ספוטיפיי, מאחורייך: יוטיוב תשיק כלי GenAI ליצירת פלייליסטים אישיים

תכונה חדשה, שנמצאת כיום בשלבי פיתוח ובפיילוט, תאפשר למשתמשי הפלטפורמה להכין לעצמם רשימות השמעה - או כפי שהן מכונות כיום 'רדיו' - בתיאור טקסטואלי או קולי של השירים או אווירת המוזיקה שברצונם להאזין לה

מתכוננת להציע כלי GenAI שיחזק אותה מולה ספוטיפיי. יוטיוב.

יוטיוב (YouTube Music), כך מסתמן, שואפת לחולל מהפכה בתחום הזרמת המוזיקה, כזו המתבססת על יכולות GenAI. הפלטפורמה שבבעלות גוגל שוקדת על תכונת AI חדשנית בשם 'בקש מוזיקה בכל דרך שתרצה' (Ask for music any way you like) – תכונה המשתמשת בבינה מלאכותית לצורך יצירת תחנות רדיו מותאמות אישית, על סמך הנחיות המשתמש.

התכונה החדשה מאפשרת למשתמשים לתאר את העדפות המוזיקה שלהם באמצעות הנחיות טקסט או פקודות קוליות, ועתידה לסייע להעצים את חוויית גילוי המוזיקה של המשתמש, משום שתאתר ותערוך עבורו רשימת השמעה שתהיה מותאמת יותר אליו ואל העדפותיו.

תחנות הרדיו שתברא ה-GenAI בהוראת המשתמשים עדיין נמצאות בהליך פיתוח ובדיקה כעת, ולכן אינן זמינות לשחרור מלא. לפי יוטיוב, מדובר בתכונה ניסיונית שלכשתסתיים העבודה עליה עתידה להיות זמינה לשימוש כלל הגולשים בפלטפורמה. יוטיוב הבהירה כי ברגע שהפיצ'ר יהיה מוכן וזמין לשימוש, יותר מ-100 מיליון משתמשיה פשוט יראו אותו מוצע לשימושם בכרטיסיה חדשה בפיד הבית שלהם, תחת הכותרת "בקש מוזיקה בכל דרך שתרצה".

תכונה שהקדימה את יוטיוב ולא ישבשה את עולם המוזיקה בינתיים. AI Playlist מבית ספוטיפיי.

תכונה שהקדימה את יוטיוב ולא ישבשה את עולם המוזיקה בינתיים. AI Playlist מבית ספוטיפיי. צילום: ספוטיפיי

יוזמת ההתאמה האישית מונעת הבינה המלאכותית היוצרת החדשה הזו היא איתות ברור לשאיפתה של יוטיוב לאתגר את הדומיננטיות של ספוטיפיי (Spotify) בזירת הזרמות המוזיקה. תכונת הרדיו המותאם אישית שואפת לאתגר את התכונה הקיימת המקבילה ב-ספוטיפיי ששמה AI Playlist. עד כה הייתה התכונה של השירות השוודי, מובילה בהמלצות המוזיקה למשתמשים, אבל לא עוררה באזזז משמעותי. לכשתגיע, התכונה הניסיונית של יוטיוב, לפחות על פי הטענות, אמורה לאתגר את יכולות ה-GenAI שמציעה ספוטיפיי, ולספק גם למשתמשים שלה דרך ייחודית ואינטואיטיבית ליצור אינטראקציה עם הפלטפורמה ולגלות מוזיקה חדשה, בתקווה שבהצלחה גדולה יותר. גיוס יכולות ה-GenAI החדשניות, והתמקדות בחוויית המשתמש, אמורים לאפשר לפלטפורמה מבית גוגל למקם את עצמה בחזית ההתפתחות הבאה של תעשיית הזרמת המוזיקה.

נזכיר כי בספוטיפיי הקדימה את תכונת הכנת הפלייליסטים תכונה אחרת בשם DJ AI – שגם היא מופעל על ידי בינה מלאכותית ושהושקה עוד בשנה שעברה. אלא שה-DJ הוא כלי לאיסוף מוזיקה, שמציע קטעי מידע קולי בהקשר למוזיקה שהמשתמש מאזין לה, בנוסף להמלצות על אמנים ויצירות שהכלי "חושב" שהמשתמש יאהב – מעין די-ג'יי אישי. לעת עתה גם כלי זה של ספוטיפיי לא גרף התלהבות גדולה מדי, כך שיוטיוב תנסה לגנוב מספוטיפיי את הבכורה עם יכולות טובות יותר ובלי כל הקטע של המידע וה"חפירות" של הפלטפורמה המתחרה.

מתארים מצב או סגנון ומקבלים פלייליסטים בהתאמה אישית

גילוי המוזיקה המותאמת אישית יותר בעזרת התכונה, לכשתשוחרר, יתבצע על ידי הזנת הנחיות ספציפיות שהמשתמש יתן ל-AI, כמו: "להיטים משנות ה-90", "שירים אייקוניים מסרטים", "המנוני פופ קצביים" או "שירי אהבה שמרגשים את בני דור ה-Z". בנוסף התכונה תשמח לקבל מכם תיאור של מצב רוח או אווירה בלבד ולהתאים אליהם את רשימת ההשמעה.

למי שמבין יותר, יתאפשר גם ליצור את הפלייליסט ברדיו שירצה על ידי תיאור העדפות ייחודיות יותר, כאמור בטקסט או כפקודות קוליות. כך או כך, התכונה אמורה לאפשר למשתמשים ליצור רשימות השמעה ספציפיות בהתאם להעדפותיהם, במקום לעבוד שעות רבות על איתור המוזיקה הרצויה מתוך מיליארדי הטרקים הגודשים את הפלטפורמה, והרכבת הפלייליסט בעצמם, כפי שהדבר מתאפשר כיום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים