IDC: משלוחי ה-PC העולמיים עלו ב-3% – אפל צומחת בתחום

ממצאי הדו"ח שהתפרסמו הם עבור הרבעון השני של 2024 ● לנובו מובילה את השוק מבין היצרניות הגדולות אבל הענקית מקופרטינו הפתיעה עם צמיחה עצומה של 20% משנה לשנה במשלוחי המחשבים האישיים

מתחיל לראות עלייה. שוק ה-PC.

לפי ממצאי הדו"ח האחרון של IDC, שעסק במשלוחי מחשבים אישיים עולמיים, שוק המחשבים המסורתיים הראה סימני התאוששות, עם צמיחה של 3%, ברבעון השני של 2024. צמיחה זו מגיעה לאחר שבעה רבעונים רצופים של ירידה בזירת המחשוב האישי, והיא מסמנת מהפך משמעותי בתעשייה.

לפי IDC, המשלוחים של PC ברחבי העולם הגיעו ל-64.9 מיליון יחידות ברבעון השני של 2024 – המייצגים צמיחה של 3% משנה לשנה.

הדו"ח מדגיש כי בעוד שהשוק הכולל של ה-PC נהנה מנתונים חיוביים בשנת 2023, תוצאות חלשות בסין המשיכו לעכב את צמיחתו. אם נוציא את סין מהמשוואה, משלוחי מחשבים אישיים ברחבי העולם גדלו ביותר מ-5% משנה לשנה.

העניין בתחום: לא רק אבל גם בגלל מחשבי ה-AI

ריאן רייט, סגן נשיא הקבוצה ב-IDC Worldwide Device Trackers, הדגיש את האתגרים איתם צפוי להתמודד שוק המחשבים האישיים בטווח הקרוב, בשל בגרותו ובגין שינוי בסדרי ההעדפות של הצרכנים. עם זאת, הוא גם ציין ששני רבעונים רצופים של צמיחה, בשילוב עם הייפ בשוק סביב מחשבי AI ומחזור רענון מסחרי משמעותי, תרמו למומנטום החיובי בשוק ה-PC. רייט הדגיש את ההשפעה של רכישת מחשבים אישיים שאינם מחשבי בינה מלאכותית בהפיכת השוק הבוגר לכזה המראה סימנים חיוביים, מה שמעיד לדבריו על כך שהרבה יותר קורה מעבר לבינה מלאכותית בתעשיית המחשבים האישיים.

הדו"ח גם צופה תחזית מבטיחה למחשבי ה-AI בשוק המסחרי, עם אַפּסייד (UPSIDE) פוטנציאלי לטווח קצר, בעוד שהפוטנציאל של שוק הצרכנים עדיין לא מומש במלואו.

אפל השיגה צמיחה יוצאת דופן בתחום ה-PC

הדו"ח של IDC מצביע באופן מובהק על כך שאפל סיפקה צמיחה יוצאת דופן בשוק המחשבים העולמיים. על פי הדו"ח, אפל חוותה צמיחה עצומה של 20% משנה לשנה במשלוחי המחשבים האישיים, מה שמהווה קפיצת מדרגה משמעותית עבור ענקית הטכנולוגיה מקופרטינו בשוק המחשבים הנייחים והמחשבים הניידים. עם השקות מוצרים צפויות, כולל התמקדות במחשבי AI, הביצועים והתרומות העתידיות של אפל לשוק ה-PC זכו לתשומת לב ומערורים ציפייה גדולה לכך שהחברה עתידה להמשיך ולהתהדר בצמיחה וחדשנות נוספת גם בעתיד לבוא.

מלבד הצמיחה המפתיעה שהפגינה אפל, לנובו (Lenovo) עדיין מובילה את השוק. אחריה מתמקמות HP ו-דל (Dell) ואפל היא כעת החברה הרביעית בנפח משלוחי ה-PC שלה.

התוצאות הראשוניות של IDC ל-2Q24 מציגות את נתוני המשלוחים ונתח השוק הבאים: לנובו שילחה 14.7 מיליון יחידות ונתח השוק שלה עמד על 22.7%; חברת HP שילחה 13.7 מיליון יחידות (21.1% נתח שוק); דל שילחה 10.1 מיליון יחידות ונתח השוק שלה הוא 15.5%; אפל עם 5.7 מיליון יחידות ו-8.8% כנתח השוק; אייסר (Acer) הציגו היקף של 4.4 מיליון יחידות עם6.8% נתח שוק; וחברות אחרות מכרו 16.3 מיליון יחידות, וחלשו על 25.1% מנתח השוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים