ביפן נשבר שיא מהירות האינטרנט – 402 טרה-ביט לשנייה

לפי הדיווחים המהירות היא כל כך גבוהה עד שניתן להוריד באמצעותה משחקים כבדים באלפית השנייה ● למען הפרופורציות, בישראל מהירות השיא הממוצעת לצרכן הביתי, עם סיב אופטי, עומדת על 10 גיגה-ביט לשנייה

עדיין לא ניתן ליישום עם ציוד המחשוב הקיים, אבל הגיע למהירות מטורפת. קצב העברת הנתונים ביפן.

בעוד שברחבי מדינת ישראל מהירות האינטרנט המוצעת לצרכן הביתי, באמצעות סיב אופטי, יכולה להגיע ל-10 גיגה-ביט לשנייה לכל היותר, ובפועל הרבה פחות, ביפן שוברים שיאים שנדמה שלקוחים מיקום מקביל. המרכז הלאומי לטכנולוגיות מידע ותקשורת, ה-NICT (ר"ת National Institute of Information and Communications Technology), פרסם כי הצליח להגיע לשיא מהירות חדש בקצב העברת נתונים, באמצעות סיבים אופטיים סטנדרטיים, של 402 טרה-ביט לשנייה.

למעשה, זו השנה השלישית בה NICT מבצע את הבדיקה הזו, ובכל שנה הקפיצה עצומה, ובכל המקרים מדובר כאמור בסיב סטנדרטי, מה שמראה עד כמה הפוטנציאל של הסיבים האופטיים הנוכחיים עדיין עצום. הקפיצה לעומת הניסוי הקודם, שבוצע באוקטובר 2023, הייתה הפעם בשיעור של 25% – כלומר השיא הקודם עמד על 321 טרה-ביט לשנייה.

אבל זה לא רק המהירות, זה גם רוחב הפס הכולל. לראשונה הצליחו החוקרים להפעיל את הבדיקה על כל רצועות התדרים האפשרויות, מ-O ועד U, ובסך הכל השתמשו ב-1,505 אורכי גל כדי להגדיל את רוחב הפס הכולל ל-37.6 טרה-הרץ – שיפור של כ-35% לעומת השיא הקודם שעמד על 27.8 טרה-הרץ.

איך זה בא לידי ביטוי בפועל? באופן תיאורטי זה אומר שניתן להוריד קבצים בגודל של כ-20 גיגה-בייט בפחות משנייה. אבל מילת המפתח היא בתיאוריה: הציודים בהם השתמשו החוקרים אינם זמינים בשוק בפועל, והם מחקריים. מעבר לכך, לא קיים ציוד מחשב שמסוגל להתמודד עם מהירויות העברת נתונים כאלה – מהמעבד, דרך זיכרון ה-RAM ועד זיכרון האחסון הכי מודרני.

אבל השורה התחתונה היא שבעתיד לא יהיה צורך כנראה להחליף את התשתית של הסיבים האופטיים, אלא רק להחליף את ציוד הקצה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים