בעלי חשבון גוגל? בקרוב תוכלו לדעת האם פרטים שלכם דלפו לדארקנט

גוגל הפסיקה את שירות ה-VPN במסגרת מנוי Google One, אבל תאפשר לכל בעלי חשבון גוגל ניטור של הרשת האפלה, שתודיע למשתמשים אם מידע שלהם דלף או נגנב

האם הפרטים שלנו דלפו לרשת האפלה?

ביד אחת לוקחת, ביד שנייה נותנת: גוגל הפסיקה את שירות ה-VPN שלה בתשלום, אבל בתוך כך היא גם מציעה לכל בעלי החשבונות ניטור של הרשת האפלה (Dark Web) – תכונה שאמורה לסרוק מסד נתונים גלובלי של מידע שדלף ולחפש כל מידע רגיש שאולי נגנב ודלף באינטרנט.

גוגל הפסיקה את שירות ה-VPN במסגרת מנוי Google One ב-20 ביוני, והמליצה למשתמשים לרכוש את הטלפונים העדכניים ביותר שלה – ה-Pixel 7, ה-Pixel 8 או ה- Pixel Fold עם VPN מובנה, או להשתמש בתוכניות של Google Fi Wireless שהציעו רשת פרטית וירטואלית. מי שייכנסו לאפליקציית Google One יראו הודעה חדשה, המציינת כי "דוח הרשת האפלה לא יהיה זמין עוד ב-Google One החל מסוף יולי".

עם זאת, במאמר תמיכה בנושא, גוגל מציינת, כי "דו"חות הרשת האפלה יהפכו לזמינים לכל המשתמשים עם חשבון גוגל".

החברה ממאונטיין ויו תשלב ניטור של הרשת האפלה עם דף התוצאות על המשתמש מתישהו לקראת סוף החודש. תכונה זו מודיעה למשתמשים אם המידע האישי שלהם, שמם, כתובתם או מספר הטלפון שלהם מופיעים בתוצאות החיפוש. גוגל הצהירה בעבר על מטרתה למחוק מידע אישי מהתוצאות, אם כי היא לא יכולה להסיר באופן פעיל את המידע על המשתמש מדפי אינטרנט של צד שלישי. לכל מי שיש חשבון גוגל תהיה גישה הן לתוצאות הנוגעות לו והן לתכונות ניטור הרשת האפלה, בין אם הוא לקוח משלם ובין אם לאו.

בעבר, בעלי חשבונות שאינם משלמים יכלו לבצע סריקה חד פעמית ברשת האפלה של כתובת האימייל שלהם בלבד. התכונה החדש תאפשר כעת למשתמשים לעקוב אחר מידע רלוונטי אחר ולקבל עדכונים שוטפים כאשר גוגל מוצאת אתרים אפלים המכילים את הנתונים האישיים שלהם.

תכונת ניטור הרשת האפלה לא תאפשר למחוק מידע, אלא רק תודיע למשתמשים אם איתרה את השם, הכתובת, מספר תעודת הזהות או הסיסמה שלהם, מה שיאפשר להם לשנות סיסמאות או להקפיא את האשראי ברגע שהם מגלים כי פרטיהם דלפו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים