"קידום דיגיטציה בשלטון המקומי הוא התשתית ליצירת מנועי צמיחה"

כך אמר מנכ"ל משרד הפנים, רונן פרץ, במפגש משותף עם מערך הדיגיטל הלאומי ● שירה לב עמי: "השירות הציבורי חייב להיות נגיש עבור התושב, שמקבל את השירותים מהרשות"

רונן פרץ, מנכ"ל משרד הפנים.

"קידום הדיגיטציה הוא התשתית ליצירת מנועי צמיחה אסטרטגיים, בשלטון המקומי, והיום יותר מתמיד אנו מבינים זאת בעיתות חירום", כך אמר רונן פרץ, מנכ"ל משרד הפנים. פרץ השתתף במפגש הסיום של המהלך האסטרטגי של קידום הדיגיטל בשלטון המקומי, שמטרתו להדק את שיתוף הפעולה בין מערך הדיגיטל הלאומי ומשרד הפנים, בשיתוף ארגון ג'וינט אלכ"א, שמטרתו קידום כוח אדם בשירות הציבורי. עוד אמר פרץ, כי מערך הדיגיטל הלאומי מביא את החיבור בין הצורך העסקי לבין המומחיות הדיגיטלית, ולכן המחויבות שלנו היא למנף את שיתוף הפעולה לטובת שכלול השירותים וקידום הרשויות והשירותים לתושבים".

מנהלת יחידת הדיגיטל בשלטון המקומי במערך הדיגיטל הלאומי, ד"ר שרון אפריל, אמרה, כי בעקבות החלטת ממשלה הוקם צוות מדיניות אסטרטגי ממשלתי, שמתחתיו פעלו שלוש תת-קבוצות, שעבדו עשרה חודשים במקביל עם נציגים של השלטון המרכזי והמקומי. הצוות המליץ על שורה של צעדים לקידום הדיגיטל בשלטון המקומי, כמו, למשל: הכרה ביחידת קידום הדיגיטל בשלטון המקומי כיחידה הממשלתית האחראית, קביעת סטנדרטים בעולמות הדיגיטל, פיתוח פלטפורמות דיגיטליות משותפות לכלל הרשויות המקומיות, הכשרת עובדים בשלטון המקומי בתחום הדיגיטל, וקידום שיתוף פעולה בין הממשלה לשלטון המקומי בתחום הדיגיטל.

ד"ר אפריל ציינה עוד, כי "יש מספר פערים הקיימים כיום בתחום הדיגיטל בשלטון המקומי, כמו למשל: הפער בין רשויות מקומיות חזקות לחלשות, הפער בין השירותים הממשלתיים למקומיים, והיעדר הון אנושי טכנולוגי דיגיטלי איכותי. עם כל זאת, שיתוף הפעולה הנרחב בין השלטון המרכזי יסייע ויאפשר הקמת תשתית חדשנית דיגיטלית לאומית נחוצה".

ראשת מערך הדיגיטל הלאומי, שירה לב עמי אמרה, כי "השירות הציבורי חייב להיות נגיש, פתוח ונוח עבור התושב, שמקבל את מרבית השירותים השוטפים מהרשות. את הקידמה שהבאנו לממשלה נביא גם לרשויות המקומיות ונייצר עבור התושב שירות דיגיטלי 360", אמרה לב עמי.

שירה לב עמי, ראשת מערך הדיגיטל הלאומי.

שירה לב עמי, ראשת מערך הדיגיטל הלאומי. צילום: ניב קנטור

במפגש השתתף גם אורי גיל, מנכ"ל גו'ינט אלכא, שבירך על היוזמה.

נושא שיתוף הפעולה בין הממשלה לשלטון המקומי ידון בכנס השנתי SMART CITIES של אנשים ומחשבים, שייערך ב-10 ביולי, באולם לאגו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים