ארה"ב: משרד האוצר וה-IRS קבעו כללים לדיווחי מס על קריפטו

בעלי נכסים דיגיטליים תמיד נדרשו לשלם מסים על רווחיהם, אבל התקנות החדשות שגובשו כעת בארה"ב אמורות להבטיח שישלמו את הסכום המדויק שבו הם מחויבים ● בנוסף, בורסות הקריפטו יצטרכו להתחיל לדווח על ההכנסותיהן

ארה"ב עיגנה בחוק את נושא המיסוי עליו. קריפטו.

זירת הקריפטו חוותה אירוע משמעותי, כשמשרד האוצר האמריקני ורשויות המס האמריקניות, ה-IRS, הודיעו בסוף השבוע כי הידקו את הרגולציה על התחום והשלימו את קביעתן של תקנות הנוגעות לדרישות דיווחי מס עבור ברוקרים ולעוסקים במכירות והחלפות של נכסים דיגיטליים. המהלך הזה, שלמעשה ישא פרי רק החל מ-2026 (אז ידווחו המשקיעים על 2025), מגיע אחרי ששוק מטבעות הקריפטו צמח באופן מהיר וזכה לאימוץ מוגבר במיינסטרים, דבר שחייב את הרשויות לנסח הנחיות ברורות יותר לדיווחי המס על קריפטו, וכן לאכיפתם.

לפי הדיווחים במדיה האמריקנית, על ידי קביעת דרישות דיווח ברורות לברוקרים, משרד האוצר ו-IRS עושים מאמץ לטפל במורכבות התחום, וכן להגברת השקיפות בדיווחי המס הכרוכים בו.

לתקנות החדשות, על אף שנקבעו וחלות רק בארה"ב, יכולה להיות השפעה מהדהדת על כלל התחום בכל רחבי העולם.

מה כוללות התקנות?

הפרטים המרכזיים של התקנות הסופיות כוללים את הדרישה מבורסות וברוקרים העוסקים בסחר במטבעות קריפטוגרפיים לדווח, החל משנת 2026, על התמורה ברוטו שהייתה להם ממכירת נכסים דיגיטליים, עבור כל המכירות בשנת 2025. בנוסף, החל בשנת 2027 המתווכים יחויבו גם לדווח מידע על בסיס המס עבור נכסים דיגיטליים מסוימים, בכל הקשור במכירות ב-2026. תקנות אלו תואמות חקיקה אמריקנית בשם 'חוק ההשקעות בתשתיות ותעסוקה' (Infrastructure Investment and Jobs Act) שהוא חוק דו-מפלגתי, שמטרתו לשפר את הציות לתקנות המס גם בזירת הנכסים הדיגיטליים.

יצוין כי ה-IRS לא ידרוש דו"חות על מכירה של Stablecoin וכן קבע סף דיווח שנתי של 600 דולר על רכישת נכסי NFT.

ההחלטה ליישם תקנות אלו נובעת מהכרה של הרשויות במשמעות ההולכת וגוברת של שוק הנכסים הדיגיטליים, שכבר ניתן להבין שהוא כאן כדי להישאר, ובצורך להבטיח דיווחי מס מדויקים בתחום המתפתח. ממלאת מקום עוזרת מזכירת מדיניות המס האמריקנית, אביבה ארון-דין, הדגישה את חשיבותן של תקנות אלו במתן גישה טובה יותר לתיעוד לנישומים ולמס הכנסה. לדבריה, הדבר יאפשר הגשת דיווחי מס קלה יותר וצמצום תופעת העלמות המס על ידי משקיעים עשירים.

התקנות החדשות הללו הן גם תגובה למורכבות ההולכת וגדלה של ביצוע עסקאות במטבעות דיגיטליים, כפי שמעידות ההתפתחויות האחרונות בתחום הקריפטו. אירועים כמו קריסת בורסת FTX – עקב הונאת משקיעים בהם הורשעו קברניטיה – וחששות סביב התנהלות "בעייתית" בלשון המעטה של בורסות כגון בינאנס (Binance) – שבעליה נכלא אחרי שהודה בכך שסייעה להלבנת הון עבור ארגוני פשיעה וטרור, בין השאר – הדגישו את הצורך בפיקוח ממשלתי משופר ובהחלת אמצעים רגולטוריים שיסייעו לשמור על שלמות השוק ולהגן על האינטרסים של המשקיעים.

דני ורפל, נציב מס ההכנסה האמריקני.

דני ורפל, נציב מס ההכנסה האמריקני. צילום: אתר ה-IRS

נציב מס ההכנסה האמריקני, דני ורפל, הדגיש כי התקנות שנקבעו כעת עוצבו על ידי משוב שמקורו ביותר מ-44,000 הערות ציבוריות שהתקבלו על התקנות המוצעות. הדרישות המפורטות בתקנות אלה ידווחו בטופס 1099-DA שייצא בקרוב, וצפויות למלא תפקיד מכריע בקידום דיווחי מס מדויקים בהרבה אודות עסקאות בנכסים דיגיטליים.

לדבריו, "סקרנו אלפי הערות ציבוריות ואנו מאמינים שההנחיות החדשות נותנות מענה לחששות, תוך איזון בין אתגרי היישום בתעשייה וסגירת פערי המס הקשורים לנכסים דיגיטליים". ורפל הוסיף ואמר כי "התקנות הללו מהוות חלק חשוב מהמאמץ הגדול יותר על עמידה במס של יחידים בעלי הכנסה גבוהה. עלינו לוודא שלא נעשה שימוש בנכסים דיגיטליים להסתרת הכנסה חייבת במס, והתקנות הסופיות הללו ישפרו את זיהוי אי הציות במרחב הסיכון הגבוה של נכסים דיגיטליים. המחקר והניסיון שלנו מראים שדיווח של צד שלישי משפר את התאימות. בנוסף, תקנות אלו יספקו למשלם המסים מידע נחוץ, אשר יפחית את העומס ויפשט את תהליך הדיווח על פעילות הנכסים הדיגיטליים שלהם".

יישום תקנות אלו מהווה צעד משמעותי, כך מקווים ברשויות האמריקניות, לקראת סגירת פער המס הקשור בנכסי הקריפטו, והבטחת עמידה בחוקי המס הקיימים גם בתחום האלטרנטיבי והחדשני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים