לא רק אנבידיה: כך המרוץ ל-AI משפיע על וול סטריט

מניית אנבידיה אמנם בולטת, עם זינוק של 155% מתחילת השנה, אבל גם מניות מיקרוסופט ואפל צומחות בגלל הבינה המלאכותית ● מנגד, מניית אינטל, שנתפסת כנשרכת מאחור במרוץ, צנחה ב-35% ● איך זה ישפיע על המדד הכללי?

בוול סטריט מאוד אוהבים את הבינה המלאכותית.

במהלך החודשים האחרונים, החברות שמתמקדות בפיתוח ובקידום טכנולוגיות בינה מלאכותית הפכו לחביבות המשקיעים בשווקי המניות בעולם בכלל ובניו יורק בפרט. הדבר בא לידי ביטוי במרוץ לתואר החברה בעלת שווי השוק הגבוה ביותר בעולם, שנהיה תחרותי יותר ויותר. נכון לפרסום כתבה זו, החברה שמחזיקה בתואר היא מיקרוסופט, עם שווי שוק של 3.413 מיליארד דולר, כשאחריה אפל עם 3.377 טריליון ואנבידיה עם 3.017 טריליון. החברה הבאה ברשימה נמצאת יחסית רחוק מהן: אלפבית (גוגל), עם שווי של 2.296 טריליון דולר.

מה שמאפיין את שלוש החברות שנמצאות במקומות הראשונים הוא ששלושתן שמות דגש על פיתוח טכנולוגיות מבוססות AI בכלל ו-GenAI בפרט: מיקרוסופט השקיעה לא מעט מיליארדים ב-OpenAI – החברה שמאחורי ה-ChatGPT; גם אפל משתפת יותר ויותר פעולה עם החברה של סם אלטמן, והיא אף הכריזה באחרונה על פתרון הבינה המלאכותית שלה, Apple Intelligence; ואנבידיה מציעה פלטפורמת AI לארגונים, שבבים מבוססי בינה מלאכותית ומחשבי על, אחד מהם בישראל.

הדבר בא לידי ביטוי, כאמור, בשווקי המניות, במיוחד בהקשר של אנבידיה: חברה זו הציגה את הגידול המהיר ביותר בשער המניה שלה, שצמח מאז תחילת השנה ב-155%. היום נסחרת מניית אנבידיה לפי שער של 122.67 דולר. החברה הגדילה את שווי השוק שלה בטריליון דולר בשלושה חודשים בלבד, וחצתה את השווי של שלושה טריליון בתחילת החודש. מאז היא ממשיכה לעלות, אם כי בקצב מתון יותר, ובחמשת הימים האחרונים מנייתה רשמה בכלל ירידה של 2.7%. שער המניה של אפל גדל מתחילת השנה ב-19% וזה של מיקרוסופט – ב-24%.

הביקוש למוצרי בינה מלאכותית משפיע לא רק על שלוש החברות הגדולות – מיקרוסופט, אפל ואנבידיה, אלא גם על שתי הבאות ברשימה – אלפבית-גוגל ואמזון (בפרט בגלל AWS), שגם להן יש פתרונות מבוססי AI. גם המניות שלהן רשמו בחצי השנה האחרונה עליות יפות: זו של גוגל עלתה ב-34% וזו של אמזון – ב-33%. בעקבות זאת, אמזון חצתה לפני זמן לא רב את שווי השוק של שני טריליון דולר.

חברה נוספת ששמה דגש על בינה מלאכותית ושחווה עלייה ניכרת בנאסד"ק היא דל: המשקיעים העלו את שער המניה שלה מתחילת השנה ב-92%.

מהצד השני – אינטל

לעומת החברות האחרות שצוינו כאן, ה-"בהלה" לבינה המלאכותית משפיעה לרעה על אינטל. ענקית השבבים נתפסת כמי שנשרכת מאחור במרוץ זה, ובהתאם, שער המניה שלה צנח מתחילת השנה ב-35%, והוא משמעותית קטן יותר משל המתחרות – 31.07 דולר בלבד.

מומחים בשוק ההון של ארצות הברית מעריכים שהריצה אחרי הבינה המלאכותית תעלה את הביקוש למניות באופן כללי. על פי הערכות אלה, הדבר יבוא לידי ביטוי לא רק במדד מוטה המניות הטכנולוגיות, הנאסד"ק קומפוסיט, אלא גם במדד הכללי יותר – ה-S&P 500. מדד זה עלה מתחילת 2024 ב-16% ועומד היום על קצת יותר מ-5,500 נקודות. לדעת המומחים, הבינה המלאכותית תאיץ את הגידול שלו, ועד סוף השנה הוא צפוי לצמוח ב-30% ולהגיע לכ-7,000 נקודות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים