פיגמה השביתה חלק מתוכנת ה-AI שנטען שאומנה על אפלי' קיימות

התוכנה, המאפשרת על סמך תיאור טקסטואלי ליצור ממשק שישמש כסוג של בסיס וטיוטה במטרה לקצר זמנים עבור הפיתוח של המוצר החדש, יצרה שוב ושוב ממשק שדומה כמעט לחלוטין לממשק של אפליקציית מזג האוויר של אפל

גם אותה גברת וגם אותה אדרת? אפליקציית מזג האוויר של אפל.

פיגמה (Figma), חברה המציעה שירות ליצירת תוכנות, השביתה את אחד ההיבטים שמאפשר לייצר ממשק משתמש באמצעות שימוש בבינה מלאכותית יוצרת. התכונה, המכונה Make Design, מאפשרת על סמך תיאור טקסטואלי ליצור ממשק שישמש כסוג של בסיס וטיוטה במטרה לקצר זמנים עבור הפיתוח של המוצר הסופי.

מנכ"ל החברה, דילן פילד, הודיע על הביטול הזמני של התכונה בחשבון ה-X של החברה לאחר טענות שהועלו נגד החברה שהיא השתמשה לצורך האימון של התכונה החדשה, שהוצגה לראשונה רק בשבוע שעבר, באפליקציות קיימות.

בדוגמאות, שחלקן הועלו ל-X גם הן, ניתן לראות, בין השאר, כיצד ניסיון ליצור ממשק עבור אפליקציית מזג אוויר גורם שוב ושוב ליצירת ממשק שדומה כמעט לחלוטין לממשק של אפליקציית מזג האוויר של אפל לסביבת ה-iOS שלה.

את התמונות הללו ל-X העלה אנדי אלן, הבעלים של חברה בשם נוטבורינג סופטוור, המייצרת אפליקציות מזג אוויר שניתן לשנות את הנראות והתצוגה שלהן, והוא טען כי התוצאה חזרה על עצמה שוב ושוב.

פילד טען, שההאשמות כוזבות, ולפי החברה הכלי לא עבר אימון על תכנים של פיגמה ועל עיצובים של אפליקציות אחרות וגם לא כל תוכן של קהילה. לטענתו זה נובע מכך שהוא לחץ על הצוות להציג כבר את המוצר בלי שבוצעה בקרת איכות מספקת.

"תוך שעות לאחר שראינו את הציוץ הזה, זיהינו את הבעיה, שהייתה קשורה למערכות העיצוב הבסיסיות שנוצרו. בסופו של דבר זו אשמתי שלא התעקשתי על תהליך בקרת איכות טוב יותר עבור העבודה הזו ודחפתי את הצוות שלנו בכוח לעמוד בדד-ליין", הודיע פילד, שהוסיף, כי הוא שונא לפספס דד-ליינים, אבל כעת הוא מחזיר את התכונה לבדיקה מקיפה של בקרת איכות עד שהבעיה תיעלם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים