יזם הטק פיטר ת'יל הפתיע: ימשיך לתמוך בטראמפ – אבל לא פיננסית

מי שהיה בין מייסדי פייפאל ותומך נלהב של הנשיא לשעבר, הצהיר באחרונה, על אף ביקורת מהעבר על המפלגה הרפובליקנית: "אם תצמידו אקדח לראשי - אצביע לטראמפ", אך מבלי לתרום ל-Super PAC של המועמד השנוי במחלוקת

מסתמן כי למרות הביקורת יבחר שוב בטראמפ. יזם הטק, פיטר ת'יל.

המיליארדר הטכנולוגי האמריקני פיטר ת'יל – דמות בולטת בעמק הסיליקון, ומי שהיה ממייסדי פייפאל (PayPal) ומהמשקיעים הראשונים של פייסבוק, בין השאר – עלה שוב לכותרות באחרונה עקב הכרזתו המפתיעה משהו, כי גם בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2024, שיתקיימו בנובמבר הקרוב, בכוונתו ככל הנראה להצביע לנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, וזאת למרות הביקורת הקודמת שלו על ממשל טראמפ והכיוון שאליו פנתה המפלגה הרפובליקנית.

בראיון שהעניק בשבוע שעבר באירוע Aspen Ideas Festival, הצהיר ת'יל לעומת זאת באופן שאינו משתמע לשתי פנים: "לא אתן כסף ל-Super PAC של טראמפ".

עמדתו החדשה הזו של יזם הטק בכל הקשור בתרומה לשמרנים, משקפת שינוי מסלול בולט לעומת מעורבותו הקודמת במימון פוליטי.

ההיסטוריה של ת'יל כיזם היי-טק ומשקיע בולט בתחום התנהלה לאורך השנים לצד היותו דמות הידועה גם במעורבות פוליטית פיננסית והצהרתית. הוא משך תשומת לב גדולה בעיקר משום שנחשב כאחד התומכים הבודדים בעלי הפרופיל הגבוה של המפלגה הרפובליקנית בעמק הסיליקון הדמוקרטי. ת'יל נודע בתרומותיו הכספיות המשמעותיות שהועברו בעבר למפלגה השמרנית וכן לקמפיין של טראמפ עצמו. ב-2016, הוא תרם 1.25 מיליון דולר למטה הבחירות של טראמפ, במהלך שעמד בניגוד מוחלט לרוב המכריע של תרומות תעשיית הטכנולוגיה המקומית, שזרמו אל מועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון. בנוסף, ת'יל תרם יותר מ-35 מיליון דולר למועמדים הרפובליקנים במהלך בחירות אמצע הקדנציה של 2022, ובכך חיזק את המוניטין שלו כמממן מרכזי למטרות שמרניות.

היה ונשאר "עוף מוזר" בעמק הסיליקון

עם זאת, למרות תמיכתו זו מהעבר, ת'יל הודיע ​​כאמור כעת כי לא יתרום הפעם ל-Super PAC של טראמפ, או יממן את המירוץ לנשיאות במחזור הבחירות הקרוב. כשנשאל על חוסר הרצון שלו לתמוך כלכלית במועמד המועדף עליו, הצהיר ת'יל: "אם תחזיק אקדח מכוון לראשי – אצביע לטראמפ", אך הבהיר כי תמיכתו זו במועמד הרפובליקני לא תכרך הפעם בתמיכה כספית במירוץ שלו לבית הלבן.

ת'יל, שהוא גם הומו מוצהר, נחשב כ"עוף מוזר" בעמק הסיליקון, כפי שתואר על ידי כמה מבקרים, אך בעיקר בשל השוני בין השקפותיו הפוליטיות השמרניות לבין הנוף הליברלי ברובו של תעשיית הטכנולוגיה האמריקנית. תמיכתו בטראמפ ובמפלגה הרפובליקנית זכתה לביקורת ומיצבה אותו כחריג בתעשייה, ולפיכך זכה מחד להערצה, של תומכי עמדותיו, ומאידך עורר תמיד מחלוקת בקהילת הטכנולוגיה שבה הוא חי ופועל.

אלא שתמיכת ת'יל בצד השמרני של המפה הפוליטית האמריקנית דעכה עם הזמן. כשהתבקש בעבר להסביר את שינוי הדעה שלו, ת'יל מתח ביקורת על התמקדות של הרפוליקנים בסוגיות מפלגות, כמו הפלות וזכויות טרנסג'נדרים, במקום לתת עדיפות לחדשנות ומדיניות כלכלית. בשנה שעברה אמר ת'יל שממשל טראמפ התגלה כ"משוגע" ו-"מסוכן יותר" ממה שציפה. הוא הוסיף וציין אז כי "ההצבעה לטראמפ הייתה כמו צעקה לא מאוד ברורה לעזרה", והבהיר כי "היו הרבה דברים שטעיתי בהם".

הצהרתו האחרונה של ת'יל כי למרות כל זאת כנראה יצביע לטראמפ שוב ב-2024, ולא לג'ו ביידן, הנשיא המכהן והמועמד הדמוקרטי לבחירות הבאות, מדגישה כי ביקורת לחוד ועמדות לחוד. וניכר ש-ת'יל עדיין שמרן, גם אם סגר את ארנקו בסבב בחירות אמריקני זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים