עיריית תל אביב-יפו פתחה לציבור מאגרי מידע עירוניים

אתר TLV Open Data כולל מאגרי מידע בתחומי הדמוגרפיה, התחבורה, החינוך, הקהילה ועוד ● לאה אשוח, מובילת הפרויקט: "מדובר בחלק ממדיניות העירייה לעודד שקיפות כלפי הציבור"

לאה אשוח, מנהלת המרכז למחקר כלכלי חברתי בעיריית תל אביב-יפו.

עיריית תל אביב-יפו השיקה באחרונה אתר שמנגיש בצורה ממוקדת ופשוטה מספר רב של מאגרי מידע בתחומי הדמוגרפיה, התחבורה, החינוך, הקהילה ועוד. זאת, במסגרת פרויקט שנקרא TLV Open Data.

משמעות הדבר היא שבפעם הראשונה תתאפשר לכל אחד (שנכנס לאתר מישראל, אי אפשר להיכנס אליו מחו"ל) גישה חופשית לנתונים מתוך מאגרי המידע העירוניים, ברמות חשיפה שונות, תוך שילוב כלים גרפיים ואינטראקטיביים להורדת ולניתוח הנתונים. כך, מעתה, מי שירצה יוכל לקבל פרטים על, למשל, מסלולי הנסיעות של הקורקינטים השיתופיים בעיר, מידע בזמן אמת על תקלות ומפגעים, מעקב אחר הטיפול בהן, או מידע מפורט, כולל מיפוי, בנושאי אישורי בנייה, תהליכי רישוי ועוד. סטארט-אפים ויזמים יוכלו לקבל באמצעותו מידע מעובד, שיסייע להם לפתח פתרונות עבור העירייה.

האתר כולל גם מאגרי נתוני תושבים שרשומים במרכזים קהילתיים, עד לרמת החוג – דבר שמאפשר למפות את כלל השירותים הקהילתיים שהעירייה מספקת.

130 מאגרים מ-10 עולמות תוכן

לאה אשוח, מנהלת המרכז למחקר כלכלי חברתי בעיריית תל אביב-יפו, שמובילה את הפרויקט, אמרה כי "עם השקת המאגרים, תל אביב מצטרפת למגמה כלל עולמית, שבקיימת בערים גדולות בעולם. זאת, כחלק ממדיניות העירייה לעודד שקיפות כלפי הציבור, ושיפור היכולת לבדוק ולעקוב אחרי העשייה בצורה פשוטה ונגישה".

לדבריה, יש באתר 130 מאגרים מ-10 עולמות תוכן, כאשר חלק גדול מהם מבוססי מיקום, ומאפשרים לאתר בצורה מדויקת פרטים על מוסדות ציבור, חניות, תחבורה שיתופית ועוד.

"בעתיד הקרוב יתווספו לפלטפורמת TLV Open Data גם נתוני החינוך בעיר – מספרי התלמידים במוסדות לפי זרמים, שלבי החינוך ועוד, ונתוני הרשומים לקאנטרים הקהילתיים. מהלך זה ישלים את התמונה הסטטיסטית של פעילויות הקהילה, הפנאי והספורט שהעירייה נותנת", אמרה אשוח.

איציק בן דוד, מנהל אגף הטכנולוגיות ומערכות המידע של עיריית תל אביב-יפו. צילום: Oferxl

העלאת המאגרים הפתוחים נעשתה בשיתוף עם אגף הטכנולוגיות ומערכות המידע של עיריית תל אביב-יפו, שבראשו עומד איציק בן דוד. לדבריו, האתר פותח על ידי עובדי אגף המחשוב של העירייה, ויש בו ממשקים שמאפשרים גישה לסוגים שונים של מידע. בן דוד ציין כי "המידע מאובטח ויושב על Azure – הענן של מיקרוסופט".

"הפרויקט הוא חלק מתפיסת העיר החכמה, שעיריית תל אביב-יפו דוגלת בה, והוא יוצא מנקודת הנחה שתפיסת המאגרים הפתוחים מסייעת לכלכלת העיר ומאפשרת קבלת מידע שמסייע הן לניהול העיר והן לבעלי עניין, ולהגביר את השקיפות מול התושבים".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גלעד בן יצחק

    נתוני הרשומים לקאנטרי קלאבים. זה לא די חדירה לפרטיות ? !

  2. מוטי

    "המידע מאובטח ויושב על Azure – הענן של מיקרוסופט". פה חשדתי

אירועים קרובים