יורו 2024: אורקל ואמזון בדרך לקרב על הענן

פורטוגל-אורקל עם רונאלדו-אליסון תפגוש בשלב הבא את צרפת-אמזון עם אמבפה-בזוס ● סיכום ייחודי של עוד יום של משחקים וטכנולוגיה ביורו

27/06/2024 14:53
לארי אליסון, מייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות של אורקל.

אחת השיחות הנפוצות בעולם הפיתוח היא על הצורך להאיץ את תהליך הפיתוח ולשפר את הזמן שלוקח להוציא את המוצר או מערכת המידע ללקוח. אחת השיטות לעשות זאת היא לנסות לייצר גרסה קטנה ומהירה, ואחר כך, על בסיסה, להתקדם עם הפיתוח של המערכת השלמה. ביורו 2024 אנחנו רואים מגמה דומה: להמם את הנבחרת היריבה כבר בתחילת המשחק עם גול מהיר. בחלק גדול מהמקרים זה מצליח ובחלק אחר, הנבחרת השנייה מצליחה להחזיר גול מהיר משלה. היו גם מקרים שהיריבה אף ביצעה מהפך. בכל מקרה, כמות השערים המהירים גדלה, וכך גם כמות השערים במחציות הראשונות של המשחקים – מה שהופך אותם ליותר מעניינים. אגב, וגם זה מעניין, בחלק מהמקרים, לא הנבחרת החזקה היא זו שכבשה את השער הראשון, אלא דווקא זו החלשה יותר. הווה אומר שמדובר בשיטה שמתאימה לא רק לחברות גדולות, אלא גם לסטארט-אפים.

אתמול (ד') היה היום האחרון של המשחקים בסבב הראשון ביורו, סבב המוקדמות. זה היה יום של הכרעות, כאשר לפני העלייה למגרש, על כל נבחרת היה לקחת בחשבון שני שיקולים: השיקול הראשון היה איך עולים – וביורו הזה, המתח נשאר עד הרגע האחרון לגבי כל הקבוצות, למעט פולין-מטריקס, שהיה ברור עוד לפני המשחק האחרון שהיא מסיימת את הטורניר, והשיקול השני – באיזה מקום כדאי לסיים את הבית. לפעמים, עבור נבחרת חלשה יותר, לסיים במקום הראשון משמעו לשחק בשמינית הגמר מול אחת הנבחרות החזקות של הטורניר, למשל צרפת-אמזון או גרמניה-סאפ.

סלובקיה-אטלסיאן-ג'ירה .Vs רומניה-OpenAI

במחצית הראשונה עוד האמינה סלובקיה-אטליסיאן-ג'ירה שהיא יכולה להפתיע, לנצח ולהגיע למקום הראשון בבית, וכבשה את הגול הראשון. אבל, כמו שציינתי בפתיח, רומניה-OpenAI הגיבה מהר, והשוותה בפנדל.

בתחילת המחצית השנייה החל לרדת מבול – אבל מבול השערים נפסק. נראה שבשלב מסוים הפעילו שתי הנבחרות את ה-ChatGPT, שאמר להן שהכי טוב לסיים בתיקו, שיבטיח לשתיהן את העלייה לשמינית הגמר. לכן, קצב המשחק ירד ולא דווח במערכת הטיקטים של ג'ירה על אירועים מיוחדים.

בלגיה-מיקרוסופט .Vs אוקראינה-מדפורנט

בלגיה-מיקרוסופט שיחקה באש, מכיוון שמולה שיחקה נבחרת שהייתה חייבת ניצחון – אוקראינה-מדפורנט, ותוצאת תיקו הייתה שולחת אותה לשחק בשלב הבא נגד צרפת-אמזון והכוכב האדיר שלה, אמבפה-בזוס. כלומר, גם עבור הענקים מבריסל, היה רצוי מאוד שהם יסיימו את המשחק עם ניצחון.

יש לציין שבלגיה-מיקרוסופט שלטה ברוב המשחק, כשם שהאיחוד האירופי נשלט מבריסל (שם נמצא המטה שלו) וכשם שמיקרוסופט שולטת עם הפתרונות שלה. אבל, בלגיה-מיקרוסופט לא שיחקה חכם, ונשאלת השאלה: איך יכול להיות שנבחרת שיש לה מוח מבריק כמו קווין דה בריינה משחקת באופן כל כך שבלוני? הבלגים-מיקרוסופטים לא הצליחו לסכן את השער של הרומנים-מדפורנטים יותר מדי והכי חשוב, לא כבשו שער, ולו אחד. יש האומרים שבלגיה-מיקרוסופט דווקא נהגה בחוכמה, משום שהיא שומרת את הכוח לשלב הבא, ואולי לשלבים הבאים. האוהדים שלה לא חשבו ככה ושרקו לה בוז בסוף המשחק.

שחקן שהרבה ביורו הזה לא רצו (ורוצים) לפגוש. קיליאן אמבפה, כוכב נבחרת צרפת-אמזון.

שחקן שהרבה ביורו הזה לא רצו (ורוצים) לפגוש. קיליאן אמבפה, כוכב נבחרת צרפת-אמזון. צילום: BigStock

אוקראינה-מדפורנט עלתה בידיעה שהיא חייבת להוציא את כל כלי הנשק שלה מהמחסנים, והייתה לה את תוכנת מדפורנט, שיודעת לנהל מחסנים ולשנע בזמן כל פריט כדי שיגיע ללקוח הסופי. אבל האוקראינים-מדפורנטים למודי מלחמות מול נבחרות ומדינות חזקות מהם, והחליטו לשים את יהבם על ניצחון במשחק המקביל בבית ותיקו במשחק שלהם. הם אמנם ניסו להבקיע לקראת סוף המשחק, וכמעט הצליחו, אך בסופו של דבר, התוצאה הייתה 0:0 – מה שאומר שלמרות ארבע הנקודות שלה, אוקראינה-מדפורנט הולכת הביתה. אני מקווה שזאת לא תהיה גם התוצאה של מלחמת רוסיה-אוקראינה.

פורטוגל-אורקל .Vs גיאורגיה-F5

נבחרת פורטוגל-אורקל ידעה עוד לפני העלייה למגרש אתמול שהיא עולה לשלב הבא מהמקום הראשון, ובמקרים כאלה, הרבה פעמים זה בא לידי ביטוי גם בהרכב, ובעיקר בהתייחסות של השחקנים למשחק. אלא שהפעם היה מקרה שונה: המאמן של פורטוגל-אורקל אמנם שינה את ההרכב, אבל השחקנים, ובראשם האחד והיחיד, כריסטיאנו רונאלדו-לארי אליסון, ניסו בכל הכוח לנצח את המשחק, ובעיקר לתת לכוכב שלהם את השער הראשון שלו בטורניר.

כמו לארי אליסון, כריסטיאנו רונאלדו לא מוכן להפסיד באף תחום ובשום משחק. לכן, עד היום, בכל פעם שנולד עולם טכנולוגי חדש, אליסון-רונאלדו לא מהסס להיכנס אליו ולנסות להוביל אותו – ובהרבה מקרים גם להצליח. כך חברת מסדי הנתונים המובילה בעולם היא גם אחת החברות המובילות בתחומי הפיתוח, האפליקציות הארגוניות ובאחרונה גם הענן.

כריסטיאנו רונאלדו.

כריסטיאנו רונאלדו. צילום: ShutterStock

אולם, בעולם ההיי-טק פעמים רבות דווקא הסטארט-אפ הקטן מנצח את החברה הגדולה. אמנם, F5 היא לא סטארט-אפ קטן וגיאורגיה היא לא אחת המדינות הקטנות, אבל ללא ספק, גיאורגיה-F5 היא אחת ההפתעות הגדולות של האליפות. גם במשחק הנוכחי היא שיחקה חכם, יעיל וזריז – מצד אחד הגנה חזקה עם מוצרי ההגנה והסייבר ש-F5 מציעה, ומהצד השני עם הפעלה של מבחני חדירה מהירים, שעקצו את אורקל-פורטוגל כבר בדקה השנייה והביאו אותה לכבוש פנדל.

בסופו של דבר הושגה ההפתעה הגדולה של האליפות: גיאורגיה-F5 עולה מהמקום השלישי. בשלב הבא צפוי לה משחק קשה מאוד מול גרמניה-סאפ, ואם היא תנצח אותו, כנראה שהיא תפגוש בחצי הגמר שוב את פורטוגל-אורקל. מנפלאות היורו…

טורקיה-אנבידיה .Vs צ'כיה-אדובי

במשחק המרתק השני בבית הופיעה טורקיה-אנבידיה מול צ'כיה-אדובי, כשמטרתה הייתה לנצח ולעלות מהמקום השני בבית, על מנת להימנע מהמשחק מול גוגל-ספרד. זה קצת מוזר, בהתחשב בעובדה שאנבידיה היא כיום החברה בעלת שווי השוק הגבוה ביותר בעולם, עם מעל שלושה טריליון דולר.

אנבידיה-טורקיה הפעילה כבר מהשלבים הראשונים של ההתמודדות את השבבים שלה, כדי לצייר את תמונת הניצחון בעזרת יחידות העיבוד הגרפי שלה, והיא קודם כל דאגה, כמו גיימר שמשחק במשחק מחשב שמבוסס על השבבים של אנבידיה, להעיף שחקן של צ'כיה-אדובי מהמגרש. אחרי זה היא הפעילה את כל הטקטיקות של מנועי ה-AI שעובדים על השבבים שלה כדי לכבוש את גול הניצחון מול 10 שחקנים. צ'כיה-אדובי ניסתה מצידה לצייר תמונת ניצחון בעזרת הפוטושופ – ללא הצלחה.

השער הראשון במשחק הובקע רק במחצית השנייה, כשטורקיה-ארנבידיה עלתה ליתרון 1:0 בדקה ה-51. אבל צ'כיה-אדובי לא הסכימה לוותר, כבשה שער שוויון בדקה ה-66, ונעלה את התוצאה ואת הרחבה כמו שתוכנת אקרובט של אדובי נועלת את המסמכים ולא מאפשרת לשנות אותם. אלא שהנעילה הזאת הייתה מוגבלת, ובדקה ה-94 הצליחה טורקיה-אנבידיה לכבוש גול ניצחון – מה שאומר שלשמחתה, היא לא תקבל בשמינית הגמר את גוגל-ספרד, כי אם את אוסטריה-סיסקו, ולקוות שבסופו של המשחק הבא ינוגן שיר טורקי (באמצעות AI?) ולא ואלס אוסטרי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים