"כוכב הצפון שלנו – בינה מלאכותית אחראית"

לפי בועז זינימן, AWS, "ארגונים רוצים למצות את הפוטנציאל הטמון ב-GenAI ולעשות זאת תוך הפחתת סיכונים"

בועז זינימן, מנהל תחום קשרי מפתחים, AWS לאזור EMEA.

"אנו מצויים על סיפו של עידן חדש, שבו הבינה המלאכותית היוצרת, GenAI, תעניק יכולות לפרש את הנתונים ולערוך אותם עם קשר והקשר. יש הרבה התרגשות מהתחום, אבל אני מציע שלא לחשוב על GenAI כמה שייצר מתכון לפסטה או יכתוב שירה – אלא על האופן שבו בינה מלאכותית יוצרת תוסיף יכולת חשיבה עצמאית לאפליקציות שלכם, כזו שתספק רכיב תוכנה חדש, שתשנה מהיסוד את האופן שבו עסקים מפתחים שירותים ומוצרים ותעניק למפתחים חשיבה עצמאית. ארגונים רוצים למצות את הפוטנציאל הטמון ב-GenAI ולעשות זאת תוך הפחתת סיכונים. לכן, כוכב הצפון שלנו, המוטו המנחה אותנו הוא בינה מלאכותית אחראית", כך אמר בועז זינימן, מנהל תחום קשרי מפתחים, AWS לאזור EMEA (אירופה, המזה"ת ואפריקה).

זינימן דיבר ב-AWS Summit Tel Aviv, כנס הלקוחות והשותפים של הסניף הישראלי של ענקית הענן. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך זו הפעם ה-11. הוא התקיים אתמול (ד') באקספו – גני התערוכה בתל אביב, ולאירוע הגיעו אלפי משתתפים.

לדבריו, "פרויקטים ורעיונות סביב AI היו בגדר חלום לפני עשור, וכיום הם קיימים. היסטוריה של פריצות דרך הפכו את הבלתי אפשרי למציאות. המהפכה התעשייתית שינתה את עולמות המסחר, הייצור והתחבורה, והעולם היה לתפוקתי ולמחובר יותר. המהפכה האלקטרונית הביאה לעולם את הטרנזיסטור ואת המעגלים החשמליים. ולאחריה, בא עידן המידע – שהתאפשר בשל האינטרנט, מחשוב הענן והאחסון. הטלפון החכם והדיגיטל חוללו מהפכה בעולם התקשורת וכל אלה הפכו את הטכנולוגיה לחלק מחיי היומיום שלנו".

"הרשת", ציין, "היא שאפשרה לאמזון (Amazon) לבנות עסק מקוון, והענן של AWS היה חלוץ בסיוע לארגונים להרחבת עסקיהם. חווינו אתגרי אספקת תשתיות בתחילה, אבל היינו שותפים למהפכה, שבמסגרתה כל לקוח קיבל גישה לטכנולוגיה לפי דרישה, באופן מאובטח, אמין ויחס טוב של עלות-תועלת. חסכנו לארגונים את כאב הראש הכרוך בטיפול בתקשורת, באחסון, בבסיסי נתונים ובכוח מחשוב".

"אנו ממשיכים לחדש ומציעים לארגונים כיום יותר מ-200 שירותים שונים", אמר, "המשותף לכולם הוא שהם נבנו כדי להסיר חסמים, למשל, יכולת להקמת אתר אינטרנט בתוך שעות בודדות. הענן מאפשר לנו להיערך לעידן הבא, החדש, של GenAI".

כך, אמר זינימן, "לונלי פלאנט (Lonely Planet), מהוצאות הספרים הגדולות ביותר למדריכי טיולים בעולם, שקיימת חמישה עשורים. בענן שלנו, הם מפתחים עם GenAI, כדי לעזור ולתכנן מסלולים בהתאמה אישית, והבינה מביאה להפחתה של 80% בעלויות יצירת המסלול של הטיול".

"בינה מלאכותית יוצרת", ציין, "תביא לא רק לייעול מטלות, אלא גם למיכון של מטלות מסובכות, שבעבר דרשו הרבה חשיבה. היעד הוא שטכנולוגיות מתקדמות יהיו קלות למימוש ולהטמעה, כך שהלקוחות יראו בה קסם".

יחד עם אנבידיה (Nvidia), ציין, "הקמנו את Project Ceiba – מיזם שמטרתו לבנות את מחשב-העל הגדול בעולם, מבוסס ענן AI. הוא משלב את טכנולוגיית ה-GPU של אנבידיה עם תשתית הענן של AWS, כדי לספק כוח חישוב עצום למשימות AI ולימוד מכונה – ולטפל בכמויות מידע עצומות".

"המודלים של AI ימשיכו להתפתח במהירות", הוסיף, "לקוחות ארגוניים נדרשים לגמישות בשימוש במודלים השונים. Amazon Bedrock – שירות מנוהל במלואו, המאפשר גישה למודלים לפי דרישות הארגון – מעניק לארגונים גישה למבחר רחב של מודלים בסיסיים, שלנו ושל צד שלישי. הוא מספק הערכה למודלים – מי יעשה שימוש באיזה מודל". הוא הוסיף, כי "אחד מאתגרי האבטחה קשור ליכולת לשלוט ולהגביל את אפשרויות הפלט של היישומים. פה אנו מציעים את Guardrails, שמיועד להטמיע מגבלות לפי דרישות היישום, וכך וליצור AI אחראית. הוא מסייע ליישם בקלות מדיניות אבטחה לאפליקציות".

זינימן סיים באומרו, כי "מרכיב קריטי נוסף בעולם החדש הוא הנתונים. הם הגורם המבדל בין ארגונים, אולם כדי להפיק מהם תועלת, עליהם להיות מדויקים, גלויים וזמינים. הכלל הוא – 'נתונים טובים – בינה מלאכותית טובה'".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים