הוארך שוב הצו לשימוש בטביעות אצבע במאגר הביומטרי

הממשלה ביקשה מהוועדה המשותפת של הכנסת להאריך את הצו בשנה וחצי, אך יו"ר הוועדה, ח"כ חנוך מילביצקי, אישר הארכה של חצי שנה בלבד, ודרש מנציגי הממשלה להביא במושב החורף הצעת חוק שמסדירה את הנושא

יו"ר הוועדה המשותפת לוועדות החוקה, הפנים והמדע, ח"כ חנוך מילביצקי.

הוועדה המשותפת לוועדות החוקה, הפנים והמדע של הכנסת, בראשות ח"כ חנוך מילביצקי (הליכוד), אישרה לפני ימים אחדים את הארכת הצו לשימוש בטביעות אצבע במאגר הביומטרי לתקופה של חצי שנה. זאת, בניגוד לדרישת נציגי הממשלה, שביקשו להאריך את הצו בשנה וחצי. ח"כ מילביצקי דרש מנציגי הממשלה להביא לדיונים במושב החורף של הכנסת הצעת חוק סופית, שמסדירה את השימוש הזה.

"ההארכות החוזרות ונשנות בכל פעם אינן דרך מתאימה ונכונה. אנחנו לא רוצים לשבור את הכלים ולכן הארכנו הפעם, אבל אנחנו לא מרגישים נוח עם ההליכים", אמר ח"כ מילביצקי.

כבר ב-2017 נקבע כי יש למחוק את טביעות האצבע מהמאגר הביומטרי, אולם הרשויות האחראיות לא נערכו לכך מבחינה טכנית, ולכן שרי הפנים חתמו על צווים שמאריכים את השימוש בטביעות אצבע – בתחילה לחמש שנים, ולאחר מכן לתקופות נוספות. לכך נוסף עוד אתגר, שאיש לא צפה: המלחמה, שהביאה לכך שגורמי ביטחון ביקשו טביעות אצבע מהמאגר לצורך טיפול בנפגעים. החוק הקיים לא נותן מענה למצבים כאלה ובתחילת המלחמה הכנסת חוקקה הוראת שעה שמאפשרת לעשות זאת.

"הופכים את הכנסת לחותמת גומי"

עמיר אריהן, ראש רשות המאגר הביומטרי הלאומי, אמר בדיון שהגוף שמרכז את עבודת המטה לקראת חקיקת הקבע בנושא הוא המועצה לביטחון לאומי, ועדיין אין צפי מתי בדיוק זו תסיים את המלאכה. "ייקח לנו בערך עד אמצע 2025 להיערך להוראת קבע, ללא קשר למלחמה. במקביל וללא כל קשר, המלחמה הדגישה את הצורך במאגר מבוסס טביעות אצבע", אמר.

ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד) נמנע בהצבעה ולפני כן אמר: "אתם הופכים את הכנסת לחותמת גומי, כי בהיעדר הסכמה שלנו לא תהיה למדינה אפשרות לגשת למאגר, והאופן שבו הדברים מבוצעים בעייתי ביותר".

עו"ד נירה לאמעי רכלבסקי, היועצת המשפטית של הוועדה, ציינה ש-"כבר ארבע שנים שדנים בנושא, והפרספקטיבה הרחבה קיימת. צריך לקבל החלטה מהותית לגבי טביעות האצבע במקום להאריך את ההסדר בצווים". היא פנתה לנציגי הממשלה שהשתתפו בדיון ואמרה: "אם חלו שינויים בעניין, תעשו עבודת מטה ותביאו אותם בפני הוועדה, כהצעת חוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים