6,500 מעובדי סמסונג בדרום קוריאה נטשו את פסי הייצור במחאה

עובדי אחד ממפעלי השבבים של חברת הענק נטשו את פסי הייצור ומתכננים לשבות שלושה ימים, זאת על רקע קריסת המשא ומתן שלהם מול החברה, שבו הם דורשים העלאות שכר והוספת ימי חופשה

"צרות" עם העובדים בסמסונג.

יותר מ-6,500 עובדי סמסונג אלקטרוניקה עזבו אתמול (ב') את קווי הייצור וערכו עצרת מחאה, שבה הם דרשו העלאה בשכרם, ובכך פתחו בפעולה הגדולה ביותר של עובדים מאורגנים בחצי המאה האחרונה בחברת הענק הדרום קוריאנית.

עובדים ממורמרים ותומכי איגודי עובדים התאספו בגשם שוטף מחוץ לאחד ממתחמי ייצור השבבים הגדולים ביותר של סמסונג מדרום לסיאול. כשסרטים אדומים על כובעיהם, המכריזים על "שביתה מוחלטת" ומעילי גשם שחורים לגופם, הם קראו סיסמאות ושרו שירים באגרופים מונפים. מנהיגי האיגוד מקווים שהמחאה המתוקשרת תוביל לכך שהשביתה של שלושה ימים תשלח מסר לחברה הגדולה ביותר בקוריאה באמצעות שיבוש הייצור באחד ממתקני השבבים המתקדמים ביותר של החברה.

פעולת המחאה תוכננה לאחר שהמשא ומתן על שכר והוספת ימי חופשה קרס בחודש שעבר. פעולה זו מסמלת הסלמה של המחאה, לאחר שביתה של יום אחד בתחילת יוני – הראשונה ב-55 שנות קיומה של סמסונג.

הפעולה חסרת התקדים הזאת בתאגיד הענק עלולה לפגוע בשמו של התאגיד הידוע והעשיר ביותר במדינה – ולעודד תגובות דומות בכל תעשיית הטכנולוגיה. רבים מאלה שהצטרפו למחאה היו עובדי פסי ייצור של שבבים.

מבחינת סמסונג, העיתוי ממש לא מוצלח על רקע הדרישה הגדולה לשבבים לשוק ה-AI הפורח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים