"המגזר הביטחוני יאיץ את יכולות ישראל ברובוטיקה, אוטונומיה ו-AI"

"בעידן ה-AI, ההתפתחויות הן מהירות משמעותית, ונדרש מאיתנו להגביר את הקצב, כדי להמשיך ולשמר את היתרון האיכותי והעליונות הטכנולוגית", אמר אל"מ ניר וויינגולד, ראש מחלקת תכנון, כלכלה וניתוח מערכות במפא"ת

אל"מ ניר וויינגולד, ראש מחלקת תכנון, כלכלה וניתוח מערכות במפא"ת שבמשרד הביטחון.

"מדינת ישראל מאותגרת יום יום, ומתמודדת עם איומים ואתגרים בקנה מידה מעצמתי. בעידן ה-AI, ההתפתחויות הן מהירות משמעותית, ונדרש מאיתנו להגביר את הקצב, כדי להמשיך ולשמר את היתרון האיכותי והעליונות הטכנולוגית. בהנחיית משרד הביטחון, יהיה מיקוד וריכוז מאמץ בתחומים של עצמאות בייצור כחול לבן והאצת היכולות הישראליות בעולמות הרובוטיקה, האוטונומיה והבינה המלאכותית", כך אמר אל"מ ניר וויינגולד, ראש מחלקת תכנון, כלכלה וניתוח מערכות במפא"ת שבמשרד הביטחון.

אל"מ וויינגולד דיבר שלשום (ג') בכנס בנושא "אסטרטגיה לישראל: עתיד ביטחוני ומדיני". את הכנס ערך מכון הורביץ לניהול אסטרטגי בפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב.

הרצאתו של אל"מ וויינגולד נשאה את הכותרת "העתיד שמעבר לכיפת ברזל". לדבריו, "לצד הדגשים של משרד הביטחון, גם לראש מפא"ת ישנם דגשים: קיצור הזמן למבצוע יכולות (הפיכתן למבצעיות – י"ה) מיצוי הפוטנציאל האדיר של אומת הסטארט-אפ ואימוץ טכנולוגיות Dual use (שימוש כפול, לשתי מטרות, צבאית ואזרחית – י"ה) – הם אלה שיסייעו לנו להוביל בתחרות הלמידה העזה".

הוא אמר כי "ה-14 באפריל – ליל היירוטים נגד המתקפה האירנית, היה נקודת עוצמה מדעית, טכנולוגית וביטחונית. הצלחת הלילה הזה הינה, בין היתר, תולדה של לפחות שלושה עשורים של עבודה במפא"ת על מערך הגנה רב שכבתי. זה נעשה בשיתוף האקדמיה, התעשיות הביטחוניות, צה"ל ומערכת הביטחון".

"עתיד ההגנה האווירית טמון בלייזר"

לדברי אל"מ וויינגולד, "עתיד ההגנה האווירית טמון בלייזר. אנחנו עובדים על מערכת לייזר רב עוצמה קרקעית, מגן אור, שצפויה להיות מבצעית בשנה הבאה. בעשור הקרוב, בראי התפיסה והחזון שהצבנו, אנחנו צפויים לראות מערכות לייזר רבות, כולל על פלטפורמות מוטסות, שיהפכו את המערך לרובסטי, אג'ילי וכלכלי יותר".

"מפא"ת", אמר, "משתף פעולה עם יותר מ-270 סטארט-אפים. יש לנו 'מסלול ירוק', שמקצר תהליכים וכך, כיום, בתוך שבועיים חברות הזנק יכולות לעבוד איתנו, בלא דרישה למימון אקוויטי ובלי דרישה לקניין רוחני משותף".

"במקביל", ציין, "פתחנו אקסלרטור, Innofense (או Innovation Defense), ועשינו זאת יחד עם המפעילים האזרחיים SOSA ו-iHLS. כעת אנחנו במהלך ההרשמה למחזור החמישי, ויש כבר כ-200 הצעות שהוגשו. 13 חברות בוגרות המרכז קיבלו הזמנות המשך ממפא"ת בגובה של יותר מ-18 מיליון שקלים, מתוכן חמש חברות תמכו במישרין במאמצי המלחמה הנוכחית. אנחנו מעודדים שיתוף פעולה עם סטארט-אפים, להשגת היעדים הטכנולוגיים המתקדמים העומדים בפנינו, ומעודדים פניות אלינו של חברות הזנק בכל שלבי החיים שלהן, שסבורות שיש להן מה להציע למערכת הביטחון בשל החבירה אלינו. הסטארט-אפים הישראליים הם מהירים וגמישים, והם מספקים מערכות בחוד חנית הטכנולוגית לכוחות הלוחמים. הם מביאים לקיצור זמן ה-'מהירות לשטח' (Time to operation), ויש להם תפקיד קריטי בתחרות על העליונות הטכנולוגית-מבצעית".

אל"מ וויינגולד סיים את דבריו באומרו כי "חשוב לציין את התעשיות הביטחוניות: התעשייה האווירית, אלביט, רפאל, תומר ועוד חברות רבות, שמהוות נדבך משמעותי בעוצמה הביטחונית של מדינת ישראל. הן גם תורמות לכלכלה הישראלית. כך, הייצור הביטחוני שבר השנה שוב שיא, והסתכם ביותר מ-13 מיליארד דולר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים