נשים ומחשבים: מיטל סבו, אפווינד

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מיטל סבו, מהנדסת תוכנה באפווינד

מיטל סבו, מהנדסת תוכנה  באפווינד.

שם ותפקיד: מיטל סבו, מהנדסת תוכנה באפווינד.

תפקידים קודמים: עבדתי במשך כשנה ושמונה חודשים במשרת סטודנט כמהנדסת תוכנה באמזון.

השכלה ושירות צבאי: עשיתי שירות לאומי שהתחלק לשני חלקים. בשנה הראשונה עבדתי עם קבוצות בגילאי יסודי עד תיכון במסגרת תכניות חינוכיות שונות ובשנה השנייה הדרכתי בפנימייה של צעירות אמריקאיות שהגיעו לארץ. בתחילת המסלול האקדמאי שלי למדתי אדריכלות ושם נחשפתי לראשונה לעולם התכנות ופשוט התאהבתי בו. לאחר מכן, החלטתי להחליף את התואר וללמוד מדעי המחשב בטכניון.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני לא חושבת שיש אפליה בפועל בימינו, אבל אני חושבת ששנים של אפליה יצרו מצב שבו אין הרבה נשים בתחום. אני מאמינה שהפתרון לבעיה הזו מגיעה בהתערבות בשלב של לפני הכניסה לתעשייה, ואני זוכרת שיחה ספציפית עם חברה שלמדה הוראת מתמטיקה. כששאלתי אותה למה היא בחרה דווקא במתמטיקה – היא ענתה שתמיד אהבה את התחום. השבתי לה, ״למה לא הנדסה?״ והיא ענתה- ״וואלה, אף פעם לא חשבתי על זה כאופציה״.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

אני ממש שמחה להגיד שלא! בכל תפקיד חדש הכנתי את עצמי לזה שאצטרך להוכיח את עצמי בגלל שאני אישה, אבל עד עכשיו לא נתקלתי בסביבה שבה הרגשתי שלמגדר שלי יש השפעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים