"מנהלי פרויקט נדרשים לתמונת מצב אחת ומוכללת"

"פרויקט הוא תהליך אחד, וגם כשהוא גדול ככל שיהיה, הוא אחד מתוך מכלול תהליכים בארגון; יש לטפל בכולם, ולעשות זאת באופן שלם והוליסטי", אמר ניר חינגה, מנהל הפרקטיקה הגלובלית לתחום מאנדיי ב-KPMG

ניר חינגה, מנהל הפרקטיקה הגלובלית לתחום מאנדיי ב-KPMG.

"מנהלי ומנהלות פרויקטים נדרשים למערכת לניהול פרויקטים שתיתן להם יכולת לקבל תמונת מצב אחת, אחודה ומוכללת – על הפרויקט הכולל, וגם על כל תתי הפרויקטים שתחתיו", כך אמר ניר חינגה, מנהל הפרקטיקה הגלובלית לתחום מאנדיי ב-KPMG ישראל.

חינגה דיבר בכנס השנתי של העמותה לניהול פרויקטים, PMI ישראל, שנערך באחרונה באולם האירועים לאגו בראשון לציון, בהפקת אנשים ומחשבים. האירוע התקיים זו הפעם ה-28, השתתפו בו אלפי מומחים ואנשי מקצוע, והוא נשא את הכותרת "יחד מצליחים יותר".

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

"פרויקט", הסביר חינגה, "הוא תהליך אחד, וגם כשהוא גדול ככל שיהיה, הוא אחד מתוך מכלול תהליכים בארגון. יש לטפל בכולם, ולעשות זאת באופן שלם והוליסטי".

הוא הוסיף כי "למנהל הפרויקט יש שני אתגרים: ברמת הפרויקט הבודד, הוא נדרש לנהל בצורה פרטנית את הפרויקט שלו, כמו שהוא צריך ורוצה, עם ההיבטים והמאפיינים הייחודיים לו ולפרויקט. לעומת זאת, ברמת התוכנית או הפורטפוליו, הוא נדרש ליכולת לראות את הסטטוס של כל הפרויקטים – במקום אחד ובאופן מסודר". כך, הסביר, "מנהלי הפרויקטים נדרשים לתמונות מקרו ומיקרו. זאת, כי כל פרויקט מורכב מהרבה פרויקטים תחתיו, ועליהם לדעת מה הסטטוס של כל הפרויקטים הללו, שנוגעים בתחומים ובשדות שונים. לכן, עליהם לקבל ולהבין את התמונה הגדולה. הם יוכלו להסתייע במערכת לניהול פרויקטים, לתעדף משימות, לנהל סיכונים ולהפחית אותם, ולעקוב אחר ההתקדמות של כלל המשימות המרכיבות את הפרויקט".

"כיום, הזמן המושקע באיסוף מידע מכלל הפרויקטים ובהנגשה החזותית שלהם – הוא רב", הסביר חינגה. "בנוסף, אי אפשר לפעול במצב שבו כל פרויקט מתנהל באופן שונה, עם נתונים שונים או מדדי ביצוע (KPIs) שונים. המטרה היא לפשט ולתת את כלל הנתונים בצורה מרוכזת".

המערכת של מאנדיי

חינגה ציין ש-"KPMG היא שותפת פלטינום של מאנדיי בעולם, כולל בישראל. משמע, אנחנו עובדים עם נציגי החברה בארץ ובחו"ל, עוסקים בהטמעת המערכות שלה וגם בפיתוח מוצרים משלימים".

לדבריו, "למערכת של מאנדיי יש יכולת לנהל את כל התהליכים בפלטפורמה אחת. היא מעניקה למנהלי הפרויקטים את היכולת לראות, ברמה הכוללת ובצורה אוטומטית, את הסטטוס של כל הפרויקטים שלהם, בצורה קלה ובזמן אמת. אז הם יכולים לרדת לעומק ולהתמקד, כמו לייזר, בפרויקטי המשנה. אנחנו עובדים עם מאנדיי יותר מארבע שנים, מכירים את המערכת לעומקה, וכך יש לנו יכולת להטמיע אותה בצורה קלה ופשוטה אצל הלקוח הארגוני".

הוא הוסיף כי "KPMG פיתחה שורת פתרונות ייעודיים חוצי ארגון מעל מאנדיי: SOX ,ESG, המשכיות עסקית, ניהול מכרזים, ניהול מחלקות משפטיות, ניהול סיכונים ועוד רבים. פתרונות אלה מעניקים את ההוליסטיות, שהיא כל כך משמעותית עבור ארגונים".

חינגה סיים בציינו כי "הטמענו את המערכת לניהול פרויקטים באחת מקופות החולים המובילות בארץ. כך, יש לה כיום יכולת לנהל את כלל הפרויקטים במקום אחד, מרכזי, ולקבל נתונים גם על ההיבטים העסקיים וגם על אלה הטכנולוגיים, עם יכולת לדעת מה הסטטוס בכל פרויקט – ובזמן אמת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים