מה חושב ראש חטיבת ה-AI במיקרוסופט על זכויות יוצרים ברשת?

מוסטפה סולימן טוען, שהתכנים שנמצאים ברשת הם חינמיים, שלא חלים עליהם כללי קניין רוחני, ושכל אחד יכול להשתמש בהם - ובוודאי לצורך אימון של מודלי בינה מלאכותית

האם התכנים ברשת הם חינמיים?

ראש חטיבת הבינה המלאכותית במיקרוסופט, מוסטפה סולימאן, טוען שהתכנים שנמצאים ברשת הם חינמיים, שלא חלים עליהם כללי קניין רוחני, ושכל אחד יכול להשתמש בהם – ובוודאי לצורך אימון של מודלי בינה מלאכותית.

סולימאן אמר את הדברים בראיון עם אנדרו רוס סורקין מ-CNBC, וכשזה שאל אותו מה דעתו על הטענה שחברות בינה מלאכותית גונבות למעשה תכנים בלי לקבל הרשאה ולמרות שהם מוגנים בזכויות קניין רוחני, הוא ענה תשובה שאי אפשר לפרש לשני צדדים.

"אני חושב, בהתייחס לתוכן שכבר נמצא ברשת הפתוחה, האמנה החברתית לגבי התוכן הזה מאז שנות ה-90' הייתה שזהו שימוש הוגן. כל אחד יכול להעתיק אותו, ליצור איתו מחדש, לשכפל אותו. זו 'תוכנה חופשית', אם תרצה. זו הייתה ההבנה", הוא אמר.

הדברים של סולימאן עוררו תגובות חזקות ברשת, במיוחד לאור העובדה שמיקרוסופט, יחד עם שותפתה העסקית OpenAI, שעל מוצריה היא מבססת את מוצרי הבינה המלאכותית תחת הכותרת של Copilot, נמצאת בהליכים של כמה תביעות על הפרת זכויות יוצרים.

אחת המפורסמות בהן הייתה התביעה של הקומיקאית שרה סילברמן, שתבעה את OpenAI ואת מטא על כך שגנבו חומרים מהספר שלה, ועדיין יש תביעה פתוחה של הניו יורק טיימס כנגד OpenAI ומיקרוסופט על שימוש לא מותר בתכנים של העיתון לצורך אימון הצ'אבוטים של החברות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים