתקן רק את החלק החשוף והיקף הנזק ועלויות התיקון יצטמצמו משמעותית. 

בין המיזמים הנוספים שלקחו חלק בתחרות הגמר, נמצא המיזם שזכה במקום השני – Saviorbot ופותח על ידי בני נוער ממזרח ירושלים. מדובר ברובוט שעוזר לכבאים להפחית את הזוהר הראשון של שריפה, שכן הוא מכיל כדורי אש (בנוסף למיקרופון ומצלמה), כדי לסייע בחילוץ מי שנמצאים בסכנה. 

המיזם שזכה במקום השלישי הוא More, שפיתחו נערות ונערים משכונת קרית מנחם בירושלים. מדובר באתר שמאגד מאגר של מורים פרטיים עבור תלמידים מאוכלוסיות מוחלשות, כך שבאמצעותו יוכלו לקבל שיעורים פרטיים במקצועות שונים. 

בתחרות הגמר השתתף צוות שופטים ושופטות מרשים, שכלל אנשי יזמות ובכירים בחברות טכנולוגיה מהשורה הראשונה, מענף ההיי-טק ומהמגזר העסקי והאקדמי, ביניהם: עמנואל בן זקן, מייסד וחבר דירקטוריון בחברת צ'קמרקס (Checkmarx); מחמוד ח'ויס, מנכ"ל Techlinic; הילה זיגמן, שותפה בכירה בחברת Cyberstarts; גולן עיני, סמנכ"ל פיתוח בחברת מגה אור; והישאם טאהא, מנכ"ל ומייסד שותף של חברת Teramount

עמותת מחשבה טובה היא מהמובילות בזירת החינוך הטכנולוגי ופועלת למעלה מכ-20 שנה לצמצום הפערים החברתיים בישראל, זאת באמצעות הנגשת טכנולוגיה בקהילה והקניית כלים טכנולוגיים לאוכלוסיות מוחלשות בחברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים