אינטואיט מפטרת 1,800 עובדים בעולם – בגלל התמקדות ב-AI

הפיטורים אינם קשורים, לפי החברה, לקיצוץ בעלויות, אלא לצורך בגיוס עובדים חדשים בתחומי הבינה המלאכותית, ההנדסה ופיתוח מוצרי GenAI ● גורל העובדים בארץ לא ידוע, אך החברה ממשיכה בגיוס בתחומי ה-AI

1,800 עובדי אינטואיט ילכו הביתה בגללה. בינה מלאכותית.

אינטואיט (Intuit) – חברת תוכנה גדולה הידועה במוצרים כמו TurboTax ו-QuickBooks – הודיעה כי היא מפטרת 1,800 מעובדיה, המהווים 10% מכוח העבודה שלה. המנכ"ל, סאסן גודרזי, ייחס בגלוי לב את ההחלטה לצמצום מצבת העובדים אל הצורך להתמקד בפיתוח טכנולוגיית בינה מלאכותית, במה שמייצג למעשה סנונית ראשונה ברמת ההצהרה וההודאה, אבל תסריט שאנליסטים ומומחי היי-טק רבים צפו ועוסקים בו מזה תקופה.

החברה הסבירה כי הפיטורים אינם נוגעים לקיצוץ בעלויות, אלא לקצאה אסטרטגית מחודשת של משאבים לטובתך צמיחה עתידית. אינטואיט מספרה כי היא מתכננת לגייס בערך את אותו מספר עובדים חדשים בתחומים קריטיים לפיתוח בינה מלאכותית, כגון הנדסה, פיתוח מוצרים ותפקידים מול לקוחות.

לדברי המנכ"ל, כ-1,050 מבין המפוטרים בקבוצה הנוכחית הם אנשים שעוזבים את משרותיהם משיקולים מבוססי ביצועים. לדברי החברה, היא העלתה באופן משמעותי את הרף על הציפיות שלה מביצועי העובדים, ומאמינה שעובדים אלו יצליחו יותר במקומות אחרים.

יצוין כי הפיטורים הנרחבים יכללו גם צמצום של 10% בדרג המנהלים וביטול של למעלה מ-300 תפקידים ברחבי החברה. בנוסף, שני מיקומי משרדים באדמונטון, קנדה, ובויס, איידהו, ארה"ב – ייסגרו לגמרי, והסגירה עתידה להשפיע על למעלה מ-250 עובדי סניפים אלו.

"חברות שלא מוכנות לנצל את מהפכת ה-AI הזו יפגרו ולאורך זמן יתפיידו"

גודרזי התייחס לפיטורים במכתב ארוך שפרסם בבלוג החברה, אותו פתח כך: "היי צוות, כפי ששיתפתי פעמים רבות, עידן הבינה המלאכותית הוא אחד מהשינויים הטכנולוגיים המשמעותיים ביותר של חיינו. זו באמת תקופה יוצאת דופן – AI מציתה חדשנות עולמית בקצב מדהים ומשנה כל תעשייה וחברה בדרכים שלא ניתן היה להעלות על הדעת רק לפני כמה שנים. חברות שלא מוכנות לנצל את מהפכת ה-AI הזו יפגרו ולאורך זמן יתפיידו".

המנכ"ל המשיך וכתב: "אינטואיט נמצאת ברגע קריטי בהיסטוריה שלנו. במשך למעלה מ-40 שנה, יש לנו רקורד מוצלח של שיבוש עצמי והמצאה מחדש, תוך שינוי באמצעות שינויים טכנולוגיים מרובים. התחלנו להמר ולהשקיע בבינה מלאכותית, לשם בניית אחת מפלטפורמות המומחים הגדולות מונעות הבינה המלאכותית, כדי לתדלק את הצלחתם של צרכנים, עסקים קטנים ובינוניים, ושותפים חשובים כמו רואי חשבון, מוסדות פיננסיים וסוכנויות שיווק המסתמכות עלינו מדי יום לשגשג. עם הצגת ה-GenAI, אנו מספקים כעת חוויות לקוח מושכות עוד יותר, מגדילים את פוטנציאל המונטיזציה ומביאים ליעילות באופן שבו העבודה נעשית בתוך אינטואיט. אבל זו רק ההתחלה של מהפכת הבינה המלאכותית".

לפי אינטואיט, היא תספק חבילות פיצויים לכל עובדיה בארה"ב שיפגעו מהמהלך, כולל מינימום של 16 שבועות של שכר, בתוספת שבועיים לכל שנת עבודה, וכיסוי ביטוח בריאות למשך שישה חודשים לפחות. החברה תציע גם שירותי השמה לקריירה ותמיכה בהגירה למי שיזדקק לכך.

מה יקרה לעובדים בישראל?

מהחברה לא התקבלה תשובה בנוגע לגורל העובדים בארץ, והאם הפיטורים יפגעו גם בהם, אך גם בסניף המקומי של אינטואיט הצהירו על גיוס עובדים חדשים כבר כעת.

מ-אינטואיט ישראל נמסר: "אנחנו לא מפרסמים את מספר העובדים שיושפעו בכל סייט ונותרים מחויבים לצמיחה של מרכז המו"פ בישראל. זהו מרכז אסטרטגי חשוב, בו ההתמקדות היא בתחומי הפוקוס החדשים של החברה, ויש בו כוח אדם טכנולוגי מוביל ומגוון. אנחנו משקיעים במרכזים שבהם הצוותים מפתחים יכולות טכנולוגיות קריטיות לחברה ולפורטפוליו המוצרים שלנו. אנחנו ממשיכים בגיוס עובדים בסייטים האסטרטגיים שלנו, בין היתר בישראל, בתפקידי פיתוח ומוצר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים