"ניכנס ללחימה בלבנון חזקים – עוד יותר – תקשובית"

תא"ל יוסי כראדי, קצין קשר ותקשוב ראשי, בכנס התקשוב הצבאי IT for IDF 2024: "כשאני מביט לעומק על לבנון, אני רואה מגרש אחר לגמרי לפעול בו, ולכן כבר כעת, במלחמה זו, אנו עוסקים בפיתוח מענה לזירה הצפונית"

תא"ל יוסי כראדי, קצין קשר ותקשוב ראשי.

"כשלנו ב-7 באוקטובר: מאוד קשה לי, כל פעם מחדש, לומר זאת – אבל חשוב לציין זאת משלושה טעמים: כדי לזכור, כדי להפיק לקחים וללמוד מזה, וכדי לתקן. איך תיראה המלחמה הבאה? כקשר"ר, בחרתי להתמקד במלחמה הנוכחית, מתוך הבנה שהיא תלווה אותנו זמן רב מאוד. חשוב להביא עוד יכולות – תקשוב, דיגיטל, מידע, ספקטרום והגנת סייבר בכל ההיבטים. זאת, על מנת לאפשר ולהכריע את המערכה  בעזה ולהיכנס חזקים – עוד יותר – תקשובית ללחימה בלבנון. כשאני מביט לעומק על לבנון, אני רואה מגרש אחר לגמרי לפעול בו, ולכן כבר כעת, במלחמה זו, אנו עוסקים בפיתוח מענה לזירה הצפונית", כך אמר תת-אלוף יוסי כראדי, קצין קשר ותקשוב ראשי.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין 

סיפורו של סגן יואב מלייב ז"ל: '20 הדקות הטובות בחיי'

תא"ל כראדי היה דובר המפתח בכנס התקשוב הצבאי IT for IDF 2024. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות מאות מהמגזר הביטחוני, נערך היום (ד') במתחם האירועים והכנסים לאגו בראשון לציון. את הכנס הנחה סא"ל (מיל') אודי קאוף, יו"ר ועדת התוכן של הכנס.

תא"ל כראדי שיתף את באי הכנס כי "איבדנו ב'חרבות ברזל' 11 לוחמות ולוחמים. אחד מהם הוא סגן יואב מלייב, סגן קשר"ג בגדוד 77, ז"ל. הוא נלחם ביפתח מול מחבלים, נתקל ונפגע קשה מאוד. כאשר הוא הבין שהוא הולך למות על הגבעה, סגן מלייב הוציא פנקס וכתב '20 הדקות הטובות בחיי'. אני קורא טקסט מצמרר זה ורואה לפני התגלמות של ערכים".

"עוצמה נוספת", ציין הקשר"ר, "הגיעה מצד אנשי המילואים. ידענו זאת גם לפני המלחמה, אבל היום החשיבות הזו קיבלה מישנה תוקף אדיר, בהבנה של עוצמת אנשי המילואים".

"בחלוף תשעה חודשי לחימה", אמר תא"ל כראדי, "בצניעות הראויה ניתן לומר כי מאמץ התקשוב כן הצליח לבוא לידי ביטוי ולהביא את התפוקות הנדרשות ממנו במלחמה. אני נפגש עם מפקדים רבים מחד, וחיילי וקציני תקשוב וקשר מאידך. יש כמעט קונצנזוס ושביעות רצון מהתוצרים והשירותים שהתקשוב הביא לשדה הקרב. אלה לא נולדו במלחמה, מדובר בערכים שהקנינו לאנשים, בשילוב טכנולוגיות".

סא''ל (מיל') אודי קאוף, יו''ר ועדת התוכן של כנס התקשוב הצבאי IT for IDF 2024.

סא"ל (מיל') אודי קאוף, יו"ר ועדת התוכן של כנס התקשוב הצבאי IT for IDF 2024. צילום: אשר אזולאי

"יש דברים רבים אותם אנו רוצים לשפר"

"לצד שביעות הרצון ממאמץ התקשוב", אמר תא"ל כראדי, "יש דברים רבים אותם אנו רוצים לשפר: יותר ורסטיליות, יותר יכולות גמישות, שיאפשרו לשנע את המידע הנכון לקצה, לא משנה היכן". לדבריו, "בחודשי במלחמה נדרשנו להמון גמישות, להבאת יכולות 'כאן, מהר ועכשיו', להיקף רחב בכל צה"ל לטובת פעולה עצימה. הנגזרת של זה היא יותר יכולות אזרחיות עם התאמות מינימליות, ופחות מו"פ צבאי ייחודי. האצת השימוש ביכולות אזרחיות היא המאפשר המרכזי של גמישות בעולמות הענן והניידות". 

"אני כואב מאוד על האופן בו התחלנו את המלחמה", סיכם הקשר"ר תא"ל קראדי. "יחד עם זאת, יש לי זכות גדולה לפקד על חיל הקשר והתקשוב במלחמה מאתגרת זו, בה כולם מבינים את גודל השעה שבה אנו נמצאים. נמשיך לפעול – עד שנכריע".

את האירוע פתח סא"ל (מיל') קאוף, שאמר: "הכנס נערך זו הפעם הראשונה בעיצומה של מלחמה, עם כוננות שיא לקראת מערכה אפשרית בצפון". לדבריו, "הוועידה עוסקת בנושאי פעילות צה"ל במלחמת 'חרבות ברזל' – בעולמות התקשורת, מחשוב ענן, הגנת הסייבר, בינה מלאכותית ותקציב הביטחון".

"פעילות אגף התקשוב קריטית לתפקודו המבצעי של צה"ל", ציין סא"ל (מיל') קאוף. "הטכנולוגיות הנמצאות בשימוש שוטף, הן הנדבך המרכזי אשר מאפשר להתמודד למול שלל האתגרים בשדה הקרב המודרני".

קאוף, חבר הוועד המנהל של העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב, סיים את דבריו בציינו את שמות 11 חללי האגף והחיל במלחמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים