אתמול ביורו: למה רונאלדו-אליסון בכה?

למרות הרצון העז, הכוכב של פורטוגל-אורקל שוב לא הצליח לכבוש כשהחטיא פנדל - מה שגרם לו להזיל דמעות ● ומה עם הנבחרת של אמבפה-בזוס? היא ניצחה, על אף שהציגה יכולת בינונית

02/07/2024 15:10
כאן הוא דווקא מחייך. לארי אליסון, המייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות של אורקל.

בין אם נרצה את זה ובין אם לא, ההיי-טק וה-IT שייכים לצעירים. עם כל הכבוד לטובים והוותיקים, בעולמות התוכנה והטכנולוגיה מחפשים כל הזמן את הצעירים המוכשרים שסיימו אוניברסיטה, כדי למצוא ולגדל טאלנטים.

גם עולם הכדורגל שייך לצעירים, ובכל תקופה מתחלף לו דור של כוכבים. אבל, בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה שהכוכבים הגדולים (ובשנים האחרונות הם יותר גדולים מבעבר) לא ממהרים לפרוש, גם לא בגיל שנחשב מאוחר בעולם הזה. היכולת ללכת לשחק במדינות שבעבר היו הרבה פחות בולטות בכדורגל, למשל ארצות הברית או ערב הסעודית, מאפשרת להם להמשיך להיות כוכבים, לעשות הרבה כסף (ואצל הסעודים העשירים כקורח אולי אפילו יותר), ולדרוש ולקבל את המשך ההובלה של הנבחרות הלאומיות של מדינת המקור שלהם.

השאלה הגדולה היא: איך מייצרים את השילוב בין הצעירים לוותיקים, כך שהניסיון של אלה שכבר ידעו דבר או שניים בעולם הכדורגל, או ההיי-טק, יבוא לידי ביטוי, אבל הם לא יחסמו או יעכבו את דרכם של הצעירים? זה אתגר לא פשוט, שהרבה פעמים עלול להוביל לאחד משני דברים: בחירה של הצעירים על פני המבוגרים, או קיבעון וקושי.

היכולת של AWS לא מספיק משכנעת – אבל מנצחת

עוד אחזור למבוגרים מול הצעירים, אבל בינתיים, למה שקרה אתמול ביורו: במשחק הראשון הופיעה נבחרת צרפת-אמזון להתמודדות מול שכנתה מצפון, גם גיאוגרפית וגם במונחי שווי השוק של החברות – בלגיה-מיקרוסופט. הצרפתים-אמזונים עלו למגרש, כמובן, עם האיש והמסכה – קיליאן אמבפה-ג'ף בזוס, כאשר הציפייה הייתה שהיא והוא יתפוצצו, ויביאו את יכולות הענן של AWS לשמיים. עם שני גולים בשלושה משחקים, כשאף אחד מהם לא היה שער מהשדה, עולה השאלה מדוע צרפת-אמזון לא מצליחה להביא לידי מימוש את טכנולוגיות הענן שלה, דוגמת AWS codePipeline ליצירת רצף מתמשך מההגנה להתקפה ולהפך ו-AWS Cloudfront להפצת תוכן וגולים, לתוך שער היריבה.

קיליאן אמבפה, כוכב נבחרת צרפת-אמזון.

קיליאן אמבפה, כוכב נבחרת צרפת-אמזון. צילום: BigStock

גם לבלגיה-מיקרוסופט יש כלים רבים. למעשה, אפשר לומר שיש לה את כל הכלים להגיע לשלבים הגבוהים ביותר: סייבר להגנה על הענן, יכולות AI (אין להרבה נבחרות כוכב חכם כמו קווין דה בריינה) ופלטפורמת ה-CRM דיינמיקס. למרות זאת, כמו היריבים שלהם למשחק, הבלגים-מיקרוסופטים כבשו בשלב המוקדם רק שני שערים.

משחק ענקיות הענן הבטיח רבות, וקיים – אבל חלקית: הקצב היה מהיר, והיו הרבה בעיטות לשער מחוץ לרחבה וקצת מתוך הרחבה. למה חלקית? כי לא היה הרבה סיכון, או סיכוי, לשערים – כל אחת מהנבחרות בעטה למסגרת רק פעמיים. ברוב המשחק שלטה AWS של צרפת-אמזון, עם 19 בעיטות לכיוון השער (אבל כאמור, רק שתיים למסגרת). כנראה שהצרפתים לא השתמשו מספיק טוב בפלטפורמות האנליטיקה של AWS, כי לא מספיק שיש לך טכנולוגיה מנצחת – אתה צריך לדעת גם להשתמש בה בצורה יעילה.

בסופו של דבר, הצרפתים-אמזונים ניצחו 1:0, משער עצמי – עוד שער עצמי בטורניר הזה – של ורטונגן בדקה ה-85, ועלתה לרבע הגמר, למרות היכולות הלא מספיק משכנעות שהיא מציגה.

כדאי לפורטוגל ללמוד מאורקל

פורטוגל-אורקל הגיעה לשמינית הגמר למרות הפסד במשחק האחרון של הבית שבו היא שובצה, והייתה בהרכב חסר. הטאלנט של פורטוגל, כריסטיאנו רונאלדו-לארי אליסון, עדיין מחפש את השער הראשון, וגם הפעם היה על המגרש במשך כל המשחק, כדי לנסות ולכבוש אותו.

מולה עמדה סלובניה-ממסיקו – סטארט-אפ אבטחת המידע הצעיר – עם אובלאק, השוער הכוכב שלה, שבדומה לממסיקו, שמר על השער ומנע מה-"האקרים" של היריבה לכבוש ולו גול אחד במשך כל הזמן החוקי וההארכה. כולל לא רונאלדו-אליסון, שניסה בכל הכוח לעשות זאת.

בסיכומן של 120 הדקות, אפשר לומר שרונאלדו-אליסון מנסה, משתדל – אבל לא מצליח. הוא כל הזמן כמעט כובש, כמעט נוגח. פעם זה היה נכנס, אבל כיום זה נשאר בגדר הכמעט. בכך הוא אולי מונע מהצעירים המוכשרים סביבו לפרוץ ולכבוש בעצמם. השיא היה הפנדל שנקבע בהארכה לזכות פורטוגל-אורקל, שרונאלדו-אליסון בעט חזק מאוד, אבל אובלאק עצר, אחרי שהשתמש בעוד אחד מהמוצרים של ממסיקו. זה גרם לכוכב לבכות.

כריסטיאנו רונאלדו, כוכב נבחרת פורטוגל-אורקל.

כריסטיאנו רונאלדו, כוכב נבחרת פורטוגל-אורקל. צילום: ShutterStock

גם פפה כמעט פישל כשאיבד כדור בסוף ההארכה, אבל למזלם של הפורטוגלים-אורקלים, קוסטה בן ה-24, שוער שלא מספיק מוערך, הוכיח שוב שיש לה הגנה, כמו מסד הנתונים ופלטפורמת הענן של אורקל, ועצר את המתפרצת של סלובניה-ממסיקו. בכלל, קוסטה נתן אתמול מופע מדהים של שוערות, ונעל את השער של פורטוגל-אורקל לחלוטין.

בסופו של דבר, פורטוגל-אורקל ניצחה 3:0 בפנדלים, כולל אחד שכבש רונאלדו-אליסון. אלא שאם היא חפצת חיים, לקראת השלבים הבאים האורקלים של פורטוגל חייבים לראות איך הם פותרים את בעיית רונאלדו-אליסון בהתקפה – איך הם מוסיפים עוד מחץ לידו, וגורמים לשחקנים הצעירים שלהם לייצר יותר סיכונים, ולא רק לחפש את הכוכב המבוגר בדרך לכיבוש השער, שפשוט לא מגיע. אני מציע לפורטוגל ללמוד מאורקל, כי לארי אליסון אמנם דומיננטי, אבל הוא גם נותן לצעירים ולצעירות בחברה לפרוח ולקדם אותה לדור הבא. אם היא תעשה זאת ותדע לשלב היטב בין החדש לישן, יבוא לפורטוגל גואל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים