OpenAI מעכבת את שחרור הסייע הקולי של ChatGPT

החברה בישרה אתמול (ד') כי השקת ה-Voice Mode של צ'אטבוט הבינה המלאכותית היוצרת שלה תושהה, וכי עקב "אתגרים טכניים" השחרור נדחה בחודש, ויקרה כנראה רק בסוף יולי

OpenAI הודיעה כי חל עיכוב בשחרור היכולות הקוליות שלו. ChatGPT.

OpenAI, מעבדת המחקר המובילה בתחום הבינה המלאכותית היוצרת, הודיעה אתמול (ד') על עיכוב בשחרור גרסת העוזר הקולי (ה-Voice Mode) של ChatGPT – הצ'אטבוט המצליח שלה. החברה הבטיחה בעבר שהשקת העוזר הקולי תתרחש בשלהי יוני, אבל כעת בישרה כי תאריך ההשקה ידחה בכחודש, וכנראה זו תתרחש במקום רק לקראת סוף יולי.

ההודעה כי שחרור הכלי החדש והמאוד מצופה נדחית הושמעה אתמול במסיבת עיתונאים שערכה OpenAI, וכן בציוץ מטעמה שהתפרסם ב-X, והותירה משתמשים רבים מאוכזבים, אך עדיין מחכים בקוצר רוח להופעת הבכורה של הכלי החדש.

"אנו מצטערים להודיע ​​למשתמשים שלנו ששחרור העוזר הקולי של ChatGPT יתעכב עקב אתגרים טכניים בלתי צפויים", אמר דובר OpenAI במהלך מסיבת העיתונאים. "אנחנו רוצים להבטיח שהעוזרים יעמדו בסטנדרטים הגבוהים שלנו, של ביצועים ובטיחות, לפני שהם יהיו זמינים לציבור".

"מתכננים שלכל משתמשי פלוס תהיה גישה בסתיו"

בציוץ שלה כתבה החברה בין השאר כי "אנו חולקים עדכון על מצב ה-Voice Mode המתקדם שהצגנו במהלך העדכון האביבי שלנו, שאנו ממשיכים להתרגש ממנו: תכננו להתחיל להפיץ אותו בגרסת אלפא לקבוצה קטנה של משתמשי ChatGPT Plus בסוף יוני, אבל צריך עוד חודש כדי להגיע לרמה שלנו על מנת להשיק. לדוגמה, אנו משפרים את יכולת המודל לזהות ולסרב לתוכן מסוים. אנחנו גם עובדים על שיפור חוויית המשתמש והכנת התשתית שלנו להגעה למיליונים (של משתמשים – ג"פ), תוך שמירה על תגובות בזמן אמת".

החברה הוסיפה והבהירה כי "כחלק מאסטרטגיית הפריסה האיטרטיבית שלנו, נתחיל את האלפא עם קבוצה קטנה של משתמשים כדי לאסוף משוב ולהרחיב (את נגישות השירות – ג"פ) על סמך מה שנלמד. אנו מתכננים שלכל משתמשי פלוס תהיה גישה בסתיו. לוחות זמנים מדויקים תלויים בעמידה ברף הבטיחות והאמינות הגבוה שלנו". כמו כן הבטיחה OpenAI כי "אנחנו גם עובדים על השקת יכולות שיתוף הווידיאו והמסך החדשות שהצגנו בנפרד, ונעדכן אתכם".

OpenAI הסבירה כי העוזר הקולי המתקדם של ChatGPT יכול להבין ולהגיב למשתמש עם רגשות ורמזים לא מילוליים, ולקדם את התקשורת עם צ'אטבוט ה-GenAI לכדי שיחות טבעיות יותר בזמן אמת. "המשימה שלנו", ציינו בחברה, "היא להביא לכם את החוויות החדשות הללו מתוך מחשבה".

אבל ההסברים והנימוקים הללו לא סייעו ל-OpenAI למתן את אכזבת המשתמשים מהעיכוב. הסיבה לכך היא כנראה שרבים ציפו בשקיקה לכלי החדשני ותלו בו תקווה שהוא יהווה משנה-משחק בתחום העוזרים הקוליים הווירטואליים המופעלים בידי בינה מלאכותית.

משתמשים רבים הגיבו על הדחייה והבהירו כי הם מצפים כעת לתאריך ההשקה החדש ומקווים שהעיכוב יוביל למוצר מלוטש ומעודן יותר. משתמשים רבים המשיכו עם זאת להביע את להיטותם לחוות את היכולות של סייע ChatGPT הקולי.

האם המתחרים ינצלו את העיכוב לטובתם?

יצוין כי בזמן ש-OpenAI מתבוששת, במטרה לפתור את האתגרים הטכניים שבהם נתקלה, חברות אחרות כבר הציגו כלים דומים בשוק. מתחרים כמו אנתרופיק (Anthropic), עם דגם קלוד 3.5 סונט (Claude 3.5 Sonnet) שלה, כבר הציגו לפני מספר ימים את תכונת העזרה הקולית שפיתחו. באופן דומה, זרוע מחקר הבינה המלאכותית של גוגל, DeepMind, עשתה צעדים בתחום הבינה המלאכותית מבוססת הקול עם מודל השפה LaMDA שלה.

מעבר למודלים ייעודיים של AI, גם מודלים גדולים של שפה כמו בארד (Google AI) ו-Jurassic-1 Jumbo של AI21 Labs מתפתחים כל הזמן, כאשר חלקם משלבים פונקציונליות בסיסית לאינטראקציה קולית ויצירת תגובה. באופן פרדוכסלי משהו מעצם היותה שותפה של OpenAI, אפילו אפילו עוזר התכנות Copilot של מיקרוסופט החל לשלב הדרכה מבוססת קול למפתחים.

מוצרים מתחרים אלה מושכים תשומת לב וכבר הציבו סטנדרט חדש לעוזרים קוליים מבוססי AI, אולם בשל היותה עדיין מעבדת המחקר הפיונירית והדומיננטית בשוק בתחום הלוהט של ה-GenAI, התעשייה מחכה בקוצר רוח לשחרור העוזר הקולי של ChatGPT מבית OpenAI, שצריכה לקוות כי העיכוב האחרון שלה לא יספק הזדמנות לחברות אחרות לעקוף אותה ולתפוס נתח גדול יותר משוק העוזרים הקוליים החדשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים