ברזיל לא תאפשר למטא שימוש בנתונים של אזרחיה לאימון AI

הסוכנות הלאומית להגנת נתונים של ברזיל הודיעה לענקית הרשתות החברתיות כי חל עליה איסור להשתמש בדאטה של יותר ממאה מיליון הברזילאים, העושים שימוש בפייסבוק, ווטסאפ, אינסטגרם ובפלטפורמות אחרות שבבעלותה

לא תוכל לאמן את מודלי ה-AI שלה על נתוני משתמשים מברזיל. מטא.

בצעד שנועד לשמור על פרטיות המשתמש, הסוכנות הלאומית להגנה על הנתונים של ברזיל, ה-ANPD, נקטה באחרונה עמדה נחרצת מול מטא (Meta) – חברת האם של פייסבוק, ווטסאפ, אינסטגרם ואחרות. הסוכנות הורתה לענקית ממנלו פארק להפסיק להשתמש בנתוני משתמשים ברזילאים כדי להכשיר את דגמי הבינה המלאכותית שלה, תוך ציון חששות לגבי נזק אפשרי וחוסר שקיפות.

ה-ANPD העניקה למטא חמישה ימים החל מיום ג' האחרון, על מנת לציית להחלטתה, והודיעה כי תקנוס את מטא ב-50,000 ריאל (9,000 דולר) על כל יום, אם החברה תמשיך לשאוב את הנתונים של אזרחי המדינה עבור אימוני מודלי הבינה המלאכותית שלה.

החלטה זו נובעת מעדכון מדיניות הפרטיות האחרון של מטא, שהתבצע לקראת סוף יוני, שלפי לחברה יש רשות להשתמש בפוסטים, תמונות וכיתובים ציבוריים מהפלטפורמות שבבעלותה לשם פיתוח יכולות הבינה המלאכותית שלה. ה-ANPD הביעה את חששה ממדיניות זו, והדגישה את "הסיכון הקרוב לנזק חמור ובלתי הפיך" לזכויות היסוד של המשתמשים הברזילאים. 

לפי הערכה שבוצעה בתחילת החודש, אוכלוסיית ברזיל מונה כעת 217,637,297 בני אדם. מתוכם, 102 מיליון ברזילאים משתמשים בפייסבוק ו-113 באינסטגרם, בנוסף יש כמובן רבים רבים אחרים שעושים שימוש ב-ווטסאפ, ת'רדס ובשירותי מטא אחרים. לאיסוף נתוניהם, כך טענה הרשות הרגולטורית של ברזיל, תהיה ההשפעה פוטנציאלית משמעותית ולא רצויה.

מטא: "זהו מכשול לחדשנות ולהבאת יתרונות ה-AI לברזיל"

יצוין כי הסוכנות לא סתם מודאגת, אלא מביעה חששות מתסריטי בלהה פוטנציאליים שניצנים שלהם כבר ניצפו בפועל. כך למשל, דו"ח שערכה באחרונה Human Rights Watch מצא תמונות ניתנות לזיהוי של ילדים ברזילאים בתוך מערך אימון בינה מלאכותית גדול בשם LAION-5B. הממצא המסוים עורר דאגה מוגברת לגבי האפשרות של זיופים עמוקים וצורות אחרות של שימוש לרעה בדאטה של אזרחים, והדגיש את הדחיפות לנקיטת אמצעי הגנת מידע מחמירים יותר בברזיל.

אחרי שהסוכנות הבינה, לטענתה, ש-מטא מעבדת נתונים אישיים לצורך אימון מערכות זיהוי פנים, מבלי לקבל הסכמה מתאימה מהאנשים המעורבים – מה שמפר את חוקי הגנת המידע של ברזיל – הוחלט ב-ANPD לדרוש מהחברה להפסיק לעשות שימוש בנתונים האישיים של משתמשים ברזילאים לצורך אימון ה-AI, ולהבטיח עמידה בתקנות הגנת המידע של המדינה.

מטא הביעה אכזבה מהוראת ה-ANPD, וטענה כי היא מצייתת לחוקי הפרטיות המקומיים. בהודעה מטעמה היא ציינה כי "'השקיפות שלנו גדולה מזו של חברות רבות אחרות בתעשייה, שמשתמשות בתוכן ציבורי כדי להכשיר את הדגמים והמוצרים שלהן, והגישה שלנו תואמת את חוקי הפרטיות והתקנות הברזילאים".

דובר החברה הוסיף בתגובה כי "זהו צעד לאחור לחדשנות ולתחרות בפיתוח AI, ויגרום לעיכובים נוספים בהבאת היתרונות של ה-AI לאנשים בברזיל".

עם זאת מטא הביעה את מחויבותה לעבוד עם ה-ANPD כדי לטפל בחששות שהועלו ולהבטיח ציות מלא מטעמה לכל חוקי הגנת המידע של ברזיל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים