קרן חדשה תשקיע 80 מיליון דולר בדיפטק בישראל ובדרום קוריאה

הקרן של הממשלה בסיאול וגוף ההשקעות הישראלי אוור קראוד תשקיע ב-25-30 סטארט-אפים משתי המדינות, בתחומים כמו סמיקונדקטורים, רובוטיקה, תעשיית הרכב, מחשוב קוונטי, אבטחת סייבר ובריאות דיגיטלית

קרן השקעות ישראלית-דרום קוריאנית.

ממשלת דרום קוריאה וגוף ההשקעות הישראלי אוור קראוד (OurCrowd) הקימו באחרונה קרן השקעות דו-לאומית, שתשקיע בסטארט-אפים בטכנולוגיות הדיפטק בשתי המדינות. יעד הגיוס של הקרן הוא 80 מיליון דולר, כש-48 מיליון מהם כבר גויסו על ידי שותפי הקרן הדרום קוריאנים, NH Venture Investment ו-K-Growth. אוור קראוד מגייסת בימים אלה הון מ-240 אלף משקיעיה הכשירים ברחבי העולם.

הקרן תשקיע ב-25-30 סטארט-אפים משתי המדינות, שמתמקדים בטכנולוגיות דיפטק בתחומים כמו סמיקונדקטורים, רובוטיקה, תעשיית הרכב, מחשוב קוונטי, אבטחת סייבר ובריאות דיגיטלית.

NH Venture Investment, שגייסה לקרן 16 מיליון דולר, היא חברה בת בבעלות מלאה של NongHyup, אחד מחמשת התאגידים הפיננסיים הגדולים בדרום קוריאה, שמנהל נכסים בהיקף של 400 מיליארד דולר. K-Growth, שגייסה 32 מיליון דולר, אף היא אחת הקבוצות הפיננסיות הגדולות בדרום קוריאה, ומטפלת ברוב ההשקעות הטכנולוגיות של הממשלה בסיאול. קרן זו מנהלת קרוב ל-40 מיליארד דולר.

"גישה ישירה לענקיות התעשייה הדרום קוריאניות"

ג'ון מדבד, מנכ"ל אוור קראוד, אמר כי "הקמת הקרן הדו-לאומית ישראל-דרום קוריאה, בגיבוי הממשלה הדרום קוריאנית, היא בשורה נפלאה להיי-טק הישראלי בימים אלה. דרום קוריאה מחפשת את החדשנות הישראלית כדי לבסס את מעמדה בתעשיות העתיד, שאותן היא חותרת להוביל, עד סוף העשור ומעבר לו. לכן, חוץ מהשקעות הקרן, חברות דיפטק ישראליות יקבלו גישה ישירה לענקיות התעשייה הדרום קוריאניות ויוכלו לרקום שיתופי פעולה בהיקפים גלובליים, לרבות בשווקי אסיה פסיפיק. מהצד השני, סטארט-אפים מדרום קוריאה ייהנו מהקשרים העמוקים של ישראל בקרב משקיעי הון-סיכון מובילים, יזמים ומשקיעים פרטיים, שיאיצו את החדירה שלהם לשווקים טכנולוגיים חדשניים ולהון שחיוני להם".

קים יון ג'ין, מנכ"ל NH Venture Investment, ציין ש-"K-Growth יזמה את הקרן כדי לתמוך בהתרחבות של חברות דרום קוריאניות, באמצעות שיתופי פעולה פתוחים וממוקדי חדשנות טכנולוגית עם חברות טכנולוגיה גלובליות, כולל ישראליות. באמצעות הקרן אנחנו מצפים שסטארט-אפים דרום קוריאניים ישתפו פעולה עם החדשנות הישראלית ויצמחו ביחד, בסיוע הרשת הענפה של אוור קראוד".

כלכלת דרום קוריאה היא ה-13 בגודלה בעולם והרביעית באסיה. כמו כן, היא גם מעצמת הייצור החמישית בגודלה בעולם אחרי סין, ארצות הברית, יפן וגרמניה, והמשקיעה מספר 2 בעולם במו"פ כאחוז מהתמ"ג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים