אפיק מאשימה את אפל במשחק לא הוגן ובניגוד לחוק ה-DMA באירופה

לטענת יצרנית המשחקים, אפל דחתה פעמיים בקשת הרישום של פורטל המכירות שלה ב-App Store ● לאחר הפרסום אפל אישרה את בקשת הרישום שנדחתה בעבר

זה לא נגמר... אפיק נגד אפל.

פרק חדש בסאגת אפיק גיימס (Epic Games)-אפל (Apple): אפל חסמה פעמיים שלא בצדק את אפיק גיימס מלפתוח את אפליקציית iOS למשחקים שלה באיחוד האירופי – כך טוענת יצרנית פורטנייט, ובכך היא מפירה את חוק השווקים הדיגיטליים (DMA) של באירופה.

לאחר כניסתו לתוקף של ה-DMA במרץ, הודיעה אפיק שהיא תביא את פורטל המכירות שלה – Epic Games Store, ל-iOS כדי להתחרות מול אפל ולהימנע מתשלום העמלה לענקית התפוח, אבל נראה שאפל גוררת רגליים.

"אפל דחתה עד כה פעמיים את הבקשה לרישום של Epic Games Store", הודיעה אפיק ב-X, "בטענה שהעיצוב והמיקום של כפתור 'install' של אפיק דומים מדי ללחצן 'get' של אפל, וכי התווית 'רכישות בתוך האפליקציה' שלנו דומה מדי לתווית 'רכישות בתוך האפליקציה' של ה-App Store. הדחייה של אפל היא שרירותית, עוצרת ומהווה הפרה של ה-DMA, וחלקנו את דאגותינו עם הנציבות האירופית", אומרת אפיק.

הנציבות האירופית התייחסה לכך ואמרה כי חברת הענק האמריקנית אינו מצייתת ל-DMA, לפחות בכל הנוגע לתלונת של ספוטיפיי. בהתחשב באיבה שבין הרגולטור האירופי לאפל, צפוי שהתלונות של אפיק יטופלו.

אפל ספגה אש מצד ספוטיפיי לאחר שמנעה ממנה להוסיף אמצעי תשלום לאפליקציית המוזיקה, שעקפה את העמלות של אפל. ספוטיפיי מסרה, שאפל אפילו חסמה עדכון שהודיע למשתמשים שהם יכולים לשלם באתר ספוטיפיי ולא דרך האפליקציה.

בינתיים חלה התפתחות, ואפיק פרסמה בחשבון ה-X שלה שני ציוצים חדשים, ובהם עדכנה כי "אפל הודיעה לנו שבקשת הרישום של Epic Games Store שנדחתה בעבר – התקבלה", וכי "אפל אמרה לכמה ערוצי תקשורת כי על אף שאישרה את רישום אפליקציית Epic Games Store ל-iOS הנוכחית שלנו, הם עדיין דורשים מאפיק לשנות את ממשק המשתמש בגירסה עתידית. אפיק חולקת על כך".

נראה שעוד יבוא המשך.

 

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים