"גם בעידן ה-AI, עתיד הבנקאות יהיה עם תהליכים ואנשים"

"נממש את תפיסת הבנקאות האנושית המונעת על ידי טכנולוגיה, שגורסת שיש לתת משקל ומקום לטכנולוגיה, אבל אסור להזניח את הרכיב האנושי", אמר איל אפרת, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת טכנולוגיות בבנק לאומי

איל אפרת, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת טכנולוגיות בבנק לאומי.

"בשנתיים האחרונות הטכנולוגיה עשתה עוד קפיצת מדרגה, והייתה לחלק משמעותי, שלא לומר קריטי, בעולם הפיננסי בכלל ובבנקאות בפרט. ככל שהתהליכים והקשרים בין הבנק ללקוחותיו נהיים פשוטים יותר בחזית, כך הדיגיטל, התפעול, ה-AI, אבטחת המידע והאינטגרציה בבק אופיס מורכבים יותר. יש חשיבות לחדשנות בעולם הפיננסי, אולם העתיד שלו יהיה גם תהליכים ואנשים, לצד הטכנולוגיה", כך אמר איל אפרת, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת טכנולוגיות בבנק לאומי.

אפרת דיבר ב-AWS Summit Tel Aviv – כנס הלקוחות והשותפים של הסניף הישראלי של ענקית הענן, שנערך זו הפעם ה-11. הוא התקיים אתמול (ד'), בהפקת אנשים ומחשבים, באקספו – גני התערוכה בתל אביב, והגיעו אליו אלפי משתתפים.

לדברי אפרת, "בנק לאומי הוא התאגיד הבנקאי הוותיק בישראל. הוא נוסד בלונדון ב-1902 כבנק אנגלו-פלשתינה, לפי חזונו של בנימין זאב הרצל, והפך ב-1951 לבנק לאומי לישראל – או, בקיצור, בנק לאומי. כיום, בחלוף יותר מ-120 שנים, יותר מ-90% מהתהליכים שלנו נעשים בדיגיטל, מקצה לקצה. זה נתון מדהים לא רק בישראל, אלא גם בקנה מידה בינלאומי. מגמת ההאצה לדיגיטל החלה עם פרוץ הקורונה, אז ראינו שהלקוחות רוצים לקבל שירותים סביב השעון, ובכל מקום. אנחנו עדים לשביעות רצון הלקוחות מהדיגיטל מהמשובים שלהם, מהיקף השימוש בו וממספר ההורדות של האפליקציות שלנו בחנויות האפליקציות. בנוסף, ה-IT מניב לנו יחס יעילות שהוא בין הטובים בארץ – וגם בעולם".

למה בנק לאומי עבר לענן?

"בנק לאומי", אמר המנמ"ר, "היה מהראשונים בארץ לאמץ את האזור של AWS בישראל. בשנתיים האחרונות חיזקנו את הקשר עם ענקית הענן, והעברנו הכשרות למאות מהעובדים, על מנת שיעמיקו את הידע שלהם ביכולות של הקלאוד. השנה נרחיב את היקף השימוש בתשתיות AWS".

לדברי אפרת, "הסיבות למעבר שלנו לענן ברורות, ובמרכזן, ככל שאנחנו פועלים יותר בעולמות הדיגיטל, כך היבטי השיהוי והביצועים הופכים לקריטיים. המעבר לאזור הענן הישראלי מסייע לנו לעשות את קפיצת המדרגה הנדרשת. הסיבה השנייה היא יתירות ואבטחת מידע: בענן המקומי אנחנו חשים יותר בטוחים".

אפרת אמר לסיום שבנק לאומי "יהיה בנק שיוזם יותר מול הלקוחות. עולם זה דורש יכולות מקוונות, כאשר כל התהליכים נעשים אונליין. הוא דורש כלי AI ויכולות פרו-אקטיביות – אבל גם לחבר בין הטכנולוגיה לבני האנוש. כך, נממש את תפיסת הבנקאות האנושית המונעת על ידי טכנולוגיה, Tech Driven Human Banking. זו גורסת שיש לתת משקל ומקום לטכנולוגיה, אבל אסור לאבד או להזניח את הרכיב האנושי. על פי תפיסה זו, לא רק שניתן יהיה לבצע את כל הפעולות בדיגיטל, אלא גם לדעת היכן לעשות זאת – וזו חשיבות החדשנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים